پایان هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال/

شکست استقلال در مشهد مقابل پدیده/گل محمدی رویای قهرمانی آبی ها را کمرنگ کرد

تیم فوتبال پدیده مشهد با شکست استقلال ضمن اینکه توانست خود را جزو مدعیان کسب سهمیه ی آسیایی مطرح کند، باعث کمرنگ تر شدن رویای قهرمانی آبی ها شد.
شنبه، 7 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
شکست استقلال در مشهد مقابل پدیده/گل محمدی رویای قهرمانی آبی ها را کمرنگ کرد
تیم فوتبال پدیده مشهد با شکست استقلال ضمن اینکه توانست خود را جزو مدعیان کسب سهمیه ی آسیایی مطرح کند، باعث کمرنگ تر شدن رویای قهرمانی آبی ها شد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، عصر امروز با انجام 2 دیدار هفته ی بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال به پایان رسید.
 
زردپوشان آبادانی برنده جدال نفتی های جنوب
 
اولین دیدار امروز ساعت 19:15 برگزار شد که تیم صنعت نفت در آبادان با برتری 3 بر یک مقابل میهمان خود نفت مسجد سلیمان 30 امتیازی شد و با صعود به رده دهم جدول، از منطقه خطر فرار کرد.
 
دقیقه 21 طالب ریکانی از پشت محوطه جریمه با شوتی زیبا دروازه ی نفت مسجد سلیمان را گشود تا بازی یک بر صفر شود.
 
نفت مسجد سلیمان اما دقیقه 52 توسط حکیم نصاری از روی نقطه پنالتی به گل تساوی رسید.
 
اما آبادانی ها بیکار ننشستند و دقیقه 89 توسط محمد قریشی به گل دوم رسیدند.
 
این پایان کار نبود و بازهم زردپوشان آبادانی دقیقه 93 توسط طالب ریکانی گل سوم را به حریف زدند تا بازهم این تیم برنده جدال با یکی دیگر از تیم های همشهری خود شود.
 
این شکست باعث شد تا تیم نفت مسجد سلیمان با همان 20 امتیاز در رده چهاردهم باقی ماند.
 
پدیده رویای قهرمانی آبی ها را کمرنگ کرد
 
در آخرین بازی هفته بیست و هفتم هم ساعت 20:15 تیم پدیده شهر خودرو با قضاوت کوپال ناظمی در خانه با یک گل میهمان خود استقلال را شکست داد تا در ادامه ی بازی ها شانس رسیدن به سهمیه ی آسیایی خود را بالا ببرد.
 
این جدال حساس برای آبی ها می توانست در سرنوشت قهرمانی تاثیرگذار باشد که با این شکست، کار این تیم برای قهرمانی و حتی کسب سهمیه آسیایی به اما و اگر کشیده شد.
 
ترکیب پدیده:
میلاد فراهانی، محمد حسین مرادمند، علی نعمتی، محمد آقاجان پور، مرتضی منصوری، مسعود ریگی، اکبر صادقی(81-سینا زامهران)، محمد قاسمی نژاد(62-سعید صادقی)، امین قاسمی نژاد، بهنام برزای(60-محمد مهدی مهدیخانی) و حسین مهربان
 
ترکیب استقلال:
سید حسین حسینی، پژمان منتظری، محمد دانشگر(86-فرشید باقری)، وریا غفوری، میلاد زکی پور(79-مهدی قائدی)، علی کریمی، روزبه چشمی، آیاندا پاتوسی، داریوش شجاعیان(43-مرتضی تبریزی)، همام طارق و ایسما
 
اخطار: محمد قاسمی نژاد، اکبر صادقی و عبدالله حسینی از پدیده
 
شرح نیمه اول:
استقلال نیمه ی اول را خوب شروع کرد و فرار پاتوسی و ارسال زمینی او را دروازه بان پدیده گرفت.
 
دقیقه 8 بازی اولین موقعیت جدی پدیده تبدیل به گل اول بازی شد. فرار بهنام برزای از سد مدافعان استقلال باعث شد تا او با دروازه بان استقلال تک به تک شود. ضربه ی او پس از دفع ناقص حسینی، مقابل دروازه ی خالی قرار گرفت و برزای در جدال با مدافعان آبی پوش توپ را به تور چسباند.
 
دقیقه 10 استقلال بعد از دریافت گل، فرصت جبران گل خورده را داشت اما داور خطای دانشگر را روی گلر پدیده اعلام کرد.
 
استقلال برای به تساوی کشاندن بازی، فشار وحشتناکی روی دروازه ی پدیده آورده است اما ارسال های بازیکنان این تیم از کناره ها تاکنون نتیجه ای در برنداشته است.
 
دقیقه 20 پدیده در یکی از تک حمله های خود توسط امین قاسمی نژاد وارد محوطه ی جریمه استقلال شد که پاس به عقب خطرناک او را مدافعان به کرنر فرستادند. بعد از این ضربه توپ به اکبر صادقی رسید و شوت زمینی او با اختلاف کمی از کنار دروازه حسینی به بیرون رفت.
 
ارسال زکی پور را دقیقه 25 بازی، فراهانی به شکل خطرناکی از دهانه دروازه دور کرد تا گل تساوی آبی ها به ثمر نرسد.
 
فرار عالی برزای دقیقه 29 بازی از سمت چپ زمین استقلال باعث شد تا چشمی و زکی پور به استقبال او بروند اما او به خوبی دو مدافع آبی را جا گذاشت و وارد محوطه ی جریمه شد. ارسال بلند او با برخورد به مدافعان استقلال دفع شد.
 
