ظهیری معاون فرهنگی حوزه های خواهران: انس با قرآن و اهل بیت مهمترین رسالت امروز طلاب است

ظهیری معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران کشور با بیان اینکه طلبه دو تکلیف اساسی دارد، گفت: انس با قرآن و انس با اهل بیت(ع) مهمترین رسالت امروز همه طلاب است که باید در دستور کار آنها قرار گیرد.
پنجشنبه، 8 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ظهیری معاون فرهنگی حوزه های خواهران: انس با قرآن و اهل بیت مهمترین رسالت امروز طلاب است
به گزارش روابط عمومی پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون از خبرگزاری رسا در شهرکرد، معصومه ظهیری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران کشور، ظهر امروز در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدید الورود حوزه های علمیه خواهران این استان که به میزبانی شهر نجف آباد و در جوار مزار شهید حججی در حال برگزاری است، با بیان اینکه انسان صالح و خوب بودن تکلیف است، گفت: به دنیا آمده ایم که مسیر را با خوب بندگی کردن طی کنیم و این یک هدف کلی برای عموم است.
وی با اشاره به اینکه طلاب نیز باید در مسیر زندگی خود را تقویت کنند تا هم برای خانواده و هم برای سایرین اسوه و الگو باشند، افزود: هدف از آمدن به حوزه علمیه، خود مراقبتی است؛ ما آمده ایم تا مسیر کمال و بندگی را طی کنیم و این مهمترین رسالت امروز طلاب است.
ظهیری، برنامه ریزی را لازمه رسیدن به کمال و سعادت دانست و اظهار کرد: به یقین انسان های با برنامه صبورند و قدرت مقابله با چالش ها را دارند.
وی با تأکید بر اینکه برای برنامه ریزی باید انگیزه داشته باشیم، تصریح کرد: بدانید فرصت ها در حال گذرند؛ وارد حوزه شدن یا در این انقلاب زندگی کردن یک فرصت است که باید قدردان آن باشیم و از آنها نهایت استفاده را ببریم.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران کشور، بانو بودن و رسیدگی به امور خانه را وظیفه اخص یک زن دانست و ادامه داد: زن یک وظیفه عام هم دارد که آن در خدمت مردم بودن است؛ گاهی مسؤولیت ها به دست زنان سپرده می شود، در جاهایی که خلأ در جامعه به وجود آمده زن ها پیشگام ترند و ما این را در زندگی حضرت زهرا(س) و همچنین زندگی حضرت زینب(س) می بینیم.
این مقام مسؤول با بیان اینکه طلبه دو تکلیف اساسی دارد، ابراز کرد: انس با قرآن و انس با اهل بیت(ع) مهمترین رسالت امروز همه طلاب است که باید در دستور کار آنها قرار گیرد.
ظهیری در ادامه با اشاره به نامه امیر مؤمنان(ع) به امام حسن(ع) و موعظه های ایشان به فرزند گرامیشان خاطرنشان کرد: باید با قرآن به صورت روزانه انس داشته باشیم و از نشستن در کلاسهای اخلاق غافل نشویم.
وی با بیان اینکه طلبه باید در علم آموزی حریص باشد، گفت: همه جانبه رشد کنید، مراقب دلهایتان باشید، جاذبه های دنیا زیاد است، دل را حرم خدا کنیم تا جذب غیر خدا نشود

 

مرتبط
تشکیل قرارگاه های عفاف و حجاب در حوزه های علمیه خواهران
کارآفرینان موفق جهان

امروز فناوری و عرصه فضای مجازی مرزها را درنوردیده است | راسخون در تولید و تامین محتوا دینی موفق بوده است



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما