انتخابات انگليس، كلكسيوني از تقلب‌هاي انتخاباتي

سردبير يكي از نشريات انگليسي طي مقاله‌اي در پايگاه تحليلي "ولترنت " به بررسي فساد و تقلب گسترده در روند انتخاباتي انگليس، و ايجاد روش‌هاي سيستماتيك تقلب در انتخابات توسط دولت اين كشور پرداخته است.
پنجشنبه، 23 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انتخابات انگليس، كلكسيوني از تقلب‌هاي انتخاباتي

راسخون: بر اساس اين گزارش، "كيلين بوكانان " سردبير نشريه "ديز نيوتايمز " چاپ لندن، با بيان اين مطلب به مسئله بروز تقلب در انتخابات‌هاي انگليس پرداخته و با عادي توصيف كردن اين مسئله مي‌نويسد: انتخابات روز پنجشنبه گذشته را يك نمايش خنده‌دار و مسخره توصيف مي‌كنند كه موجب شرم مردم انگليس شد. بطوريكه هزاران نفر بدون آنكه بتوانند راي خود را به صندوق بريزند،‌از حوزه‌هاي اخذ راي بيرون شدند.
بوكانان با بيان اين مطلب كه رخدادهاي انتخابات اخير انگليس نمونه ديگري از نظام سياسي آشفته و پريشان اين كشور است، مي‌افزايد: سوءاستفاده از قوانين انتخاباتي در انتخابات‌هاي قبلي انگليس نيز رخ داده بود كه از جمله آن‌ها مي‌توان به انتخابات سال 2005 انگليس و انتخابات سال 2007 اسكاتلند اشاره كرد.
اين مقاله‌نويس انگليسي با تاكيد بر اينكه رقابت دروغين بين سه حزب انگليسي مهم نبوده و خود مسئله انتخابات در كانون توجهات قرار گرفته است، مي‌نويسد: اين ديدگاه از سوي "جورج گالوي " نامزد چپگراي حزب "رسپكت " (Respect) نيز تائيد شده و وي افشا كرده است كه: " حزب رسپكت مدارك اساسي در رابطه با سوءاستفاده برخي افراد از انتخابات اخير و افراد اصلي كه در اين سوءاستفاده نقش داشته‌اند را در اختيار دارد. و بزودي نام اين افراد را افشا خواهد كرد و با بردن خبرنگاران و عكاسان به محل زندگي آن‌ها اين امكان را فراهم مي‌كند تا آنان سوالات خود را از افرادي كه گالوي نام خواهد برد، بپرسند.
بوكانان مي‌افزايد: "مارتين بل " فعال سياسي كه سابقه افشاگري در موارد مشابه ديگري را نيز داشته،‌ با تائيد بروز تقلب در انتخابات اخير گفته است: " در حقيقت اين احتمال وجود دارد كه نتيجه انتخابات [انگليس] با يك تقلب الكتورال تعيين شده باشد كه اين مسئله بسيار وحشتناك است. "
سردبير ديز نيوتايم با بيان اين مطلب كه گالوي كمي بعد به خبرنگاران گفت كه بطور قطع از تقلب انتخاباتي حرف نزده، اين احتمال را مطرح مي‌كند كه گالوي تحت فشار برخي افراد مجبور شده تا سخنان پيشين خود را نقض كند.
اين گزارش مي‌افزايد: اما در نهايت چيزي كه باقي مانده، سكوت است؛ سكوتي كه قطعا طي دو ماه آينده نيز حتي از سوي ناظران انتخاباتي اروپا و كشورهاي مشترك‌المنافع شكسته نخواهد شد. و تنها سوء‌استفاده‌ها و شرمساري ناشي از اين انتخابات نيز همانند ديگر انتخابات‌هاي انگليس باقي مي‌ماند.
