خطیب نماز جمعه تهران: آمریکا مراقب رفتارها و ادعای خود باشد/ آمریکا زودتر از ملت ایران عذرخواهی کند

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه آمریکا باید مراقب رفتارها و ادعای خود باشد گفت: ما هیچ گاه شروع کننده جنگ نبودیم، هم «قدرت منطق» داریم و هم «منطق قدرت» را می شناسیم.
شنبه، 1 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خطیب نماز جمعه تهران: آمریکا مراقب رفتارها و ادعای خود باشد/  آمریکا زودتر از ملت ایران عذرخواهی کند
به گزارش راسخون به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام والمسلمین «محمدجواد حاج علی اکبری» در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: روز گذشته یک پهپاد پیشرفته به گفته خود آمریکایی غیرقابل رهگیری و شناسایی، با تجهیزات خاموش خود در محدوده تنگه هرمز مخفیانه وارد حریم سرزمینی ایران شده بود و در حال جاسوسی بود و اینجا بود که غیرت جوانان رشید ما جوشید و با سامانه تمام بومی سوم خرداد، با موشک زمین به هوا این پهپاد را ساقط کردند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: پیام شایسته و به موقع فرزندان رشید ایرانی اسلامی این است که ما اهل منطق عقلانیت هستیم قدرت منطق ما اثبات شده است و هیچ گاه شروع کننده جنگ نبودیم.

وی جمهوری اسلامی ایران را اهل مقاومت و بازدارندگی فعال بر شمرد و خطاب به آمریکایی گفت: ما جنگی را شروع نمی‌کنیم اما اگر جنگی را برعلیه ملت ایران شروع کردید شما تمام کننده آن نیستید، اگر یکی بزنید حداقل یکی و چه بسا سه تا می‌خورید که البته آن ضربه را خوردید.


**ما اهل پنهان کاری نیستیم

وی با تاکید بر اینکه «آمریکایی ها باید حواسشان را جمع کنند» گفت: ملت و نیروهای مسلح ایران اهل پنهان کاری نیستند، و مانند آمریکایی‌ها رفتار نمی‌کنند، کار آمریکایی‌ها پنهانکاری است، آنها هم دزد دریایی و هم دزد هوایی و زمینی هستند و کارها را مخفیانه انجام می‌دهند

وی گفت: آنها احیرا نفتکش‌ها را در دریای عمان مورد حمله قرار دادند و در منطقه خرابکاری کردند و سپس خود را مخفی کردند؛ اما ملت ما اهل مخفی کاری نیست اکر بنا به زدن باشد خوب هم می‌زند و به موقع هم اعلام می‌کند، همان طور که روز گذشته فرزندان رشید ایران اقدام کردند و اعلام هم کردند.

امام جمعه موقت تهران گفت: کشورهای مفلوک منطقه که به آمریکایی چشم امید دارند شاهد باشند که چه اتفاقی افتاد؛ این سامانه‌های آمریکایی که میلیون‌ها دلار برای خرید آنها از جیب ملت‌های مسلمان خود خرج می‌کنید در برابر حتی پهپادهای یمنی هم نتوانستند مقاومت کنند، می‌توانید این سامانه‌ها را از ایران خریداری کنید هم ارزان‌تر است و هم می‌توانید کنار ایران باشید تا چه زمانی به این حماقت ادامه دهید.


** آمریکایی‌ها حساسیت و توانمندی‌های ایران را تجربه کردند

خطیب نماز جمعه تهران افزود: کاخ سفید در باره سرنگونی هواپیمای جاسوسی خود، ابتدا دستپاچه آن‌را تکذیب و سپس آن را تأیید کرد و البته ادعا کرد این اتفاق در محدوده آب‌های بین المللی رخ داده است.
حاج علی اکبری افزود: رئیس جمهوری آمریکا جلسه فوق العاده تشکیل داد و مثل همیشه شروع به طنزگویی کرد و گفت که پهپاد در آب‌های بین المللی بوده است؛ آمریکایی‌ها ظاهراً علاوه بر اینک تاریخ‌شان ضعیف است، جغرافیای شأن هم ضعیف است.

