اراضی اطراف آستان مقدس امام‌زادگان به اوقاف واگذار شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت : اراضی اطراف آستان مقدس امام‌زادگان در راستای توسعه حریم به اوقاف واگذار شود.
شنبه، 11 دی 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
اراضی اطراف آستان مقدس امام‌زادگان به اوقاف واگذار شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت : اراضی اطراف آستان مقدس امام‌زادگان در راستای توسعه حریم به اوقاف واگذار شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی در نشست سه‌جانبه مدیران ادارات کل اوقاف و امور خیریه، ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان که در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان برگزار شد، با بیان اینکه اختلاف این دو سازمان موجب سند زدن، بهره‌برداری و اراضی توسط فرد ثالث شد، بیان کرد؛ طی تفاهم‌نامه‌ای، 14 هزار و 250 هکتار از اراضی تعیین تکلیف و سهم اوقاف و منابع طبیعی مشخص شد.
 
وی خاطرنشان کرد: تفاهم در این بخش موجب حل اختلاف در تعیین تکلیف اراضی شد که حدود 9 هزار و 500 هکتار سهم موقوفات و باقی آن سهم منابع طبیعی است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان به بحث اراضی اطراف آستان مقدس امام‌زادگان که از موضوعات مطرح‌شده در جلسه برای تعیین تکلیف بود، اشاره کرد و افزود : با توجه به اینکه استان سمنان در مسیر زائران حرم امن رضوی قرار دارد، توسعه فضای آستان مطهر امام‌زادگان بستری را برای گردشگری فراهم می‌آورد.
 
حجت‌الاسلام‌ واحدی بیان کرد : در راستای تحقق این هدف، تفاهم‌نامه‌ای با منابع طبیعی استان سمنان بسته شد که اراضی‌ای که متعلق به منابع طبیعی است و آستان امام‌زادگان در آن واقع شده‌اند، در قالب توسعه حریم این اراضی به اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان واگذار شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه اختلاف اراضی با منابع طبیعی طی تفاهم‌نامه‌ای برطرف شده است، اظهار داشت: در استان سمنان، حدود 14 هزار و 250 هکتار اختلاف اراضی با منابع طبیعی وجود داشت که دو سالی بوده سهم اوقاف و منابع طبیعی تفکیک شده است.
 
وی با اشاره به اینکه در ارتباط با اختلاف بین اوقاف و منابع طبیعی اصل تفاهم انجام‌شده، بیان کرد : 9 هزار و 500 هکتار از اراضی مربوط به اوقاف و بقیه در اختیار منابع طبیعی قرار گرفته؛ اما منجر به صدور اخذ سند نشده است.
 
حجت‌الاسلام‌ واحدی به بحث اراضی اطراف آستان مقدس امامزادگان اشاره کرد و افزود: زمین‌هایی که ازلحاظ قانونی شرایط دارند، با اصلاح سند در اختیار آستان مقدس امام‌زادگان قرار گیرد.
 
وی تصریح کرد : رؤسای ادارات شهرستان‌ها و استان سمنان با برگزاری جلسات و نگاه وسیع به این مسأله بپردازند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان داشت : اگر اراضی اطراف آستان مقدس امام‌زادگان در راستای توسعه حریم به اوقاف واگذار شود، با ساخت‌وساز و ایجاد فضای سبز مردم از منافع آن بهره‌مند می‌شوند و با توجه به قرار داشتن استان سمنان در مسیر زائران بستری برای توسعه گردشگری فراهم خواهد شد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.