حسینی : بی تفاوتی رایزن فرهنگی نسبت به حضور قاریان درخارج جای سوال دارد؟ / تیم ملی قرآنی کشورتجلیل می شوند

نشست تحلیل مسابقات بین الملی قرآن سه کشور کرواسی، ترکیه و روسیه در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی و تعدادی از قاریان و حافظان کشور که در این مسابقات حضور داشته اند، برگزار شد.
سه‌شنبه، 7 دی 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: اخبار و تحلیل راسخون
موارد بیشتر برای شما
حسینی : بی تفاوتی رایزن فرهنگی نسبت به حضور قاریان درخارج جای سوال دارد؟ / تیم ملی قرآنی کشورتجلیل می شوند

نشست تحلیل مسابقات بین الملی قرآن سه کشور کرواسی، ترکیه و روسیه در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی و تعدادی از قاریان و حافظان کشور که در این مسابقات حضور داشته اند، برگزار شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، در این نشست حجت الاسلام والمسلمین حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به مفید بودن مجموع مباحث، گفت: این قبیل تحلیل ها باید بسیار پیش تر از این صورت می گرفت، از سال ۱۳۷۰ که کمیته دعوت و اعزام قاریان تشکیل شده است این کار صورت گرفته و همین کمیته نیز اعضای متعددی دارد. 
 
وی افزود: تا سال گذشته سازمان اوقاف هیچ دخالتی در تعیین نمایندگان کشورمان در مسابقات بین المللی قرآن به غیر از مسابقات ایران و مالزی که از طریق رقابت های سراسری تعیین می شد، نداشته است. یکی از مواردی که در مورد اعزام ها صورت گرفت، بحث اعزام راهنما همراه با متسابقان بود که سال گذشته مصوب شد. البته برخی کشورها دارای سخت گیری هایی هستند و اجازه اعزام همراه و راهنما را نمی دهند.
 
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: امروز یک امر محتوم وجود دارد و آن هم اینکه مسابقات بین المللی قرآن ایران و مالزی برگزار می شود، اما در سایر کشورها حتی اگر چند دوره هم برگزار نشود اهمیتی ندارد. چنین مسائلی باعث می شود تا بی نظمی هایی در اعزام ها نیز به وجود بیاید..
 
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه چرا باید شرکت کننده ایرانی در مسابقات بین المللی یک کشور حضور داشته باشد اما رایزن فرهنگی ایران هیچ واکنشی نشان ندهد، گفت: آیا اگر ورزشکار و یا هنرمندی هم در آن کشور حضور داشت، اینگونه بی تفاوت بودند؟ رسانه ها نیز باید به وظایف خود عمل کنند، چرا زمانی که یک ورزشکار رتبه ای کسب می کنند همه رسانه ها پوشش می دهند اما برای قرآنی ها اینگونه نیست؟ 
 
وی با تأکید بر اینکه سعی شده است تا هماهنگی هایی در این زمینه صورت بگیرد، افزود: فعالیت هایی که در حال حاضر در مورد تحلیل مسابقات صورت می گیرد بدون هیچ بودجه از پیش تعریف شده است و اگر قرار بود به انتظار بودجه بنشینیم باید تا مدت ها برای برگزاری چنین جلساتی صبر می کردیم.
 
حسینی بیان کرد: باید قبول کنیم که حضور در مسابقات برای ما فرصت هایی را نیز به همراه داشته است. همین کشور ترکیه سال قبل، نماینده ولی فقیه ورئیس سازمان اوقاف را به عنوان میهمان ویژه به مسابقات دعوت کردند، تا قبل از سال گذشته همیشه اول تا سوم بودیم اما سال گذشته برای احترام حضور رئیس سازمان رتبه جهارم را نیز اضافه کردند، تا برای تجلیل حضور داشته باشد. باید تلاش کنیم تا چنین مواضعی را در کشورهای دیگر نیز داشته باشیم. 
 
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه برخی از داوران که در مسابقات بین المللی ایران حضور می یابند از نحوه نمره دهی مطلع نیستند، گفت: سال گذشته در بازنگری آئین نامه مسابقات، شش داور خارجی را نیز دعوت کرده بودیم که آنها نیز اعتقاد داشتند آئین نامه ایران سخت است و باید تسهیل شود. 
 
وی با تأکید بر اینکه باید نظامی تعریف شود تا حق نماینده کشورمان در بازگشت از یک مسابقه لحاظ شود، گفت: این آخرین نشستی بود که از مسابقات گذشته برگزار شد، از امروز در مورد تحلیل مسابقات به روز خواهیم شد و اولین رقابت هایی که پیش رو است مسابقات سودان است که بلافاصله بعد از بازگشت نماینده کشورمان نشست تحلیلی آن برگزار خواهد شد.
 
حسینی همچنین از برگزاری برنامه تجلیلی در پایان سال خبر داد و گفت: در پایان سال در یک مراسمی، افرادی که از جمهوری اسلامی ایران به مسابقات بین المللی قرآن اعزام شده اند در قالب تیم ملی  قرآنی جمهوری اسلامی ایران تجلیل خواهند شد.
 
اعزام ها باید مدیریت شود 
 
پایان بخش تحلیل مسابقات بین المللی قرآن کشور ترکیه صحبت های رحیم خاکی، قاری بین المللی کشورمان بود، وی در صحبت های خود با توجه به اینکه هر سال در این کشور حضور می یابد، گفت: من از سال ۷۵ تا امسال فقط سال ۹۵ به ترکیه نرفته ام، بقیه سال ها حداقل یک بار در ترکیه حضور داشته ام.
 
این قاری بین المللی کشور با تأکید بر اینکه خواهان این هستیم که حضور ما در هر مسابقه قرآنی همراه با احقاق حق هم باشد، بیان کرد: اما آنگونه که قدرت های نامحسوس و محسوس یهود و سعودی و دشمنان قسم خورده جهان اسلام، در حال طراحی هستند که دهه ها برای چنین روزهایی برنامه کرده و هزینه کرده اند، طبیعی است که الان طیفی از اسلام تعریف شده ای را در سراسر دنیا گسترده اند و با پول جهان اسلام، آل سعود و آل یهود را به جان همه مسلمانان عالم انداخته اند. طبیعی است که اینها در هر عرصه ای حضور خواهند داشت. 
 
خاکی در ادامه به حضور خود به همراه دو نفر از نمایندگان کشورمان در مسابقات ترکیه در یکی از مساجد شهر استانبول اشاره کرد و گفت: در آن سال چند نفر از داعشی ها در گوشه ای از مسجد «فاتح» نشسته بودند و به بدترین وضع ممکن که تهدید از آن می بارید، ما را نگاه می کردند. فضای ترکیه بسیار مسموم شده است و افرادی که در حال حاضر تأثیرگذار شده اند در این مسابقات سال ها با هم در کشورهای مختلف حضور داشته ایم و زمانی بسیار از فعالیت های ایران تعریف داشته اند، اما در چند سال اخیر ورق برگشته است و چشم دیدن ایرانی ها را ندارند.
 
این داور مسابقات بین المللی اذعان کرد: نکته مهم این است که از این پس با لحاظ کردن همه شرایط باید اعزام ها را به صورتی مدیریت کنیم که کمترین آسیب به نمایندگان کشورمان از لحاظ روحی و روانی و امتیازات تشویقی و ... برسد. در سلسله جلساتی شاخص های دقیقی را باید در قالب اردوهای قبل از اعزام تصویب کنیم و آن را به صورت قانون قرار دهیم، ضمن اینکه باید جلوی شیطنت را نیز بگیریم. 
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.