دقیقه 37 کرنر ارسالی از سوی پاتوسی با ضربه ی سر خطرناک روزبه چشمی از بالای دروازه راهی اوت شد.
 
دقیقه 42 ارسال زیبای بازیکنان استقلال از سمت راست زمین پدیده در تیر 2 به پژمان منتظری رسید که ضربه ی سر او به شکلی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.
 
دقیقه 43 وینفرد شفر تصمیم به تعویض گرفت و مرتضی تبریزی را به جای داریوش شجاعیان وارد زمین کرد اما این بازیکن پس از تعویض به تصمیم مربی اعتراض کرد و در حالی که قصد داشت به رختکن برود، منصرف شد و به روی نیمکت نشست.
 
حملات استقلال برای گشودن دروازه ی پدیده کافی نبود و در 3 دقیقه وقت اضافه هم توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا پدیده با همان یک گل برنده به رختکن برود.
 
شرح نیمه دوم:
استقلال مطابق انتظار کار را در این نیمه هجومی آغاز کرد.دقیقه 47 شوت سرکش علی کریمی به شکلی خطرناک از کنار دروازه ی پدیده به بیرون رفت.
 
دقیقه 49 ضد حمله ی سریع بازیکنان پدیده و ارسال قاسمی نژاد را حسینی با شیرجه ی دست راست دفع کرد و مانع به ثمر رسیدن گل دوم میزبان شد.
 
دقیقه 55 ضد حمله ی آبی ها می رفت تا کار را به تساوی بکشاند. همکاری مرتضی تبریزی و پاتوسی با ضربه ی بد آیاندا به بیرون رفت.
 
ارسال خوب وریا غفوری در دقیقه 64، روی دروازه با ضربه ی سر پاتوسی همراه شد که توپ این بازیکن را فراهانی مهار کرد.
 
دقیقه 66 ارسال ضربه ی خطا از سوی سعید صادقی با ضربه ی سر خطرناک مرادمند همراه شد. در حالی که حسینی نظاره گر توپ بود، ضربه ی مدافع جلو کشیده ی پدیده به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
 
دقیقه 68 ارسال عالی امین قاسمی نژاد از سمت راست خط دفاعی استقلال با ضربه ی سر خطرناک مهربان همراه شد که توپ بازهم از کنار دروازه ی آبی ها به شکل خطرناکی راهی اوت شد.
 
دقیقه 69 استقلالی ها روی یک ضربه ی پشت محوطه ی جریمه عالی توسط طارق همام صاحب موقعیت شدند که شوت دیدنی و بیرون پای او با فاصله ی میلیمتری از کنار دروازه پدیده به بیرون رفت.
 
دقیقه 74 حرکت تکنیکی وریا غفوری از سمت چپ زمین پدیده و پاس او به پاتوسی با ضربه ی این بازیکن همراه شد که بازهم این توپ راهی به دروازه ی میزبان پیدا نکرد.
 
دقیقه 80 روی یک حرکت در عمق مهدی قائدی صاحب موقعیت گل شد که توپ را از دروازه بان پدیده عبور داد اما مدافعان این تیم از روی خط توپ را دفع کردند.
 
پدیده شهر خودرو دقیقه 82 موقعیت عالی برای زدن گل دوم داشت. ارسال قاسمی نژاد با اشتباه روزبه چشمی به مهربان رسید که او این فرصت مناسب را با ضربه ای بد از دست داد.
 
دقیقه 85 بازهم شاگردان یحیی گل محمدی می توانستند توسط سعید صادقی به گل دوم برسند که واکنش حسین حسینی مانع این کار شد.
 
دقیقه 88 بازهم استقلال موقعیت گل تساوی را داشت که ضربه قائدی را فراهانی ناقص دفع کرد و مدافعان از روی خط توپ را دور کردند.
 
کوپال ناظمی 6 دقیقه برای این دیدار در نظر گرفت. دقیقه 93 ضربه ی علی کریمی از داخل محوطه ی جریمه پدیده به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

در ادامه تلاش آبی ها برای به تساوی کشاندن بازی به جایی نرسید و پدیده موفق شد با حفظ نتیجه یک بر صفر خود برنده ی این دیدار حساس شود.

پدیده با این برد 49 امتیازی شد و با تفاضل گل کمتر نسبت به تراکتور در رده پنجم باقی ماند و استقلال با 50 امتیاز به رده سوم سقوط کرد.
 
نتایج کامل هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال:
 
پنج شنبه 98/2/5:
 
ماشین سازی صفر...........سایپا صفر
 
استقلال خوزستان یک.......نساجی مازندران یک
 
پیکان 3......................پارس جنوبی جم 2
 
جمعه 98/2/6:
 
سپیدرود رشت یک.........فولاد خوزستان 2
 
ذوب آهن اصفهان 2.......تراکتورسازی تبریز صفر
 
پرسپولیس صفر...............سپاهان صفر
 
شنبه 98/2/7:
 
صنعت نفت آبادان 3..........نفت مسجد سلیمان یک
 
پدیده شهر خودرو یک........استقلال صفر
 
در پایان هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال پرسپولیس با 56 امتیاز صدرنشین است. تیم های سپاهان با 51، استقلال با 50 و تراکتورسازی و پدیده با 49 امتیاز به ترتیب دوم تا پنجم هستند.
 
در پائین جدول نیز تیم های نفت مسجد سلیمان با 21، سپیدرود با 19 و استقلال خوزستان با 12 امتیاز به ترتیب در رده چهاردهم تا شانزدهم قرار دارند.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما