نتانیاهو و رقیبش گانتز هر دو اعلام پیروزی در انتخابات پارلمانی اسرائیل کرده‌اند

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و بنی گانتز، رهبر اپوزیسیون، مدعی پیروزی حزب خود در انتخابات بیست‌و‌یکمین دوره کنست (پارلمان اسرائیل) شدند. این در حالی است که هنوز شمارش آرا به پایان نرسیده است.
چهارشنبه، 21 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
نتانیاهو و رقیبش گانتز هر دو اعلام پیروزی در انتخابات پارلمانی اسرائیل کرده‌اند
به گزارش راسخون به نقل از راشاتودی؛ با شمارش بیش از 95 درصد آرا، شواهد نشان می‌دهد حزب آبی و سفید گانتز و لیکود نتانیاهو هر کدام 35 کرسی در کنست به دست آورده‌اند.

لازم به ذکر است کنست دارای 120 کرسی است و هنوز تکلیف بقیه کرسی‌ها مشخص نشده است. و نتایاهو به احتمال زیاد به حمایت دیگر جناح راستی‌ها برای تشکیل یک ائتلاف دل خوش کرده است.

نتایاهو و گانتز هر دو مدعی پیروزی زودهنگام در انتخابات شدند. نتانیاهو ادعا کرد که نتایج کاملا نشان از پیروزی «بی‌چون و چرا» حزب لیکود و متحدانش دارد؛ و این در حالی است که گانتز و متحد اصلی‌اش یائیر لایپد در بیانیه‌ای مشترک پیروزی در انتخابات کنست را اعلام کردند.

 
نتایج نهایی صبح چهارشنبه اعلام خواهد شد. سال 2015، رهبر لیکود پس از کسب 30 کرسی در انتخابات کنست، شروع به تشکیل ائتلافی کرد و با حمایت چهار حزب راست‌گرا و احزاب ارتدوکس یهودی ، 61 کرسی این پارلمان را برای خود تضمین کرد.

نتانیاهو نیز در این انتخابات، از حمایت برخی از احزاب راست افراطی، از جمله حزب «قدرت یهودی» که  کاهانیست و  نژادپرست نیز خوانده‌ می‌شوند و به تئوکراسی معتقدند، برخودار است. نتانیاهو همچنین حزب خانه یهودی را نیز مجاب به ادغام با حزب قدرت یهودی کرد تا با این کار رای‌های بیشتری برای خود کسب کند.




 
مطالب مرتبط
اولین واکنش رهبر معظم انقلاب به اقدام خبیثانه آمریکا علیه سپاه پاسداران
واکنش مقامات داخلی و خارجی و جوامع بین‌المللی به تروریستی خواندن سپاه
آغاز رای‌گیری در انتخابات پارلمانی اسرائیل/ رقیب اصلی نتانیاهو کیست؟


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.