فانوس سبز (GREEN LANTERN)

پنجشنبه، 14 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فانوس سبز (GREEN LANTERN)

فيلمنامه نويسان: مايكل گرين و گرگ برلانتي، كارگردان: مارتين كمپبل

تهيه كننده: دونالد دي لاين، تدوين: استوارت بيرد، مدير فيلم برداري: دايون بيب، موسيقي: جيمز نيوتن هاوارد، بازيگران: رايان رينولدز، بليك لايولي، پيتر سارسگارد، مارك استرانگ، ژانر: اكشن/ جنايي/ تخيلي، محصول 2011. آمريكا، 114 دقيقه، بودجه: 200 ميليون دلار، درآمد فروش فعلي: 154501789دلار، پخش از وارنر بروس پيكچرز
خلاصه داستان:
ميليون ها سال پيش از شكل گيري زمين گروهي موسوم به نگهبانان جهان تصميم مي گيرند با استفاده از نيروي حلقه هاي سبزي كه در اختيار دارند، صلح و آرامش را در ميان كهكشان ها برقرار كنند. آنها دنيا را به 3600 بخش تقسيم مي كنند. آبين از بخش 2814، پارالاكس، يكي از شرورترين افراد كهكشان، را شكست داده و او را به بخش گم شده تبعيد مي كند. در زمان حال پارالاكس از زندان فرار مي كند. بعد از شش ماه او چهار نفر از اعضاي فانوس سبز را مي كشد و دو سياره را نابود مي كند. پارالاكس به بخش 2814 حمله مي كند و آبين را به شدت مجروح مي كند، اما آبين فرار مي كند و در زمين فرود مي آيد. آبين به حلقه اش دستور مي دهد تا در زمين جانشيني براي او پيدا كنند.
حلقه، خلبان هال جوردن را انتخاب مي كند و آبين بعد از پيدا كردن هال از او مي خواهد تا همه چيز را بر عهده بگيرد و براي اين كار قسم ياد بكند. هال به سياره اوآ مي رود و در آنجا تعليم مي بيند. از نظر بيشتر نگهبانان از جمله ساينستور انسان ها شايستگي نگهبان بودن را ندارند و هال را دست كم مي گيرند.
پروفسور هكتور هاموند كه مسئول بررسي جنازه آبين است، سيستم جاسوسي اتوماتيكي را در جسد آبين پيدا مي كند؛ پارالاكس بخشي از وجودش را در حين ضربه زدن به آبين وارد بدن او كرده است و حالا آن نيرو وارد بدن هكتور مي شود و توانايي هاي شيطاني را به او مي دهد.
هكتور بعد از اين كه مي فهمد تنها به دليل نفوذ پدرش تحقيقات به او سپرده شده است، تصميم مي گيرد او را در مهماني ارتش بكشد. اما هال با استفاده از قدرت حلقه سناتور و ديگر حاضران را نجات مي دهد. كمي بعد هكتور و هال متوجه مي شوند كه پارالاكس در راه رسيدن به زمين است.
هال به سياره اوآ مي رود و افراد حلقه به او مي گويند كه ماهيت پارالاكس نيز همانند آنهاست، اما او آرزو دارد كنترل نيروي زرد يعني ترس را در دست بگيرد و مظهر ترس باشد. آنها معتقدند كه تنها راه مبارزه با ترس استفاده از خود ترس است. نگهبانان آماده مي شوند تا حلقه زرد مشابهي را بسازند و با قبول شكست در زمين اوآ را نجات بدهند. هال از آنها مي خواهد تا به او در محافظت از زمين و مبارزه با پارالاكس كمك كنند، اما آنها قبول نمي كنند و صرفاً‌ به او اجازه مي دهند تا به زمين برگردد و از سياره خودش محافظت كند.
هال به زمين برمي گردد. هكتور با نيروهاي سياهش مشغول صدمه زدن به مردم است، اما هال جلوي او را مي گيرد. پارالاكس به زمين مي رسد و سعي مي كند با استفاده از هكتور و نيرويش هال را بكشد. او موفق نمي شود، اما شهر را غارت مي كند. هال پارالاكس را فريب مي دهد و او را از زمين دور مي كند و به سمت خورشيد هدايتش مي كند و با استفاده از نيروي جاذبه خورشيد وجود او را تجزيه مي كند. هال بعد از مبارزه حافظه اش را از دست مي دهد، اما ساينستور او را نجات مي دهد و تمام اعضاي حلقه او را به خاطر شجاعتش تحسين مي كنند.
منبع: نشريه فيلم نگار، شماره 106.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما