در دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه مطرح شد

آیت‌الله یزدی: مردم در نحوه زندگی به ما روحانیون نگاه می‌کنند

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم در نحوه زندگی به ما روحانیون نگاه می‌کنند، گفت : روحانی نباید تشریفاتی باشد، ما برای زندگی روحانی نشده‌ایم بلکه برای هدایت مردم و برای تبلیغ و هدایت ایتام آل محمد(ع) روحانی شده‌ایم.
دوشنبه، 23 آذر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیت‌الله یزدی: مردم در نحوه زندگی به ما روحانیون نگاه می‌کنند

ویرایش عکس آذر ماه 98

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم در نحوه زندگی به ما روحانیون نگاه می‌کنند، گفت: روحانی نباید تشریفاتی باشد، ما برای زندگی روحانی نشده‌ایم بلکه برای هدایت مردم و برای تبلیغ و هدایت ایتام آل محمد(ع) روحانی شده‌ایم.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات و جمعی از مسئولان مرکز خدمات حوزه های علمیه امروز با حضور در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با آیت‌الله یزدی رئیس مجلس خبرگان دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه طلبه باید بداند که زندگی‌اش سرمشقی برای فقیرترین مردم است گفت: تا وقتی که طلبه معتقد نشود که زندگی‌اش باید در حد زندگی متوسط مردم باشد هر چقدر کمکش کنید قانع نمی‌شود.
 
آیت الله یزدی در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بیان کرد: شما در مرکز خدمات در کار خود موفق بوده و هستید و انشا الله خداوند این زحمات شما را قبول کند.
 
وی با اشاره به خدمات مسکن مرکز خدمات تصریح کرد: ساخت مسکن در مرکز خدمات باید به‌گونه‌ای باشد که به هجرت طلاب کمک کرده و در این راه ساخت مسکن به صورت سازمانی می‌تواند کمک شایان کند.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری فعالیت‌های فرهنگی از جمله فعالیت‌های قرآنی را بسیار مؤثر عنوان کرد و گفت: طلاب و خانواده‌ها نیاز دارند که ارتباطشان را با قرآن افزایش دهند و فعالیت‌های مرکز خدمات در این زمینه قابل تقدیر است.
 
وی بیان کرد: به برکت جمهوری اسلامی فعالیت‌های قرآنی در کشور افزایش یافته و در تمامی شهرها دارالقرآن تأسیس شده است و در کنار آن نیز تأسیس مؤسسات مردمی قرآنی به این مسئله کمک فراوانی کرده است.
 
آیت الله یزدی با بیان اینکه در آموزش قرآن علاوه بر حفظ قرآن باید بر روی فهم قرآن نیز کار شود افزود: متأسفانه در برخی از برنامه‌های قرآنی تنها روی حفظ قرآن کار می‌کنند و به فهم کلمات قرآن توجهی نمی‌شود.
 
وی بیان کرد: فهم قرآن روی افکار و عقاید تأثیر بیشتری دارد و مرکز خدمات باید در کار خود به هر دو توجه کرده و توجه به فهم قرآن در کنار حفظ را ترویج کند.
 
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در قرآن بیشتر تلاوت مطرح است به این دلیل که در تلاوت هم با گوش می‌شنوند هم با دل ولی قرائت قرآن فقط خواندن زیبای قرآن است.
 
وی با بیان اینکه علاوه بر کمک به معیشت طلبه‌ها باید به تفکر آنها نیز کمک شود مطرح کرد: اگر تفکر طلبه این باشد که اصولاً زندگی‌اش با زندگی عامه مردم تفاوت دارد و باید همواره زندگی متوسطی داشته باشد کار پیامبران را انجام داده است.
 
آیت الله یزدی با اشاره به اینکه طلبه باید بداند که زندگی‌اش سرمشقی برای فقیرترین مردم است گفت: تا وقتی که طلبه معتقد نشود که زندگی‌اش باید در حد زندگی متوسط مردم باشد هر چقدر کمکش کنید قانع نمی‌شود.
 
وی گفت: شخصی به امام علی(ع) گفت که چرا لباس‌هایت وصله دارد و آنها را تغییر نمی‌دهید و امام(ع) فرمودند که من والی مردم هستم و می‌بایست زندگی من در سطح پایین‌ترین سطح مردم باشد.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم در نحوه زندگی به ما روحانیون نگاه می‌کنند گفت: روحانی نباید تشریفاتی باشد، ما برای زندگی روحانی نشده‌ایم بلکه برای هدایت مردم و برای تبلیغ و هدایت ایتام آل محمد(ع) روحانی شده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه زندگی اسلامی یعنی زندگی به اندازه کفایت و به‌اندازه‌ای که دست به سوی دیگران دراز نکنیم گفت: قناعت، زندگی در حد متوسط و عدم مقایسه با دیگران از ویژگی‌هایی است که طلبه‌ها در زندگی باید آنها را رعایت کنند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.