موضع قاطعانه نماینده زن مسلمان نسبت به رژیم صهیونیستی؛ من «ضد اشغال‌گری» هستم

ایلهان عمر، نماینده مسلمان کنگره آمریکا، تلاش کرده است تا دیدگاه ضد اسرائیلی خود را روشن سازد و در همین راستا گفته است که مخالفت وی با رژیم صهییونیستی دال بر ضدیهودی بودن او نیست.
دوشنبه، 13 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
موضع قاطعانه نماینده زن مسلمان نسبت به رژیم صهیونیستی؛ من «ضد اشغال‌گری» هستم
ایلهان عمر، نماینده مسلمان کنگره آمریکا، تلاش کرده است تا دیدگاه ضد اسرائیلی خود را روشن سازد و در همین راستا گفته است که مخالفت وی با رژیم صهییونیستی دال بر ضدیهودی بودن او نیست.
 
به گزارش راسخون به نقل از راشاتودی؛ انتقاد ایلهان عمر به نفوذ و تاثیر اسرائیل بر سیاست آمریکا باعث شده است تا مورد حمله هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات‌ها (هم‌حزبان خود او) قرار گیرد. آنها او را پس از آنکه درباره لابی قدرمتند و بسیار محکم اسرائیلی‌های ثروتمند با سیاسیون آمریکایی گفت، متهم به سخنان ضدیهودی کردند.
 
گرچه او مجبور به غذرخواهی بابت این اظهارنظر شد و از نمایندگان به خاطر «تعلیم وی درباره تاریخ دردناک» ضدیهودی تشکر کرد، ولی از موضع اولیه خود، یعنی نفوذ سلطه‌گرایانه لابی‌گران که یک مشکل بزرگ (در سیستم سیاسی و اقتصادی آمریکا) محسوب می‌شوند، عقب‌نشینی نکرد.
 
اما آتش این جدال روز یک‌شنبه دوباره با انتقاد توییتری هم‌حزبی ایلهان عمر گرم شد.
 
نیتا لوی در انتقاد از ایلهان عمر نوشت: «من از اینکه ایلهان عمر حمایت از اسرائیل را تحریف می‌کند ناراحتم. من از او می‌خواهم تا از این موضع خود عقب‌نشینی کند و هم‌چنین او را ترغیب می‌کنم تا گفتگو بیشتری با یهودیان برای درک چرایی ناراحتی آنها از این سخنان داشت باشد.»
 
به نظر می‌رسد این انتقاد تازه از ایلهان عمر به سخنان تازه او در کتاب‌فروشی‌ای در واشنگتن برمی‌گردد. ایلهان عمر گفته بود: «من می‌خواهم از نفوذ سیاسی در این کشور (آمریکا) بگویم؛ کشوری که می‌گوید برای مردم خوب است تا مجاب (و توجیح) به وفاداری با یک کشور خارجی شوند.»
 
عمر نسبت به این انتقاد هم‌‎حزبی خود عقب ننشست و  روز یک‌شنبه در توییتی نوشت، لوی «نباید انتظار داشته باشد که او از حمایت از وفاداری با یک کشور خارجی بگوید»، تا این موضع موجب ماندن و نشستن وی روی صندلی کنگره شود.» عمر واژه «تحریف» را رد کرد و نوشت به طور کاملا هدفمند رابطه آمریکا و اسرائیل را «زیر سوال» برده است.
 
نماینده (سومالیایی آمریکایی) جدید مسلمان کنگره از دو سو مورد انتقاد منتقدین قرار گرفته است؛ از جانب دموکرات متهم به «ساکت ماندن» شده است و از سویی دیگر «آمریکایی بودن وی توسط رئیس‌جمهور (ترامپ) و حزب جمهوری‌خواه زیر سوال رفته است.»
 
این درگیری لفظی میان دو نماینده دموکرات پس از جلسه ایالتی ایلهان عمر در ایالت غربی ویرجینیا روی داد. در این جلسه عکسی با قصد و غرض از ایلهان عمر و عکس پشت وی که مربوط حادثه یازدهم سپتامبر بود، گرفته و منتشر شد که پس از آن کارکنان این مجلس ایالتی اخراج شدند.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.