هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال/

کامبک برانکو مقابل علی دایی/پرسپولیس برد و فاصله گرفت

شاگردان برانکو ایوانکوویچ در حالی که با یک گل از سایپا عقب افتاده بودند، در یک بازی سخت و مهم موفق به کامبک شدند تا فاصله خود را با تراکتور رده دومی به 5 امتیاز برسانند.
شنبه، 24 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
کامبک برانکو مقابل علی دایی/پرسپولیس برد و فاصله گرفت
شاگردان برانکو ایوانکوویچ در حالی که با یک گل از سایپا عقب افتاده بودند،  در یک بازی سخت و مهم موفق به کامبک شدند تا فاصله خود را با تراکتور رده دومی به 5 امتیاز برسانند.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، عصر امروز(شنبه) هفته ی بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال با انجام دو دیدار به پایان رسید که در حساس ترین بازی، تیم صدرنشین پرسپولیس با نتیجه 3 بر یک سایپا غلبه کرد.
 
ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، بشار رسن(محسن ربیع خواه)، سروش رفیعی، مهدی شریفی(مهدی ترابی)، علی علیپور و ماریو بودیمیر(محمد امین اسدی)
 
ترکیب سایپا:
حامد فلاح زاده، عبدالله ناصری(رضاجعفری)، رضا علیاری، ساموئل سارفو، رضا اسدی، آرش رضاوند، علی دشتی، معین عباسیان، سید ابوالفضل جلالی(امید دره)، آرمان رمضانی و محمد صادق بارانی
 
اخطار: محمد نادری از پرسپولیس و رضا علیاری و علی دشتی از سایپا
 
شرح نیمه اول:
این دیدار که با قضاوت محمدرضا اکبریان ساعت 19 آغاز شد، سایپا در همان ابتدای کار بازی را هجومی آغاز کرد و دقیقه 3 بازی روی یک ضربه ی کرنر توسط رضا اسدی به گل اول رسید.
 
پرسپولیسی ها که از دریافت گل در همان ابتدای بازی شوکه شده بودند، نتوانستند کار را به خوبی دنبال کنند و این تیم سایپا بود که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت. شاگردان علی دایی با ارائه بازی روان در خط حمله و بازی منطقی و حساب شده در خط دفاعی، کار را بر حریف صدرنشین خود سخت کردند.
 
بعد از گذشت 20 دقیقه از بازی، بالاخره پرسپولیس به خود آمد و توانست نظم همیشگی خود را به دست بیاورد. راه افتادن سروش رفیعی و بشار رسن در خط هافبک باعث شد تا سرخپوشان برای جبران گل زده فرصت هایی را روی دروازه حامد فلاح زاده ایجاد کنند. این حملات دقیقه 32 جواب داد و در یک فعل و انفعال داخل محوطه ی سایپا توپ به کمال کامیابی نیا رسید و پاس به عقب این بازیکن را بشار رسن با یک ضربه ی دیدنی به زیر طاق دروازه سایپا کوبید تا بازی به تعادل کشیده شود.
 
بعد از این گل بازهم سرخپوشان به حملات خود برای رسیدن به گل دوم ادامه دادند اما ضربات بی دقت مهاجمان این تیم و عملکرد خوب مدافعان سایپا مانع باز شدن دروازه شاگردان دایی شد و در نهایت دو تیم نیمه ی اول را با تساوی یک بر یک به رختکن رفتند.
 
شرح نیمه دوم:
برانکو شاگردان خود را برای رسیدن به پیروزی با یک تعویض در شروع نیمه به میدان فرستاد. مهدی ترابی به جای مهدی شریفی به بازی آمد. این تغییر باعث شد تا روند بازی سرخپوشان هجومی تر دنبال شود و دقیقه 49 علی علیپور توانست گل دوم پرسپولیس را به ثمر برساند.
 
در ادامه بازهم پرسپولیسی ها از شوک سایپایی ها استفاده کردند و موقعیت های دیگر را هم خلق کردند اما در گلزنی ناموفق بودند. شاگردان دایی که میانه میدان و توپ را از دست داده بودند، به حریف فضای زیادی برای حمله می دادند. این غفلت سایپایی ها باعث شد تا پرسپولیس در یک حمله ی دیگر توسط مهدی ترابی در دقیقه 62 به گل سوم برسد.
 
دایی که نمی خواست با نتیجه ی سنگین مقابل پرسپولیس شاگردانش زمین را ترک کنند، با تعویض هایی که انجام داد کمی از التهاب حریف را گرفت و میانه میدان را به تعادل کشید. این روند بازی باعث شد تا در یک ضد حمله سفیدپوشان سایپا دقیقه 68 توسط رضا اسدی به گل دوم برسند تا اختلاف به یک گل کاهش پیدا کند.
 
پرسپولیسی ها در ادامه چند حمله پی در پی روی دروازه حامد فلاح زاده تدارک دیدند که ضربات سروش رفیعی و مهدی ترابی به شکلی خطرناک از کناردروازه حریف به بیرون رفت.
 
تلاش شاگردان دایی برای به تساوی کشاندن بازی نتیجه نداد و در ادامه توپ بیشتر در میانه میدان بین دو تیم رد و بدل شد. سایپایی ها برای رسیدن به دروازه بیرانوند سعی داشتند با توپ های بلند به گل برسند که هوشیاری گلر پرسپولیس و مدافعان این تیم حربه ی آنها را خنثی کرد. در مقابل شاگردان برانکو برای حفظ نتیجه با تجمع در زمین خودی و پاس های کوتاه سعی در کنترل بازی داشتند.
 
در نهایت اعلام 4 دقیقه وقت اضافه توسط اکبریان هم برای سایپایی ها افاقه نکرد و این تیم دقیقه 93 یک فرصت طلایی را در دهانه دروازه از دست داد تا بازی با نتیجه 3 بر 2 به نفع شاگردان برانکو به پایان برسد.
 
سایپا با این شکست با همان 31 امتیاز و یک بازی کمتر در رده هفتم باقی ماند و پرسپولیس
 
در دیگر دیدار امروز تیم ذوب آهن با تک گل دقیقه 22 حمید بوحمدان میزبان خود پیکان را شکست داد و با 29 امتیاز به رده هشتم صعود کرد. پیکان هم با 25 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد.
 
نتایج کامل هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال:

پنج شنبه 98/1/22:

استقلال خوزستان یک.............. فولاد خوزستان 3
 
ماشین سازی تبریز صفر...........نساجی مازندران صفر
 
جمعه 98/1/23:

سپیدرود رشت 3....................تراکتورسازی تبریز یک
 
پدیده شهر خودرو 3.................نفت مسجد سلیمان صفر
 
سپاهان صفر.........................استقلال یک
 
صنعت نفت آبادان یک...............پارس جم جنوبی صفر
 
شنبه 98/1/24:
 
پیکان صفر..........................ذوب آهن یک
 
پرسپولیس 3.........................سایپا 2
 
در پایان هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال پرسپولیس با 54 امتیاز صدرنشین است و تیم های تراکتور با 49، استقلال و سپاهان با 47 و پدیده با 46 امتیاز در رده های دوم تا پنجم قرار دارند.
 
در قعر جدول نیز نفت مسجد سلیمان با 19، سپیدرود با 18 و استقلال خوزستان با 10 امتیاز به ترتیب چهاردهم تا شانزدهم هستند و خطر سقوط را احساس می کنند.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.