همه چیز درباره استیو(ALL ABOUT STEVEN)

يکشنبه، 28 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
همه چیز درباره استیو(ALL  ABOUT  STEVEN)

[بدترین فیلم ساندرا بولاک]
کارگردان:فیل تریل.بازیگران:ساندرا بولاک(مری هاروویتز)،برادلی کرپر(استیو)،تامس هیدن چرچ(هارتمن هیوز)،هاوارد هسمان(آقای هاروویتز). 87دقیقه.درجه ی نمایشی:PG-13
ساندرا بولاک هرچقدر هم که ستاره ی درجه اول سینمای کشورش باشد باز نمی تواند یک کاراکتر نامتعادل روحی ناخوشایند را مبدل به یک کاراکتر دوست داشتنی کند.مری هاروویتز،کاراکتری که ساندرا لولاک در فیلم همه چیز درباره ی استیو خلق کرده،یک زن چهل وچند ساله ی خل و چل است؛ کاراکتری که سازندگان فیلم امیدوار بوده اند با دیوانه بازی هایش باعث تفریح مسرت خاطر تماشاگران شود.اما به قول یکی از منتقدان آمریکایی«خندیدن به اعمال و رفتار یک آدم دیوانه لطف چندانی ندارد.»
همه چیز درباره ی استیو می خواهد یک فیلم کمدی باشد امام عملا به نمایش درباره ی رفتارهای نابخردانه ی یک زن میانسال مبدل شده است.این لوسیل بال بود که می توانست نقش زن دیوانه را بازی کند وبا این حال کاری کند که تماشاگران دوست اش داشته باشند. مبالغه در ایفای نقش ،حتی - یا شاید مخصوصا-دریک «کمدی دیوانه وار»(Screwball Comedy)کار بسیار پرمخاطره ای است؛ کاری که ساندرا بولاک در انجام آن نمره ی مردودی گرفته است.
مری هارو ویترچهل وچند ساله همچنان مجرد است.مری به کار طراحی جداول کلمات متقاطع مشغول است.ازآنجایی که آپارتمان مری قرار است ضد عفونی شود وی به خانه ی پدر ومادرش نقل مکان می کند.والدین مری با این امید که دخترشان ازدواج کند ترتیبی می دهند تا وی با مرد جوان خوش تیپی به اسم استیو(برادلی کوپر) دیدار کند. استیودر یک شبکه ی تلویزیونی کابلی به اسم CCN به کار تصویربرداری مشغول است.اوهمکار خودپسندی به اسم هارتمن هیوز (تامس هیدن چرچ )دارد که مجری یکی از برنامه های این شبکه ی خبری است. مری تا چشم اش به استیو می افتد دلباخته ی وی می شود اما استیو چنین احساسی نسبت به مری ندارد.با این وصف مری دست بردار نیست.اوتصمیم گرفته وبه هر ترتیبی شده استیو را قانع کندکه آنها برای هم آفریده شده اند.استیو از دست مری فرار می کند اما مری در تعقیب مدام استیواست. دراین میان ،هارتمن هیوز،همکار استیو،محض تفریح و خنده به توهمات مری درباره ی استیو دامن می زند.در ادامه ی ماجرا، استیون وهمکاران اش برای پوشش خبری دادن به حادثه ی سقوط تعدادی کودک ناشنوا در یک چاه به محل حادثه اعزام می شوند.مری هم به دنبال استیو روانه محل می شود و از بد حادثه به داخل همان چاه سقوط می کند و..
واقعا معلوم نیست که سازندگان این فیلم کمدی چرا تصورکرده اند که افتادن چند تا بچه ی ناشنوا در یک چاه باید چیز خنده داری باشد.این یک محاسبه ی نادرست است وفیلم همه چیزدرباره استیو آکنده از چنین محاسبات نادرستی است وتنها باید برای ساندرا بولاک تأسف خورد که بعد از این همه تجربه ی بازیگری نتوانسته تشخیص دهد که در فیلم آشغالی دارد بازی می کند؛ فیلمی که اتفاقا خود سرکار خانم تهیه کننده ی آن نیز بوده است.
منبع:نشریه دنیای تصویر شماره187



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما