عدم آشنایی مردم با مباحث فقهی و شرعی وقف مهمترین مشکل پیشروی موقوفات استان است

مسئول کمیته وصول اجارات و احیای موقوفات استان کرمانشاه گفت : عدم آشنایی مردم با مباحث فقهی و شرعی وقف مهمترین مشکل پیشروی موقوفات استان است
پنجشنبه، 13 آذر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عدم آشنایی مردم با مباحث فقهی و شرعی وقف مهمترین مشکل پیشروی موقوفات استان است

 ویرایش عکس بهمن ماه 98

مسئول کمیته وصول اجارات و احیای موقوفات استان کرمانشاه گفت: عدم آشنایی مردم با مباحث فقهی و شرعی وقف مهمترین مشکل پیشروی موقوفات استان است
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، مسئول کمیته وصول اجارات و احیای موقوفات استان کرمانشاه گفت : عدم آشنایی مردم با مباحث فقهی و شرعی وقف مهمترین مشکل پیشروی موقوفات استان است
حجت الاسلام قربانی در گفتگو با روابط عمومی اداره کل اوقاف اظهار داشت : کمیته وصول اجارات واحیای موقوفات با نظرمدیرکل اوقاف و امور خیریه استان درتاریخ 6 آبان ماه با هدف شناسایی کامل موقوفات و رقبات استان تشکیل شده است.
 
وی احیای موقوفات متروکه، یافتن موقوفاتی که به هر نحوی در کنار اسناد و مدارک پنهان شده، رفع مشکلات سرمایه گذاری موقوفات، بروز رسانی اجارات موقوفات و احیای بدهی های آن، شناسایی رقباتی که مربوط به موقوفات است و استفاده از آن نشده و بررسی مباحث حقوقی موقوفات از دیگر برنامه های این کمیته عنوان کرد.
 
وی افزود: در تلاش هستیم که در استان مشکل حقوقی و ثبتی، سرمایه گذاری و بهره برداری و... نداشته باشیم.
 
حجت الاسلام قربانی با اشاره به طرح موقوفه یاری و هیئت امنای افتخاری موقوفات تصریح کرد: در این طرح افرادی با عنوان امین افتخاری موقوفه برای سرکشی، نظارت و ارزیابی و گزارش موقوفات مشغول فعالیت خواهند شد.
 
وی ادامه داد:بررسی نقشه موقوفات و شناسایی مشخصات آنان از جمله مهمترین برنامه های این کمیته به شمار می رود که در نظر داریم برای هریک از موقوفات استان شناسنامه ای تهیه نمائیم.
 
حجت الاسلام قربانی در ادامه گفت:تا کنون بیش از 5 گزارش و صورت جلسه تهیه شده، ازجمله موقوفه حاج محمد اصفهانی، شهرک پردیس و در بخش اداره اوقاف ناحیه یک موقوفه حاج آقا برار معتضدی و در اداره اوقاف ناحیه دو نیز طرح آمایش انجام شده است.
 
وی تراکم لاوصولی ها، گستردگی رقبات و موقوفات، حجم بالای وظایف از نظر فرهنگی، بهره وری، اداری و...، بحث هئیت امنا و سند مساجد، تهیه بودجه هزینه های مساجد، موقوفه خوار، نداشتن طرح و نقشه جامع موقوفات و مراجعات زیاد مردمی در امور ثبتی و حقوقی موقوفات را از مهمترین مشکلات عنوان کرد و افزود:عدم آشنایی مردم با مباحث فقهی، شرعی و فرهنگی و همچنین برکات وقف یکی از مهمترین مشکلات پیشروی موقوفات استان به شمار می رود که نیاز است برای رفع آن تبلیغ بیشتری انجام شود.
 
حجت الاسلام قربانی ادامه داد: حفظ و معرفی موقوفات یکی دیگر از اهداف تشکیل این کمیته به شمار می رود و همچنین در تلاش هستیم با اجرای صحیح نیات واقفین و معرفی و ارائه گزارش عملکرد اداره کل اوقاف در این راستا بتوانیم اعتماد مردم و واقفین خیراندیش را جلب کنیم.
 
وی در پایان گفت: از دیگر برنامه های کمیته مستندسازی اسناد بقاع متبرکه و رقبات آن است که تاکنون اقدامات مناسبی انجام شده است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.