باید درمورد کوین صحبت کنیم (We Need to Talk About Kevin)

يکشنبه، 27 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
باید درمورد کوین صحبت کنیم (We Need to Talk About Kevin)

نویسنده و کارگردان : لین رمزی (Lynne Ramsay)
ستاره ها : تیلدا سوینتون، جان سی رایلی و عزرا میلر (Tilda Swinton, John C. Reilly , Ezra Miller)
سبک فیلم : درام ، هیجان انگیز
زمان فیلم : 112 دقیقه
درباره فیلم :
«باید درمورد کوین صحبت کنیم» داستان مادری است که پسر نوجوانش در دبیرستان همکلاسی‌ها و دبیرانش را به گلوله می‌بندد.
مادر نه تنها از این پیشامد رنج می‌برد بلکه باید بار مسئولیت رفتار پسرش را هم تحمل کند. او برای آرام شدن روح خود به همسرش نامه می‌نویسد، همسری که از او جدا شده است.
فیلم لین رمزی یکی از نامزدهای نخل طلای جشنواره کن سال 2011 بود و با این که داستان بسیار تلخی را روایت می کند، اما با استقبال منتقدان روبرو شد.
«باید درمورد کوین صحبت کنیم» براساس رمانی به همین نام نوشته لیونیل شرایور نوشته شده که سال 2005 برنده جایزه اورنج (جایزه ویژه نویسندگان زن بریتانیا) شد. رمان به شکل مجموعه نامه‌های مادر کوین به همسرش روایت شده است.
در اقتباس سینمایی تیلدا سوئینتن نقش مادر، جان سی. رایلی نقش پدر و ازرا میلر نقش کوین را بازی می کنند، روایت فیلم در زمان پس و پیش می‌رود و سعی می‌کند دلیل رفتار کوین را نشان دهد، «باید درمورد کوین صحبت کنیم» به دام ساده‌انگاری نمی‌افتد و ساده‌ترین پاسخ‌ها را برای توجیه پسر انتخاب نمی‌کند.
لین رمزی کارگردان 41 ساله این فیلم در میان علاقه‌مندان سینمای مستقل شهرت به‌سزایی دارد. او پس از فارغ‌التحصیلی در سال 1995 از مدرسه فیلم و تلویزیون ملی بریتانیا، فعالیت سینمایی خود را با ساختن فیلم‌های کوتاه «روز را بکش» و «مرگ‌های کوچک» در سال 1996 آغاز کرد.
«روز را بکش» در جشنواره بهرین فیلم‌های کوتاه اروپا برنده جایزه بزرگ فرانسه شد. اما موفقیت اصلی رمزی با «مرگ‌های کوچک» شروع شد که در جشنواره فیلم کن سال 1996 برنده جایزه هیئت داوران در بخش فیلم کوتاه شد.
فیلم کوتاه بعدی رمزی «مامور کنتور گاز» بود که باز هم جایزه هیئت داوران بخش فیلم کوتاه جشنواره کن را در سال 1998 برای او به ارمغان آورد. علاوه بر این «مامور کنتور گاز» برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه بفتا و برنده جایزه یوزپلنگ آینده از جشنواره لوکارنو شد.
رمزی سال 1999 اولین فیلم بلند خود به نام «تله موش» را ساخت. فیلم داستان رایان 12 ساله است که در یک دعوای ساختگی با جیمز غرق می‌شود و می‌میرد. جیمز به خانه می‌گریزد و سعی می‌کند با این فاجعه کنار بیاید.
«تله موش» موفقیت بسیاری در جشنواره‌های سینمایی کسب کرد. فیلم جایزه کارگردان آینده‌دار جوایز بفتا را برای لمزی به همراه داشت و در جشنواره انستیتو فیلم بریتانیا، جشنوراه فیلم‌های مستقل بریتانیا، جشنواره فیلم شیکاگو و جشنواره فیلم ادینبورگ تقدیر شد.
«مورون کالار» دومین فیلم بلند رمزی سال 2002 با بازی سامانتا مورتن ساخته شد. فیلم داستان زن جوانی بود که در جستجوی هویت خود دست به سفری پرفرازونشیب می‌زند. فیلم در جوایز بفتا جایزه بهترین بازیگر زن را برای مورتن به ارمغان آورد و در جشنوواره کن دو جایزه جوانان و C.I.C.A.E را برد.
رمزی از سال 2005 مشغول ساخت «باید درمورد کوین حرف بزنیم» شد، مشکلات پیدا کردن سرمایه‌گذار یکی دو سال وقت او را گرفت تا اینکه بالاخره با پادرمیانی شبکه بی‌بی‌سی ساخت فیلم سرعت گرفت.
نام رمزی در فهرست 40 کارگردان برتر زنده دنیا که نشریه گاردین سال 2007 منتشر کرد در رتبه دوازدهم و در کنار نام دیوید لینچ، دیوید کراننبرگ، لارس فن تریر و کوئنتین تارانتینو قرار گرفته است.
«باید درمورد کوین صحبت کنیم» 28 سپتامبر روی پرده می‌رود.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.