تدارک شبکه دو در عید سعید مبعث

شبکه دو به مناسبت عید سعید مبعث ویژه برنامه‌های « کلاه قرمزی»، «دو درصد»، «بازار محبت» و فیلم تلویزیونی «چشمه گنجشک» را برای پخش تدارک دیده است.
چهارشنبه، 23 ارديبهشت 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تدارک شبکه دو در عید سعید مبعث

ویرایش عکس تیر 99

شبکه دو به مناسبت عید سعید مبعث ویژه برنامه‌های « کلاه قرمزی»، «دو درصد»، «بازار محبت» و فیلم تلویزیونی «چشمه گنجشک» را برای پخش تدارک دیده است.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، کلاه قرمزی و دوستانش جمعه، 25 اردیبهشت از ساعت 21:30 از آنتن شبکه دو سیما پخش می‌شود.

مجموعه «کلاه قرمزی» به کارگردانی ایرج طهماسب کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیماست که در اعیاد و مناسبت‌های خاص میهمان خانواده‌های ایرانی می‌شود.

این شبکه به مناسبت عید سعید مبعث، پنج فیلم 5 دقیقه‌ای داستانی را در قالب «بازار محبت» پخش می‌کند. «بازار محبت» به تهیه‌کنندگی هادی محمدی نسب محصول همکاری شبکه دو و سازمان بسیج اصناف کشور است که در ادامه تولید فیلم‌های کوتاه با موضوعات سبک زندگی ایرانی اسلامی در دستور کار این شبکه قرار گرفته است .

"بازار محبت"شامل پنج فیلم کوتاه داستانی است. هر قسمت از این برنامه سعی دارد پیامی اخلاقی را در حوزه مسائل و مشکلات بازار ارائه دهد. انصاف، مدارا، احسان و نیکی به دیگران محور اصلی هر داستان است و در پایان هر قسمت روایت و یا آیه ای از قرآن درج می‌شود؛ این برنامه به صورت میان برنامه از شبکه دو پخش می‌شود.

فیلم های صد ثانیه‌ای «برای فرزندم»، «پیامبر عزیز ما سلام»، «زندگی شیرین»، «خدا اینجاست»، «میشه منو از خیابون رد کنی»، «مریم مقدس»، «بهشت منتظرت می ماند» و ... نیز به مناسبت عید سعید مبعث از قاب «دو درصد» شبکه دو سیما به نمایش درمی‌آید .

این شبکه در طول هفته آینده متناسب با مناسبت‌هاو همچنین اولویت‌های مهم این شبکه اجتماعی ، 8 فیلم کوتاه پخش می شود که از آنها می توان به «برای فرزندم» اشاره کرد . «بهروز شعیبی» در فیلمی با عنوان «برای فرزندم» ایفای نقش می‌کند، او با تعطیل کردن کارهای روزانه خود ،‌ فرزند خود را به پارک می برد و برای همراه شدن با او وقت می گذارد.

یکی از این فیلم ها چند ثانیه از زندگی روزمره «رضا کیانیان» را به تصویر می‌کشد، این هنرمند که هنگام خارج کردن خودرواش از پارک به خودرو دیگری صدمه زده، شماره تلفن خود را برای جبران خسارت روی ماشین می گذارد.

انیمیشن دو بعدی «پیامبر عزیز ما سلام» کار پیمان شریفی هم با هدف ترغیب کودکان به سلام دادن ساخته شده و پخش خواهد شد. «زندگی شیرین» کاری از علی یکتا، و ماجرای دو برادر زحمت کش که ضمن درس و بحث حوزه و مدرسه، کشاورزی نیز می‌کنند. «خدا اینجاست» با تم و مضمون معارفی،کاری از سیدآرش موسوی است که در آن فردی با یک کارتون تبلیغی اجاره ویلا کنار جاده نشسته است و مشغول صحبت با خداست ... .

«میشه منو از خیابون رد کنی» کاری از ناهید نوروزیان است که در قاب «دو درصد» پخش می‌شود، در این فیلم کوتاه پیرمردی کنار خیابان ایستاده و قصد دارد از آن عبور کند اما نگرانی و ترس باعث می‌شود که او حرکتی رو به جلو نداشته باشد. افراد مختلفی قصد کمک به وی را دارند که او نمی‌پذیرد و...

در فیلم کوتاه «مریم مقدس» پیر زنی با خریدهایش کنار پارکی نشسته و از دور خانم شبنم قلی خانی را می‌بیند و با خود می‌گوید «مریم مقدسه»، شبنم قلی خانی وقتی او را می بیند با خوشرویی پیر زن را برای بردن وسیله‌هایش کمک می‌کند.

در فیلم «بهشت منتظرت می‌ماند» که کاری از سیدسجاد موسوی است، میوه فروشی سیار برسر مبلغ میوه با خریدار در حال بحث است؛ جوانی زحمت کش که چرخی برای جمع آوری نان خشک دارد به او می‌رسد و درخواست میوه می‌کند و از فروشنده می‌خواهد که مهلت دهد تا بعد پول میوه را به وی بدهد...

فیلم تلویزیونی «چشمه گنجشک» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی پناه برخدا رضایی نیز جمعه، 25 اردیبهشت به مناسبت عید سعید مبعث حضرت محمد (ص) روی آنتن شبکه دو می‌رود.

«چشمه گنجشک» که به سفارش گروه فیلم و سریال تولید شده است، جمعه ساعت 17:30 از شبکه دو پخش می‌شود. این فیلم تلویزیونی تلاش کودکی را به نمایش درمی‌آورد که در تکاپوی رسیدن به جایگاه دوست مستعد و توانمند خود و کسب مهارت است.

کاوه خداشناس، محمد عمرانی، مهسا مهجور، رابعه مدنی پور، فرحناز منافی ظاهر، محمدرضا رهبری، علی حسن ناصری، رامین چیت سازان، نازنین پیرکاری، مجتبی سمیعی همراه با هنرمندان نوجوان رضا نکویی و علی سمیعی در این فیلم تلویزیونی نقش آفرینی کرده‌اند.

محمد حسین صفری فیلمنامه «چشمه گنجشک» را با نگاهی ویژه به محیط زیست و مفاهیم اجتماعی نوشته و همه ماجراهای آن در یکی از روستاهای استان گلستان تصویربرداری شده است.

/117/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط