مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه :

ارتقاء بهره وری موقوفات کشاورزی برای تحقق اقتصادمقاومتی | اشتغال زایی برای 2500 نفر با احیای یک موقوفه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با بیان اینکه کاشت محصولاتی با بیشترین بازده و براساس نیاز کشور از جمله راه های ارتقا بهره وری اقتصادی در موقوفات کشاورزی است، گفت: کشت برخی محصولاتی که مقرر بوده از خارج کشور وارد شود باید در اولویت قرار گیرد که همین امر موجب تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع وابستگی به خارج خواهد شد.
دوشنبه، 28 تير 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
ارتقاء بهره وری موقوفات کشاورزی برای تحقق اقتصادمقاومتی | اشتغال زایی برای 2500 نفر با احیای یک موقوفه

 ویرایش عکس بهمن ماه 98

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با بیان اینکه کاشت محصولاتی با بیشترین بازده و براساس نیاز کشور از جمله راه های ارتقا بهره وری اقتصادی در موقوفات کشاورزی است، گفت: کشت برخی محصولاتی که مقرر بوده از خارج کشور وارد شود باید در اولویت قرار گیرد که همین امر موجب تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع وابستگی به خارج خواهد شد.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفتگویی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری ، اقتصاد مقاوم در برابر تحریم هاست ، اظهارداشت: سنت حسنه وقف به جهت دارا بودن جنبه خدمت رسانی به عموم مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی تعیین کننده است.
 
وی اضافه کرد : ایجاد بهره وری اقتصادی ، رسیدگی به فقرا ، کارهای عام المنفعه و ... از جمله کارکردهای وقف برای تاثیرگذاری در زمینه اقتصاد مقاومتی است.
 
حسینی اراکی با اشاره به اینکه مدیریت بقاع متبرکه با بهره گیری از ظرفیت مردمی انجام می شود، افزود: سازمان اوقاف امور فرهنگی و ساخت و ساز بقاع متبرکه را برون سپاری کرده است و از ظرفیت های مردمی در این زمینه استفاده می شود.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه در زمینه اجرای امینانه نیت واقفان، رویکرد خدمت رسانی بهتر به جامعه هدف مدنظر است ، افزود : در زمینه نیات مرتبط با کمک به دارو و درمان و تحصیل دانش آموزان تلاش شده با اولویت بندی هایی هدفمند به جامعه هدف خدمت رسانی شود.
 
وی با اشاره به راه های تحقق ارتقا بهره وری اقتصادی در موقوفات تصریح کرد : تعیین نرخ عادله برای اجاره بهای موقوفات باتوجه به ارزش هرکدام راهی برای تحقق این بهره وری محسوب می شود و در این زمینه نباید از حق موقوفات کوتاه آمد و از حق فقرا و موقوف علیهم گذشت.
 
حسینی اراکی با اشاره به بهره وری اقتصادی در موقوفات کشاورزی افزود: ایجاد آبیاری تحت فشار در این موقوفات یکی از راه های ارتقاء بهره وری است که در موقوفه حاج زادگان شهرستان اسلام آباد باتوجه به کمبود آب ، این روش اجرایی شد و موجب بهبود کشت و زرع شد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه کاشت محصولاتی با بیشترین بازده و براساس نیاز کشور از دیگر راه های ارتقا بهره وری اقتصادی در موقوفات کشاورزی است ، گفت : کشت برخی محصولاتی که مقرر بوده از خارج کشور وارد شود باید در اولویت قرار گیرد که همین امر موجب تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع وابستگی به خارج خواهد شد.
 
وی ادامه داد: ایجاد اشتغال و کار آفرینی یکی از دیگر از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از سنت حسنه وقف است.
 
حسینی اراکی با اشاره به مهمترین طرح های عمرانی استان کرمانشاه افزود : بخش اعظم کارآفرینی در سازمان اوقاف در زمینه انجام پروژه های عمرانی محقق می شود که در این راستا در استان کرمانشاه پروژه تجاری، اداری و خدماتی 24 طبقه ای در موقوفه شازده دولت شاه با مساحت 32 هزار مترمربع در حال احداث است که تاکنون مراحل مشاوره ، نظام مهندسی و مجوز شهرداری آن به پایان رسیده است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه مرحله اخذ مجوز از شهرداری این پروژه نیازمند 59 میلیارد ریال هزینه بود که با هماهنگی های صورت گرفته به 11 میلیارد ریال کاهش یافت ، گفت : خاکبرداری این پروژه به زودی آغاز خواهد شد و 40 ماه دیگر نیز به اتمام خواهد رسید که برای انجام آن 60 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.
 
وی اضافه کرد: در مجموع در این پروژه 2500 نفر اشتغال زایی صورت خواهد گرفت.
 
حسینی اراکی با اشاره به دیگر پروژه های عمرانی استان کرمانشاه افزود : بازارچه 1 و 2 گلستان که طی روزهای آتی خاکبرداری خواهد شد ، احداث مجتمع اداری و تجاری نور و همچنین احداث پروژه های عام المنفعه ای که در سفر مقام معظم رهبری به تصویب رسیده است ، از قبیل احداث حسینیه احمد بن اسحاق که به اتمام رسیده است و رواق های آن نیز پیشرفت 70درصدی داشته است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اضافه کرد: احداث موکب دائمی زائران اربعین حسینی از دیگر پروژه های عمرانی این استان دانست که سال گذشته توسط نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان کلنگ احداث آن زده شد و هم اکنون سوله های مورد نیاز خریداری شده و طی ماه های آینده در زمینی به مساحت 10 هکتار نصب خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه تا پایان سال 94 ، 23 حوزه علمیه استان با هزینه 2 میلیارد و 700 میلیون تومان بازسازی شد و در سال 95 نیز بازسازی 7 حوزه علمیه با هزینه 950 میلیون تومان صورت خواهد گرفت.
/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.