اين گزارش در ادامه با اشاره به متفاوت بودن نتايج انتخابات اخير با پيش‌بيني‌هاي پيش از برگزاري انتخابات مي‌نويسد: "نيك كلگ " رهبر حزب ليبرال دموكرات در مناظرات تلويزيوني پيروز و بسيار موفق ظاهر شد بطوريكه در نتيجه شور و اشتياقي كه وي نسبت به خود ايجاد كرد، ناگهان تعداد بسيار زيايد از مردم براي شركت در انتخابات ثبت‌نام كردند. اما در نهايت ديدم كه راي اين را‌ي‌دهندگان به سود كلگ ريخته نشد.
بوكانان مي‌افزايد: در آخرين نظرسنجي پيش از انتخابات، كلگ و براون اختلاف چنداني با يكديگر نداشته و راي تقريبا مشابهي بدست آوردند. اگرچه نتيجه اين نظرسنجي بسيار عجيب و متفاوت از شور و اشتياقي بود كه مناظره‌هاي كلگ ايجاد كرد، اما شاهد بوديم كه نتيجه نهائي انتخابات نيز مشابه همين نظرسنجي بود و آراي كلگ با ريزش شديدي روبرو شد.
بنابراين بايد نتيجه گرفت كه موفقيت كلگ در مناظره‌ها موجب شد تا مردم در انتخابات ثبت‌نام كنند، ولي به نفع رقيب او راي دهند!
به هر حال يا بايد گفت كه مردم انگليس منحرف شده‌اند و يا اينكه روند انتخابات اين كشور دچار انحراف و خطا شده است.
اين گزارش مي‌افزايد: رشد فساد در روند انتخاباتي انگليس كاملا مستند شده و نيازي به طرح دلايل بيشتري براي اثبات اين موضوع نيست. براي مثال اظهارات سال 2004 "ريچارد ماولي " قاضي دادگاهي كه به يك مورد تقلب انتخاباتي رسيدگي كرده بود، جالب توجه است، وي گفته بود: سيستم انتخاباتي انگليس كاملا براي تقلب مناسب بوده و هر سياستمدار متقلبي راه‌ تقلب در آن را مي‌داند.
قاضي ماولي با اشاره به شواهد موجود از تقلب وسيع، سيستماتيك و سازمان‌دهي شده در انتخابات گفت: سيستم انتخاباتي به طرز "نااميد كننده‌اي نا امن " است.
وي خطاب به كساني كه شيوه راي‌گيري پستي را مناسب ارزيابي كرده بودند، گفت: هر كسي كه مثل من در مورد اين موضوع تحقيق كند و شواهد مربوط به تقلب انتخاباتي را بررسي كند، متوجه رسوائي و فضاحت آن شده و افكار عمومي نيز از مواردي كه من بيان خواهم كرد شگفت‌زده مي‌شوند.
و با اشاره به برخي روش‌هاي تقلب در انتخابات انگليس افزود: بهترين و راحت‌ترين راه براي بدست آوردن آراي دروغ اين است كه راي‌دهندگان جعلي و دروغيني را ايجاد كنيم. كساني كه بين سياستمداران متقلب به "اشباح " معروف هستند.
اين قاضي انگليسي مي‌افزايد: فايده اصلي ايجاد اشباح انتخاباتي اين است كه هيچ كسي براي پيدا كردن و كشف اين اشباح وجود ندارد. در حقيقت هيچ سيستمي براي بررسي صحت يك ثبت‌نام انتخاباتي وجود ندارد و متقلبان مي‌توانند به راحتي آدرس يك خانه متروكه را براي ثبت‌نام ارايه دهند و يا اينكه حتي مي‌توانند به آمار خانه‌هاي يك خيابان بيافزايند و يا آدرس يك خوابگاه يا هر جاي ديگري كه جمعيت متغيري دارد بدهند و در انتخابات ثبت‌نام كنند.
