عضو هیئت علمی المصطفی عنوان کرد :

روشنفکران شبهه افکن به اسلام ضربه می زنند | خطبه حضرت زهرا(سلام الله علیها) سند حقانیت شیعه است

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با تاکید بر اینکه خطبه آتشین حضرت زهرا(س) سند حقانیت شیعه است، گفت : شبهه افکنان به اصطلاح روشنفکر خیال می کنند طرح شبهات خدمت به شیعه است در حالی که ضربه به اسلام است.
چهارشنبه، 5 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روشنفکران شبهه افکن به اسلام ضربه می زنند | خطبه حضرت زهرا(سلام الله علیها) سند حقانیت شیعه است

ویرایش عکس آذرماه 98

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با تاکید بر اینکه خطبه آتشین حضرت زهرا(س) سند حقانیت شیعه است، گفت : شبهه افکنان به اصطلاح روشنفکر خیال می کنند طرح شبهات خدمت به شیعه است در حالی که ضربه به اسلام است.
 
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی مصادف با شب شهادت حضرت زهرا(س) در مراسم بزرگداشت هشتمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی فاضل لنکرانی که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به اینکه رضایت حضرت زهرا(س) محور رضایت الهی است، اظهار داشت: مرحوم آیت الله العظمی فاضل علاقه بسیاری به حضرت زهرا(س) و روضه فاطمیه داشت.
 
وی با بیان اینکه ایشان دغدغه های جدی نسبت به موضوع فاطمیه داشتند، تصریح کرد: این مرجع در یکی از پیام های خود به مناسبت ایام فاطمیه تاکید می کند«مدتی است مطالبی عاری از حقیقت و وثاقت از روی عناد و لجاج در مورد حضرت زهرا گفته یا شنیده می شود که وجدان هر انسان منصف و علاقه مند به حقیقت را جریحه دار می سازد».
 
*انتشار شبهات نسبت به حضرت زهرا(س) افکار مردم را جریحه دار می کند          
 
این استاد  المصطفی با اشاره به اینکه مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی از شبهه افکنی ها نسبت به شخصیت حضرت زهرا(س) نگرانی جدی داشتند، اظهار داشت: یکی از نگرانی های ایشان مطالب نادرست و صحیحی است که گاهی شبکه های ماهواره ای و شبهه افکنان نسبت به انتشار آن اقدام می کنند؛ امروز نیز این گونه پیام ها از طریق واتس آپ و وایبر و فضای مجازی برای جوانان ارسال می شود و ذهن مردم را نسبت به آن حضرت جریحه دار می کند.
 
*تردیدی در شهادت حضرت زهرا(س) وجود ندارد
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به دغدغه دوم آیت الله العظمی فاضل مبنی بر اینکه «دشمنان در مورد شهادت حضرت زهرا(س) تردید می کنند در حالی که این امر از واضحات تاریخ اسلام است»، ابراز داشت: امروز نیز نسبت به شهادت حضرت فاطمه(س) تردید و شبهه می کنند با فرض اینکه کهن ترین کتب تاریخی موضوع وارد شدن ضربات به حضرت زهرا(س)، بیماری و شهادت این بانوی گرامی را در اثر این ضربات نقل کرده اند.
 
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه با بیان اینکه آیت الله العظمی فاضل مرجعی انقلابی، عاشق و دنباله روی امام راحل(ره) بود، گفت: همه وجود این مرجع انقلابی خدمت به نظام اسلامی بود.
 
*تصور آیت الله العظمی فاضل از انتخاب مقام معظم رهبری
 
وی با اشاره به علاقه آیت الله العظمی فاضل نسبت به مقام معظم رهبری، ابراز داشت: بنده در درس ایشان حضور داشتم که گفتند، روزی که مقام معظم رهبری را بعد از رحلت امام راحل(ره) برگزیدیم، تصور نمی کردیم با این زیبایی و ابهت کشور را مدیریت و رهبری کنند و ما بیش از حد انتظار، آن رهبری را مشاهده می کنیم.
 
