چرا کارشناسان بهداشت عمومی درباره نسل جدید اینترنت 5G نگران هستند؟

شبکه های نسل بعدی شبکه های سلولی به واقعیت نزدیک تر می‌شوند و مراقبان بهداشت عمومی نیز نسبت به این نسل از اینترنت موضع گرفته‌اند.
سه‌شنبه، 13 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
چرا کارشناسان بهداشت عمومی درباره نسل جدید اینترنت 5G نگران هستند؟

شبکه های نسل بعدی شبکه های سلولی به واقعیت نزدیک تر می‌شوند و مراقبان بهداشت عمومی نیز نسبت به این نسل از اینترنت موضع گرفته‌اند.

به گزارش راسخون به نقل از سالون؛ غول موبایل سامسونگ و شرکت مخابراتی وریزون روز دوشنبه اعلامیه مشترکی ترتیب داند که خبرهای های هیجان انگیزی به همراه داشت: اینترنت پرسرعت نسل پنجم شبکه سلولی بی سیم – که با نام 5G شناخته می‌شود- قرار است نیمه نخست سال آینده در دسترس کاربران ایالات متحده قرار گیرد.

با این حال کارشناسان بهداشت عمومی، اساتید، و گروه های مراقبان بهداشت عمومی به شدت از جنبه‌های تست‌نشده این نسل جدید از اینترنت واهمه دارند؛ که شامل نگرانی از افزایش دکل های مخابراتی و انرژی بسیار بیشتر فوتون‌ها که از میان بدن انسان و خانه‌ها عبور می‌کنند می‌شود.

بریان هینگس معاون بخش دستگاه‌های بی سیم و بازاریابی محصولات در این بیانیه گفته است: «اینترنت 5G در دوران جدید ارتباطات تلفن همراه عرضه خواهد شد که به مردم این امکان را می‌دهد تا به راحتی به اطلاعات و تجارب و انسان‌های دیگر به نحوی که فکرشان هم نمی‌کنند دسترسی پیدا کنند. او همچنین افزود این دو شرکت به دنبال ساخت یک گوشی هوشمند هستند تا قابلیت استفاده از این نسل اینترنت را برای مردم امکان‌پذیر کنند.

دکتر جری فیلیپس، استاد دپارتمان شیمی و بیوشیمی دانشگاه کلرادو گفت: «اگر چه که پرتوهای اینترنت 5G هنوز به اندازه اینترنت‌ تلفن‌های همراه کنونی بررسی نشده است، اما شواهد و قرائن قابل توجه ای وجود دارد که نشان از تاثیر این پرتوها بر بهداشت و رشد انسانی است.» «نکته قابول توجه اینجاست که نگرانی فقط به خاطر پرتو این نسل از اینترنت نیست، بلکه آنچه موجب نگرانی است ترکیب پرتو اینترنت 5G با پرتوهای غیریونیزه در محیط است. بدیهی است ارزیابی دقیق‌تر و بهتر از درک خطرات سلامت انسان و محیط زیست ضروری است.»

این در حالی است که برخی مطالعات نشان داده اند استفاده از تلفن همراه ریسک ابتلا به سرطان را در افراد افزایش نمی‌دهد، در صورتی که مطالعات دیگری نشان داده است که استفاده از تلفن همرا با افزایش ریسک ابتلا به سرطان رابطه مستقیم دارد.




 

مطالب مرتبط
ارزان‌ترین سوخت دنیا اختراع شد
دستگاهی که به ریه گوش می‌کند تا مشکلات قلبی را چک کند
اگر کمبود ویتامین B12 درمان نشود، آیا بدن دچار مشکل می‌شود؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.