ایران آسان ترین مسیر را بین مدعیان دارد

هادی طباطبایی در گفتگو با راسخون: چین نمی تواند برای تیم ملی دردسرساز شود

دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است با اینکه مارچلو لیپی سرمربی ایتالیایی چین تجربه ی بالایی دارد و توانسته تیم خیلی خوبی روانه ی جام ملت های 2019 کند اما نمی تواند برای ما درسرساز و خطرناک باشد؛ چرا که ایران هم از لحاظ فردی و تیمی یک سروگردن بهتر از حریف است.
چهارشنبه، 3 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
هادی طباطبایی در گفتگو با راسخون: چین نمی تواند برای تیم ملی دردسرساز شود
دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است با اینکه مارچلو لیپی سرمربی ایتالیایی چین تجربه ی بالایی دارد و توانسته تیم خیلی خوبی روانه ی جام ملت های 2019 کند اما نمی تواند برای ما درسرساز و خطرناک باشد؛ چرا که ایران هم از لحاظ فردی و تیمی یک سروگردن بهتر از حریف است.
 
هادی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به پیروزی ایران مقابل عمان و صعود به مرحله ی یک چهارم جام ملت های آسیا اظهار داشت: خدا را شکر تیم ملی توانست بعد از چند دوره این مرحله را پشت سر بگذارد و به مرحله ی بعدی برود. تیم ما مقابل عمان نفراتی به کار گرفته بود تا بتواند در همان نیمه ی اول به گل برسد و اجازه ندهد حریف خطرناک ظاهر شود اما اشتباه ثانیه های اول بازی باعث شد تا تیم دچار شوک شود.
 
پنالتی عمان شوک بدی بود
وی افزود: پنالتی ای که مجید حسینی به حریف داد، به خاطر فاصله ی زیاد بین دروازه و دفاع بود و هافبک حریف به خوبی این منطقه را دید و مهاجم را صاحب موقعیت کرد. در این صحنه مدافعان ایران جلو ایستاده بودند و مهاجم حریف پنالتی گرفت. اگر این صحنه گل می شد، واقعا تیم با استرس و فشار باید کار را دنبال می کرد. هرچند بعد از اینکه پنالتی گل نشد هم بازیکنان ما تا چند دقیقه ی بعد در شوک آن صحنه بودند.
 
بیرانوند، ایران را به بازی برگرداند
دروازه بان اسبق تیم ملی ایران تصریح کرد: بعد از اینکه بیرانوند با یک واکنش عالی توپ را به کرنر فرستاد و مانع گلزنی کاپیتان عمان شد، تیم ما به بازی برگشت و سوار میدان شد. دیدید که موقعیت های متعددی هم روی دروازه ی حریف ایجاد کردیم و خدا را شکر در همان نیمه ی اول هم به گل رسیدیم. ایران در نیمه ی اول مقابل عمان از سمت راست خودش با دژاگه، رضائیان و جهانبخش یک ترکیب 3 نفره را تشکیل داده بود و مدام از سمت چپ عمان موقعیت سازی می کردند.
 
عمان حرفی برای گفتن نداشت
هادی طباطبایی گفت: خاصیت بازی های حذفی این است که وقتی تیمی گل می زند، راحت تر می تواند کار را دنبال کند چون حریف برای جبران جلو می کشد و کار برای زدن گل بعدی آسان تر می شود. البته در این مراحل کار دشوار است و استرس بالاست. دیدید که وقتی تیم ما پنالتی داد و بیرانوند گرفت، هنوز هم بچه ها استرس داشتند. بیرانوند خیلی خوب کار کرد و به جز گرفتن پنالتی، در یکی دو صحنه هم دروازه را نجات داد. البته معتقدم پنالتی عمان هم گل می شد، بچه ها می توانستند جبران کنند چون واقعا تیم ما از هر لحاظ سرتر از حریف بود و آنها حرفی برای گفتن نداشتند.
 
قرعه ی ایران آسان تر از دیگر مدعیان است
وی تاکید کرد: مرحله به مرحله بازی ها سخت تر می شود اما معتقدم بازی با عمان سخت تر از تقابل با عراق نبود. عراق به مراتب تیم بهتری نسبت به عمان بود. البته در مراحل حذفی شرایط تیم ها در تک بازی را باید دید. با این حال معتقدم که قرعه ای که تیم ملی با آن روبرو شده، آسان تر از قرعه ی همه ی مدعیان است. باید بچه ها قدر این فرصت به دست آمده را بدانند و تیم ها را یکی پس از دیگری شکست دهند.
 هادی طباطبایی در گفتگو با راسخون: چین نمی تواند برای تیم ملی دردسرساز شود
چین نمی تواند برای ایران دردسرساز شود
ملی پوش اسبق ایران افزود: بازی با چین هم معتقدم سخت نیست. آنها تیمی نیستند که برای ما دردسرساز و خطرناک باشند. تیم ما نسبت به چین هم چه از لحاظ فنی و چه فردی و تیمی برتری محسوسی دارد. ایران 2 تیم خیلی خوب دارد و هر نفری که وارد زمین می شود، می بینید که چقدر کیفیت خوبی دارد. این بهترین و آسان ترین مسیری است که تیم ملی تا به حال در جام ملت ها تجربه کرده است. تجربه لیپی بالاست اما چین تیم قدرتمندی نیست و به نظرم با اختلاف خوبی پیروز می شویم.
 
کی روش انرژی بازیکنان را تقسیم می کند
طباطبایی در خصوص تغییرات متعدد در ترکیب تیم ملی ایران گفت: ما در تیم ملی امید وقتی این کار را می کردیم، می گفتید که چرا این کار را می کنید و کار بلد نیستید. تورنمنت سنگین است و بازیکنان توان ندارند، همه ی بازی ها را به میدان بروند. بحث روحی روانی، مصدومیت و همه ی اینهاست که بازیکنان در برخی بازی ها تغییر می کنند و ترکیب عوض می شود. وقتی سرمربی 2 تیم آماده و سرحال و یکدست دارد، طبیعی است که طوری انرژی را تقسیم می کند که بازیکنان خسته نشوند. کی روش هم دقیقا در این 4 بازی با 4 ترکیب متقاوت بازی کرده است و الان می بینید که بازیکنان تیم ملی، سرحال تر از بقیه ی تیم ها هستند. وحید امیری به نظرم بازیکن خیلی خوب و انرژیکی است اما از خستگی بیش از حد کارت گرفت و بازی با چین را از دست داد.
 
نگران فرصت سوزی مهاجمان نباشید
وی در خصوص فرصت سوزی مهاجمان ایران مقابل عمان و اینکه آیا این مسئله در بازی های دشوارتر به تیم آسیب نمی زند؟ تاکید کرد: بازیکنان ما مقابل عمان وقتی دیدند که 2 گل پیش هستند، کمی سهل انگاری کردند و توپ ها را از دست می دادند. نگران فرصت سوزی مهاجمان نباشید و آنها می دانند که در مواقع حساس باید از تک موقعیت ها سود ببرند. ما مهاجمان گلزن خوبی داریم. وقتی تیم فرصت گل ایجاد می کند، یعنی اینکه هافبک ها خیلی خوب به وظیفه ی خود عمل کردند. به نظرم این مسئله ی مهمی نیست و در بازی های مهمتر هم مهاجمان ما گلزنی خواهند کرد.
 
گفتگو از سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.