سخنران مراسم با اشاره به اینکه حضرت آیت الله ا فاضل علی رغم علاقه خود به امام و رهبری تاکید می کند که «مقصود امام(ره) از وحدت، آن نبود که شیعه از مبانی اعتقادی و متقن و محکم خویش دست بردارد و شاهد کذب و دروغ حتی نسبت به فاطمه زهرا(س) باشد»، تصریح کرد: امام و رهبری در کشور منادی وحدت هستند و ما باید مقدسات مذاهب دیگر را محترم بشماریم؛ اما آیا این این بدان معنا است که بچه های ما ندانند حضرت زهرا(س) چگونه از دنیا رفت؟ آیا نباید به مظالمی که به حضرت زهرا وارد شده است، اشاره شود یا روضه های فاطمیه ما تعطیل شود؟؛ تعبیر شهادت به دنبال حادثه و ضربه ای است که نسل ها باید این مسائل را بدانند.
 
*وحدت به معنای عقب نشینی از اعتقادات شیعه نیست
 
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تصریح کرد: آیت الله العظمی فاضل تاکید می کند«وحدت به معنای عقب نشینی از اصول و مبانی اعتقادی شیعه نیست».
 
وی با اشاره به چهارمین دغدغه حضرت آیت الله فاضل لنکرانی نسبت به حضرت زهرا(س)، ابراز داشت: این مرجع تقلید تاکید می کند «باید اعتراف کنیم مع الاسف پس از گذشت 1400 سال، هنوز نتوانسته ایم آن گوهر بی نظیر را بشناسیم و از آن تاسف آورتر آنکه جهل و نادانی و چه بسا هواهای نفسانی و فریب افکار به ظاهر جدید خوردن، سبب آن گردیده است که برخی کوردلان مقام آن حضرت را مورد تردید قرار دهند».
 
این عضو جامعه المصطفی افزود: آیت الله العظمی فاضل، شبهه افکنی در خصوص حضرت زهرا را ناشی از جهل، هوای نفس و روشن فکری جدید عنوان می کند. 
 
این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: جامعیت حضرت زهرا(س) را فقط خدا و ائمه معصومین(ع) می دانند و هرقدر زمان می گذرد، شخصیت ام ابیها(س) بیشتر شناخته می شود.
 
*انتقاد عضو هیئت علمی جامعه المصطفی از روشن فکران شبهه افکن
 
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه با انتقاد شدید از روشن فکرانی که نسبت به روایات اسلامی شبهه افکنی می کنند، گفت: افرادی که هرروز به بهانه متن حدیث و کتاب و دعایی، تراث ارزشمند شیعه را با شبهه ای ساده می خواهند انکار کرده و فکر می کنند قضایای تاریخی باید مثل مسائل فقهی اسناد متعدد داشته باشد؛ چطور در تاریخ کوروش و اسکندر و گذشتگان دنبال خبر متواتر نیستند و در این مسائل، خبر واحد را حجت می دانند و بر اساس گزارشی، آن مطلب را نقل کرده و شعر می نویسند؛ اما تا به اسلام می رسد نسبت به آثاری که در مجموع تواتر معنوی در مظالم حضرت زهرا(س)، در اتفاقات بیت و حوادث سقیفه را ناشی می شود بی انصاف می شوند.
 
*شبهه افکنی ها ضربه به اسلام است
 
وی افزود: این افراد فکر می کنند این شبهه افکنی ها خدمت به شیعه است در حالی که ضربه به اسلام است؛ مسلمانان باید بدانند چرا زهرای مرضیه(س) در طی 6 ماه یا سه ماه یا 75 روز حاضر به بیعت نشدند و هرگز جریانات پس از رحلت رسول خدا(ص) را تایید نکردند.
 
این استاد المصطفی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) لحظه ای از دفاع امیرالمومنین(ع) بازنماندند، گفت: ایشان خطبه خواندند، تحریم و گریه کردند، در خانه مهاجر و انصار رفتند و همه تلاش خود را در راستای دفاع از ولایت علی(ع) انجام دادند.
 
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه مرحوم آیت الله العظمی فاضل در همه پیام های خود تاکید کرده است یکی از محورهای آزار پیامبر، آزار به حضرت زهرا(س) است، تصریح کرد: این مرجع تقلید در پیام نخست خود تاکید می کند حضرت زهرا(س) محور کساء، قیامت و آیه تطهیر است.
 
*خطبه حضرت زهرا(س) سند حقانیت شیعه است
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه خطبه آتشین حضرت زهرا(س) سند حقانیت شیعه است، گفت: این خطبه، نخستین خطبه صادره از خاندان پیامبر بعد از رحلت ایشان است و تقاضا دارم موسسات و مراکز، خطبه حضرت زهرا(س) را به حفظ بگذارند.
 
