رصد بیش از 1000 سایت و شبکه اجتماعی درباره خرید سلاح و ترویج خشونت توسط پلیس فتا

رئیس پلیس فتا از رصد ۱۲۰۰ سایت و شبکه اجتماعی درباره خرید سلاح و ترویج خشونت خبر داد.
سه‌شنبه، 28 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رصد بیش از 1000 سایت و شبکه اجتماعی درباره خرید سلاح و ترویج خشونت توسط پلیس فتا
به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار "وحید مجید" پیش از ظهر امروز در نشست خبری در تشریح عملکرد پلیس فتا در سال 98 اظهار کرد: یافته‌های پژوهشها حاکی از آن است در سال 2018 در بیشتر ابعاد توسعه بوده است، در سال 2018، 360 میلیون نفر برای نخستین بار آنلاین شدند.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: از جمعیت کل دنیا، حدود چهار میلیارد و 388 میلیون نفر کاربر اینترنت هستند، در کشورهای توسعه‌یافته این ضریب 80، در کشورهای در حال توسعه 45 و در کشورهای کمتر توسعه‌یافته 25 درصد است.

وی تصریح کرد: بالغ بر پنج میلیارد نفر کاربر موبایل و بالغ بر سه میلیارد نفر کاربر شبکه‌های اجتماعی هستند و در کشور ایران کاربران اینترنت 73 میلیون نفر اعلام شدند.

مجید افزود: باید نظارتهای کلان فنی جدی درباره حریم خصوصی اعمال شود، پس از فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون امنیت فضای سایبر، طرحهایی برای مبارزه با سلاح و مروجان خشونت در فضای مجازی به استانهای کشور ابلاغ شد.

رئیس پلیس فتا خاطرنشان کرد: در این رصد بالغ بر هزار و 200 تارنما، سایت، شبکه‌ اجتماعی داخلی و خارجی مورد رصد قرار گرفت، در این  بررسی‌ها، حتی اگر یک نفر یک عکس با یک اسلحه بادی داشت، در رصد آورده و بالغ بر 750 تارنما بررسی شد که مورد محتوای مجرمانه نداشت. حدود 400 تارنما درحال بررسی بیشتر است، در این رابطه دستگیری، 38 نفر از مورج‌دهندگان خشونت شناسایی شده و بازداشت شدند.

مجید با بیان اینکه 28 جرایم سایبر کل کشور مربوط به تهران بزرگ است، گفت: تیمهایی در سطح تهران و استانها مشخص شده به نحوی که اگر در حوزه عمومی اعلام شود، حوادث یا حمله سایبری رخ  داده، تیمها سریعاً با حضور در محل اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

رئیس پلیس فتا با اشاره به سهمیه جذب 200 نیروی متخصص در پلیس فتا، یادآور شد: از ابتدای سال جاری 25 هزار وقوع جرم در فضای مجازی روی داد که 15 هزار پرونده کشف شد، سه هزار و 227 نفر متهم در این رابطه بازداشت شدند.

وی افزود: تهران، خراسان رضوی، فارس و خوزستان به ترتیب بیشترین فراوانی جرم و کیش، لرستان، زنجان، بوشهر و سیستان و بلوچستان کمترین فراوانی جرم را داشتند.
مجید با اشاره به رسیدگی پلیس فتا به 191 پرونده در حوزه قمار، متذکر شد: 26 باند درباره پرونده فیشینگ متلاشی، چهار باند در حوزه کپی‌کارت شناسایی و ده پرونده درباره خرید و فروش سوالات امتحانی در سال 98 مورد رسیدگی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا، برداشت اینترنتی، کلاهبرداری اینترنتی، هتک حیثیت و سرقت داده از جرائم نخست کشور در حوزه فضای سایبر دانست.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.