اولین جراحی مغز از راه دور جهان با استفاده از اینترنت 5G

یک جراح چینی توانست اولین عمل جراحی مغز از راه دور جهان را با استفاده از تکنولوژی 5G انجام دهد و بیماری که 3000 کیلومتر از وی دور بود را عمل کند.
دوشنبه، 27 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
اولین جراحی مغز از راه دور جهان با استفاده از اینترنت 5G
به گزارش راسخون به نقل از راشاتودی؛ بر اساس گزارش رسانه‌های دولتی چین، دکتر لینگ زیپی، روز شنبه توانست از راه دور در یک عمل جراحی مغز، تحریک‌کننده‌های اعصاب فردی را پیوند بزند. این جراح از این تکنولوژی و از یک بیمارستان نظامی شهر پکن برای معالجه بیماری در کلینیکی در جنوبی‌ترین نقطه هاینان (کوچکترین استان جمهوری خلق چین) با فاصله 3000 کیلومتری استفاده کرد. گفته شده است این جراحی سه ساعت زمان برده است و با موفقیت نیز به پایان رسیده است. بیماری که تحت این جراحی قرار گرفت از بیماری پارکینسون رنج می‌برده و پس از عمل نیز از حال عمومی خود ابراز رضایت کرده است.

پزشک از یک کامپیوتر دارای تکنلوژی 5G که توسط شرکت بزرگ هاواوی عرضه شده استفاده کرده است. طبق گفته‌های دکتر لینگ، این تکنولوژی جدید ارتباط نزدیک به زمان واقعی را میسر ساخته است. او در ادامه گفت: «خیلی کم پیش می‌آید احساس کنید بیمار 3000 کیلومتر از شما دور است.»

اینترنت‌های 4G به علت کندی سرعت و تاخیر در ارسال ویدئو این اجازه را نمی‌دهد که عملیات جراحی به درستی انجام شود. به نظر می‌رسد نسل جدید اینترنت این مشکلات را رفع کرده باشد.

جراحی از راه دور می‌تواند با افرادی که در مناطق دورافتاده یا فقیر زندگی می‌کنند کمک بسزایی کند. هم‌چنین از این نوع جراحی برای مناطق جنگی نیز می‌شود استفاده کرد و از پزشکان برتر در سراسر جهان برای چنین جراحی استفاده کرد. شرکت عرضه کننده این نسل از اینترنت می‌گوید، به علت پهنای باند گسترده و تاخیر بسیار ناچیز در ارسال، اینترنت 5G می‌تواند تاخیر در انجام عمل جراحی را به میزان زیادی کم کند.

لازم به ذکر است اولین جراحی تستی از راه دور در ماه ژانویه صورت گرفت که در این عمل جراحی، یک دکتر چینی موفق به انجام عمل جراحی بر روی کبد حیوانی در دانشگاه علوم پزشکی فوجیان در ساحل جنوب شرقی چین شد. در اواسط ماه مارس، با استفاده از نسل پنجم اینترنت اولین جراحی انسانی از راه دور بر روی کبد فردی در بیمارستان شنژن که 2000 کیلومتر با محل اصلی دکتر جراح در پکن فاصله داشت، انجام شود.
 

پس از جنگ تجاری آمریکا و چین، تلاش‌های هواوی در عرضه نسل پنجم اینترنت گویا باعث نفرت واشنگتن شده است. دولت ترامپ به طور ویژه در تلاش است تا چهره شرکت هواوی را جهان با ادعای جاسوسی سیاه کند. تنش‌ها میان دو کشور پس از بازداشت منگ، مدیر کل مالی شرکت هواوی، در ماه دسامبر سال 2018 بیش از پیش شد.

 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.