آیا تمام گیاهان نیاز به نور خورشید دارند؟/عکس

برخی گیاهان در سایه رشد می‌کنند این نوع از گیاهان به دلیل اینکه از دیگر موجودات تغذیه می‌کنند، نیازی به نور خورشید ندارند.
يکشنبه، 29 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
آیا تمام گیاهان نیاز به نور خورشید دارند؟/عکس
برخی گیاهان در سایه رشد می‌کنند

این نوع از گیاهان به دلیل اینکه از دیگر موجودات تغذیه می‌کنند، نیازی به نور خورشید ندارند.

 

آیا تمام گیاهان نیاز به نور خورشید دارند؟

 
به گزارش راسخون به نقل از نیورک تایمز؛ گیاهان نیازمند نورخورشید یا سایرمنابع نور برای واکنش شیمیایی فتوسنتر و غذاسازی خود دارند. ما برخی از گیاهان برای تغذیه نیاز به دیگر موجودات دارند و می‌توانند بدون نور خورشید زنده بمانند.

گیاهان انگلی به صورت مستقیم از دیگر گیاهان تغذیه می‌کند؛ برای مثال، بسیاری از گونه های سِس که معمولا با نام دودر یا موی جادوگر شناخته می‌شوند، از ساختاری به نام اندام مکنده (haustoria)   برای سوراخ کردن ساقه گیاهان دیگر استفاده می‌کند.
آیا تمام گیاهان نیاز به نور خورشید دارند؟/عکس

هنگامی که تماس بین این دو گیاه برقرار شد، ریشه های خود را از بین می‌برد و ساقه های مویی شکل آن و برگهای کوچکش با استفاده از منابع گیاه میزبان رشد می‌کنند. این نوع گیاه معمولا از محصولاتی مانند یونجه و سیب زمینی تا حتی گل‌هایی مانند گل داوودی و اطلسی بهره می‌برند.

آنچه که قبلا به نام گیاه گندروی (ساپروفیت) شناخته می‌شد، غذای خود را از گیاهان پوسیده و از بین رفته به دست می‌آورد؛ بدون اینکه نیازی به نور خورشید یا کلروفیل داشته باشد. اعتقاد بر این است که این گیاه، به عنوان انگل قارچ عمل می‌کند که کار تجزیه را بر عهده دارد ( که بهتر است آن‌ها را گیاهان میکوتروفی نامید).

حداقل یک گیاه وجو دارد که دانشمندان معتقدند می‌تواند از هر دو این ابزار برای تغذیه استفاده کند. محققان دریافتند که Erythrorchis cassythoides، یک نوع ارکید رونده شرق استرالیا، می‌تواند مواد مغذی خود را مستقیما از گیاهان دیگر و هم قارچ های اطراف دریافت کند.
آیا تمام گیاهان نیاز به نور خورشید دارند؟/عکس

مطالب مرتبط
جادوی یخ زدن لحظه‌ای آب/ فیلم
تشخیص زردی کودک با تلفن هوشمند در ۱۰ دقیقه امکان‌پذیر شد
6 راه دست‌یافتنی که می‌تواند ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.