اگرچه اگر اين افراد بدرستي كار خود را انجام ندهند اين امكان وجود دارد كه مسئولين ثبت‌نام متوجه تقلب آن‌ها شوند اما معمولا روند ثبت‌نام براي انتخابات به گونه‌اي است كه هيچ‌ تلاشي براي بررسي صحت يك ثبت‌نام انجام نمي‌شود.
وي با اشاره به برخي روش‌هاي پيشرفته‌تر تقلب در انتخابات انگليس، مي ‌گويد: حزب كارگز با معرفي روش راي‌گيري پستي، راي‌ دادن نيابتي و تسهيل افزودن اسامي به دفاتر ثبت‌نام انتخابات، نوعي تقلب سيستماتيك را بوجود آورد.
اين گزارش مي‌افزايد: تقلب انتخاباتي در انگليس همچنان بصورت يك راز آشكار باقي مانده است و با آنكه همه از وجود آن آگاه هستند، كاري براي جلوگيري از آن انجام نمي‌دهند.
نويسنده اين گزارش مي‌افزايد: ما بخش‌هاي به اصطلاح "مستقلي " مثل "كميسيون انتخابات " داريم كه كاري براي فرار از وضع موجود انجام نمي‌دهند. در حقيقت بخش‌ها و ساز و كارهاي مختلفي براي نظارت بر انتخابات وجود دارد اما آن‌ها با آنكه شاهد بروز تقلب هستند از بيان آن خودداري مي‌كنند. از سوي ديگر اگرچه پليس همواره گزارش‌هاي مبني بر بروز تقلب را پيگيري مي‌كند و حتي طي هفته اخير پنجاه گزارش در مورد تخلف انتخاباتي را پيگيري كرده، اما اين پيگيري‌ها نيز هيچ نتيجه‌اي در پي نداشته است.
بوكانان با اشاره به وجود انحراف در كميسيون انتخابات انگليس مي‌نويسد: "جني ‌واتسون " يكي از مسئولين كميسيون انتخابات انگليس با تلاش براي منحرف كردن انتقادات عليه خود، سيستم انتخاباتي سلطنتي و "ويكتوريائي " را دليل اصلي مشكلات موجود معرفي مي‌كند.
اين نويسنده همچنين با اشاره به تلاش برخي براي مقايسه انتخابات انگليس با تقلب‌هاي موجود در انتخابات‌هاي ساير كشور، اين مقايسه را نادرست دانسته و مي‌گويد: در ديگر كشورها متقلبان افرادي هستند كه سعي در براندازي دولت‌هايشان دارند، اما در انگليس متقلبان انتخاباتي خود در راس حكومت بوده و قطعا خواهان براندازي خودشان نيستند.
در همين حال اين سوال نيز بايد پرسيده شود كه آيا مردم انگليس خواهان براندازي دولت‌مردانشان هستند؟
وي افزود: طبق نتيجه‌گيري من از بحث‌هاي انجام شده، در نگاه اول تمايل براي ايجاد يك انقلاب در انگليس به چشم مي‌خورد.
بوكانان توضيح مي‌دهد: البته منظور من از بروز انقلاب، رخداد مشابهي همچون كودتاي سال 1688 نيست. بلكه به جاي چنين كودتائي، راي‌دهندگان ليبرال‌دموكرات مي‌بايد به خيابان‌ها آمده و خواهان انجام يك تحقيقات كامل در مورد رخدادهاي انتخابات هفته‌ گذشته شوند.
اين روزنامه‌نگار انگليسي با تاكيد بر اينكه تقلب در انتخابات اين كشور به آساني يك اختلاس مالي است، مي‌نويسد: مردم انگليس ضمن مبارزه با وضعيت موجود، بايد ثابت كنند كه بهترين راه اين است كه در مقابل افراد مداخله‌جو، جنگ‌طلب و بدانديش مي‌بايست مقاومت كرد، تا آن‌ها بفهمند كه امپراطوري‌شان به پايان رسيده است.

/1002


جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.