این المصطفی افزود: خطبه آتشین حضرت زهرا(س)، سراسر استدلال و مملو از آیات قرآن در دفاع از ولایت است.
 
*چشم دشمنان از گسترش حوزه ها کور شود
 
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به ناراحتی دشمنان از گسترش نفوذ حوزه و مرجعیت، گفت: چشم دشمنان با سلامتی و عظمت مراجع تقلید کور شود؛ حوزه های علمیه روز به روز در حال گسترش و ترقی است و این بزرگان خارچشم دشمنان شیعه هستند.
 
وی با اشاره به تعبیر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی مبنی بر اینکه «کسی غیر از حضرت فاطمه(س) اجازه نداشت چنین سخنانی را در خطبه مطرح کنند و ایشان شجاعت به خرج دادند»، ابراز داشت: فقط حضرت زهرا(س) می توانست بگوید شما منافق و پیرو شیطان هستید.
 
*خطبه فدک در خصوص مال دنیا نیست
 
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تصریح کرد: خطبه فدک در خصوص بحث فدک و مال نیست، چرا که  جایگاه و شان ایشان بالاتر از این است که برای مال سخنرانی کند؛ این خطبه استدلال به ولایت امام علی(ع) دارد و سند حقانیت شیعه است.
 
*یک عبارت ندارند که حضرت زهرا(س) اتفاقات بعد از رحلت پیامبر(ص) را تایید کرده باشد
 
وی با اشاره به بهانه جویی های برخی ها، گفت: اصلا  به فرض پیامبراکرم(ص) در مورد حضرت علی(ع) چیزی نگفته است و غدیر و احقاق حق را کنار بگذاریم؛ ما پیروی مکتبی هستیم که پیامبر دست زهرا(س) را بوسید، رضایتش را محور رضایت خدا عنوان کرد، آزارش آزار پیامبر(ص) است که بدون تردید با این شرایط معصوم می باشد و سنتش حجت است؛ شما بفرمایید امام حضرت زهرا(س)کیست؟؛ ایشان از چه کسی دفاع کردند؟ حتی یک عبارت نمی توانند پیدا کنند که تلویحا جریانات بعد از رحلت رسول خدا را تائید کرده باشد.  
 
این عضو جامعه المصطفی با بیان اینکه وحدت به معنای کنار گذاشتن مبانی اعتقادی نیست، اظهار داشت: رسانه ملی، حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید این مسائل را بازگو کننند؛ البته نباید به مقدسات توهین کرد؛ جوسازی نباید صورت گیرد؛ این مسائل باید به شیوه امام صادق(ع) برای جامعه توصیف شود.
 
*اهتمام رهبری به برگزاری مجالس سوگواری
 
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اهتمام مقام معظم رهبری نسبت به برگزاری روضه ایام فاطمیه، گفت: بنده اطلاع دارم به ایشان پیشنهاد دادند مشهد بمانید یا زمان روضه را تغییر دهید؛ اما ایشان تاکید کردند این پنج شب باید برگزار شود.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری بر تبدیل فاطمیه به روش و سنت فراگیر در جامعه تاکید دارند.   
 
*حوزه از مباحث آیت الله العظمی فاضل بهره برداری کند
 
این استاد  المصطفی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: واقعا حیف شد حضرت آیت الله فاضل لنکرانی از دنیا رفتند؛ چرا که هنگام شکوفایی ایشان بود و خیلی بیش از این ها حوزه ها باید از این مرجع بهره برداری کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به دیدار با آیت الله العظمی سیستانی اشاره کرد و گفت: این مرجع تقلید در این دیدار تاکید کردند «درس نهج البلاغه آیت الله العظمی فاضل از درس های خوب قم بود، چرا در قم نهج البلاغه گفته نمی شود».
 
وی با اشاره به احداث مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از سوی آیت الله العظمی فاضل، ابراز داشت: این مرجع با نبوغ و باتواضع اجازه نداد این مرکز به نام ایشان نام گذاری شود.
 
این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: حضرت آیت الله فاضل برای مرجعیت نیز قدم برنداشت و بی دلیل نیست هشتمین سالگرد این مرجع مملو از جمعیت است.
 
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: مرحوم حضرت آیت الله فاضل به مکتب اهل بیت(ع) بسیار علاقه مند و عاشق حضرت زهرا(س) بود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.