شجاع (Brave)

چهارشنبه، 20 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شجاع (Brave)

نویسنده و کارگردان: برندا چپمن
 

كمپاني انيميشن پيكسار ما را عادت داده كه سالي يك بار يك انيميشن از آن طلب داشته باشيم. خُب البته اين سال هاست كه ديگر در كمپاني سنت شده است و ما هم مي دانيم كه قرار است تابستان هر سال شاهد يك فيلم باشيم، پس فقط يك سؤال برايمان باقي مي ماند: چه كاري؟ پيكسار براي تابستان 2012 يك داستان افسانه پريان در نظر گرفته؛ درواقع اولين تلاش اين كمپاني در اين مسير. آنها تا به حال دست به توليد يك داستان فانتزي نزده اند و شجاع قرار است اولين حركت آنها در اين مسير باشد. به ظاهر هم قرار بوده اولين كاري باشد كه يكي از انيماتورهاي زن كمپاني كارگرداني اش مي كند. درواقع اولين كاري از پيكسار است كه شخصيت اصلي اش يك دختر است. تهيه كننده اصلي كار هم يك خانم است. اما با وجود اين كه قرار بوده نويسندگي كار به عهده برنداچپمن باشه و قرار بر كارگرداني خود او هم بوده، اما گويي به خاطر اختلاف نظر كارگرداني به مارك اندروز واگذار شده و حتي از گوشه و كنار خبر مي رسد كه خانم چپمن كلاً قيد كمپاني را زده.
خلاصه داستان
از عهد باستان داستان هايي درباره نبردهاي حماسي و جنگجويان افسانه اي همواره طرفداران خودش را داشته. حالا داستان شجاع درست از جايي شروع مي شود كه مريداي دلير، خودش را در مواجهه با جانوران بدجنسي مي بيند كه بايد آنها را از پا بيندازد. او تيراندازي ماهر و دختر شاه فرگوس و بانو النور است. مريدا براي اين كه بتواند خودش را ثابت كند، بايد با سه فرمانرواي مخوف مبارزه كند؛ لرد مك گافين، لرد مكينتاش و لرد دينگوال.
درباره نويسنده
برنداچپمن: او با كارگرداني انيميشن شاهزاده مصر نام خودش را به عنوان اولين كارگردان زن آمريكايي كه يك انيميشن را كار مي كند، ثبت كرد. علاوه بر اين او يك انيماتور كاركشته نيز محسوب مي شود كه در بسياري از انيميشن هاي كمپاني ديسني نقش طراح را داشته. خانم چپمن مي گويد كه داستان شجاع را با عشقش به داستان هاي هانس كريستين اندرسن و برادران گريم و البته دختركوچولوي خودش نوشته است.
منبع: نشريه فيلم نگار، شماره 106.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما