تصمیم تامل‌برانگیز اپل در نحوه فروش محصولات این شرکت

شرکت‌ها بزرگی توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده‌اند و هیچ‌کدام هم در این جذب به اندازه شرکت اپل نمی‌رسند. گزارش سه ماه یک بار این شرکت نشان می‌دهد محصولاتش، کالایی جذاب در بازار سهام و و صنایع تکنولوژی تبدیل شده است.
شنبه، 19 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
تصمیم تامل‌برانگیز اپل در نحوه فروش محصولات این شرکت

شرکت‌های بزرگی توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده‌اند و هیچ‌کدام هم در این جذب مشتری به اندازه شرکت اپل نمی‌رسند. گزارش سه ماه یک بار این شرکت نشان می‌دهد محصولاتش، کالایی جذاب در بازار سهام و و صنایع تکنولوژی تبدیل شده است و گزارش روز پنج‌شنبه بر توجه بسیار زیاد به این شرکت صحه می‌گذارد.

به گزارش راسخون به نقل از سایت ویرد، درحالی که ارزش بازار این شرکت حدود 1 تریلیون دلار است، اپل به تدریج در حال تغییر استراتژی خود از به دست گرفتن بیشتر سهم بازار است و در عوض بیشتر تمرکزش بر  ارتقا کیفیت بازار خود است. اگر تا به الان ذره‌ای شک و شبه‌ای در این قضیه بود، با این نتایج اخیر این موضع کاملا روشن شده است.

مطمئنا، اپل فروش تعداد قابل‌توجه‌ای از آیفون و تبلت و کامپیوترهایش را ادامه خواهد داد. در سه ماه گذشته، شرکت اپل 46 میلیون آیفون به بازار رساند، اما به نسبت سال گذشته تغییری نکرد و از آنچه انتظار می‌رفت کمتر بود. آنچه که شگفت‌آور بود، قیمت متوسط فروش این محصولات بود – تقریبا 800 دلار برای هر محصول به جای 750 دلاری که در نظر گرفته شده بود. اگر قیمت متوسط فروش به همین منوال پیش رود، اپل می‌تواند در سه ماه آخر نزدیک به 1000 دلار برای هر آیفون سود کند.

آنچه که واقعا توجه سرمایه‌گذاران و تحلیلگران را به خود جلب کرده است، اعلامیه شرکت است که می‌گوید دیگر به سرمایه‌گذاران نخواهد گفت که چه تعداد محصول در هر سه ماه فروخته است و در عوض درآمد کلی خود از فروش مجموعه همه دستگاهیش ارائه خواهد داد. این شیوه صحیحی نیست و برخی تحلیلگران حدس می‌زنند که اپل در حال کاهش شفافیت است، زیرا «چیزی است که می‌خواهد پنهان بماند.»

در واقع اپل در حال حاضر بر روی قیمت و سود حاصل از فروش محصولات خود تمرکز دارد تا حجم فروش آن! این بدین معنا است که اپل سهم بازار خود را در چین و کشورهای در حال توسعه از دست خود خواهد داد.


 

مطالب مرتبط
کپسول«اکوفان»تقلبی است/ دستور جمع‌آوری آن صادر شده است
یک نخبه ایرانی مجددا دبیرکل فدراسیون جهانی مخترعان شد
رئیس دانشگاه تهران: تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران جنبه تبلیغاتی دارد



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.