توصیه نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی

در همایش یاوران وقف و رسانه: وقف ها را فرهنگی کنیم

آیت ا... «یعقوبی» در همایش وقف و رسانه، وقف را امتداد وجودی انسان تا عالم ابد دانست و بر اهمیت وقف از نگاه اسلام پرداخت و گفت: اسلام برای این که عمر انسان جاودانه شود چند مورد را مطرح کرده که علاوه بر شهادت و علم آموزی بر وقف نیز به واسطه این که مقام عنداللهی به انسان می دهد
چهارشنبه، 23 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
در همایش یاوران وقف و رسانه: وقف ها را فرهنگی کنیم
به گزارش پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون  از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ،نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تغییر جهت وقف ها، بر جهت دادن فرهنگی آن ها تاکید کرد.
آیت ا... «یعقوبی» در همایش وقف و رسانه، وقف را امتداد وجودی انسان تا عالم ابد دانست و بر اهمیت وقف از نگاه اسلام پرداخت و گفت: اسلام برای این که عمر انسان جاودانه شود چند مورد را مطرح کرده که علاوه بر شهادت و علم آموزی بر وقف نیز به واسطه این که مقام عنداللهی به انسان می دهد، تاکید کرده است.

 

وی به ویژگی ها و مزایای وقف پرداخت و به واسطه وابستگی های انسان و تکلیف و تالم هایی که دنیا به انسان می دهد، راه برون رفت از وابستگی های خطر آفرین را وقف بیان کرد.امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنانش به توصیف واقف پرداخت و او را هنرمندی خوش فکر، آینده نگر و عاقبت اندیش دانست و تصریح کرد: واقف قبل از این که از دنیا جدا شود با اختیار، بخشی از دنیای خود را در راه تقویت دین قرار می دهد.
 
در همایش یاوران وقف و رسانه: وقف ها را فرهنگی کنیم
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با توجه به شرایط اقتصادی امروز، وقف مشارکتی را یکی از راه های موثر و مهم در واقف شدن دانست و ادامه داد: وقف یک باور است و شعار نیست و به نوعی هنر جداسازی از دنیا قبل از مرگ است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی هم با بیان این که استان دارای ۵ هزار و ۵۷۵ موقوفه و ۱۱ هزار و ۳۲۸ رقبه است، تصریح کرد: طی یک سال اخیر یک میلیارد و ۴۶۸ میلیون تومان برای نیات واقفان هزینه شده است.

حجت الاسلام «آسوده» اعزام ۱۵۲ مبلغ و صدور هزار و ۱۶۲ مورد احکام مساجد و بقاع متبرکه را از فعالیت های فرهنگی این اداره کل برشمرد.
وی با اشاره به احیای ۲۷۶ موقوفه در استان در یک سال گذشته با تنظیم سند اجاره، گفت: در مدت یک سال گذشته اسناد اجاره هزار و ۵۶۴ رقبه از موقوفات استان تجدید یا تمدید شده است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی هم در این مراسم به نقش خیران در رشد و توسعه وقف اشاره کرد و بازدید خیران از وضعیت خوابگاه های استان را لازمه تغییر جهت دادن وقف به سمت نیازهای روز جامعه دانست و تصریح کرد: رسانه ها ظرفیت بسیارخوبی برای ترویج فرهنگ وقف هستند و باید از این ظرفیت بهره گرفت.
«قربانی جم» در بخش دیگری از سخنانش از این که در دنیای رسانه های رنگارنگ، رسانه سالاری حاکم است، تصریح کرد: امروز رسانه های ناپاک می خواهند هویت ملی را از ما بگیرند، بنابراین باید عناصر ملی تقویت شود تا ایران سرپا بماند. به گزارش خبرنگار ما، در این مراسم از تعدادی از واقفان استان تجلیل شد.


مرتبط
آیت‌الله حسینی بوشهری: لزوم توجه به نیازهای روز جامعه در وقف های جدید
استاندار بوشهر مطرح کرد: ظرفیت های وقف باعث می شود باری از دوش دولت در زمینه های اجتماعی و فرهنگی برداشته شود
درس خارج فقه وقف برپا می‌شود/ امکان راه‌اندازی دوره پودمانی وقف در حوزه‌های علمیه



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.