وی با اشاره به سخنان روز گذشته ترامپ که گفت «شاید هم ما (آمریکا) اشتباه کردیم» تصریح کرد: بله شما مانند همیشه اشتباه کردید؛ این اشتباه هم هزینه بزرگی برای شما داشت؛ پیش از این هم ملوانان شما آن اشتباه را انجام دادند و آن آبروریزی بزرگ را برای شما در آب‌های سرزمینی ایران به بار آوردند و تجربه کردند، شما آن زمان از مرز دریایی آمدید و اکنون از مرز هوایی.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها می‌خواستند میزان حساسیت وتوانمندی های ما را امتحان کنند و آزمایش کردند و پس از شکست‌های پی در پی در عرصه سیاسی و دیپلماتیک که داشتند و اخیراً هم در جریان سفر نخست وزیر ژاپن و سایر افرادی که به ایران فرستاند ضربه فنی شدند، آنها می‌خواستند دوباره حساسیت ملت ایران را دوباره تجربه و امتحان کنند.


** آمریکا زودتر از ملت ایران عذرخواهی کند

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها می‌خواستند میزان حساسیت وتوانمندی های ما را امتحان کنند و آزمایش کردند و پس از شکست‌های پی در پی در عرصه سیاسی و دیپلماتیک که داشتند و اخیراً هم در جریان سفر نخست وزیر ژاپن و سایر افرادی که به ایران فرستاند ضربه فنی شدند، آنها می‌خواستند دوباره حساسیت ملت ایران را دوباره تجربه و امتحان کنند.

وی افزود: جبهه مقاومت اسلامی از اتفاق روز گذشته پیام جدیدی را دریافت کرد؛ و باعث شور و نشاط و قوت قلب آنها شد آنها هم همین روش مقاومت فعال خود را ادامه خواهند داد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: پیام اسقاط هواپیمای جاسوسی آمریکا برای ملت ایران عزت، اقتدار مقاومت و امنیت و اطیمنان است و اینکه فرزندان چمران و طهرانی مقدم زنده اند و در میدان هستند و مانند همیشه چشم بینا، گوش شنوا و دست قدرتمند ملت ایران هستند و هم به موقع اقدام و هم به موقع اعلام می‌کنند.

وی خطاب به آمریکا اظهار داشت: آنها باید توجه کنند که تنگه هرمز بخش ویژه و متعلق به سرزمین ماست و در صورت تجاوز به حریم ایران گورستان متجاوزان خواهد بود.

حاجی علی اکبری با قدردانی از نیروهای مسلح کشور خطاب به مقامات آمریکایی گفت: هر چه زودتر به جای حرف‌های بی ربط از ملت ایران عذرخواهی کنید؛ البته دولت ایران و وزارت خارجه و بخش‌های مسئول حتماً این موضوع را از مجاری حقوقی بین المللی پی گیری می‌کنند، و آمریکایی‌ها باید پاسخ گوی رفتار زشت خود باشند.

امام جمعه موقت تهران گفت: با سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکا پیام فتح خرمشهر و رایحه دل انگیز «سوم خرداد» به مشام رسید، خدای متعال را باید شکرگزاری کنیم و باید از فرزندان سبزپوش امنیت آفرین ملت ایران سپاهیان سرافراز تشکر می‌کنیم.

حاجی زاده همچنین با اشاره به سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران گفت: این شهید والامقام، مرد جهاد و شهادت و ادب بود و امروز رسالت دانشگاه‌های ما پرورش انسان‌هایی در طراز چمران است.
خطیب نماز جمعه تهران همچنین به فرارسیدن هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: در آستانه این هفته از تلاش‌های خوب قوه قضائیه و مدیران جدید این قوه تشکر می‌کنیم؛ مدیران جدید قوه قضائیه خوب وارد میدان شدند و اقدامات آنها امیدوارکننده بوده است.


‌** حجاب پشتوانه بسیار محکم برای صیانت خانواده‌ها است

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه نخست نماز جمعه امروز تهران هم به موضوع حجاب و عفاف پرداخت و آن را یک حکم مترقی و بدیع و ریشه دار و فراتر از زمان و مکان برای تأمین سعادت جامعه و فرد و خانواده دانست و گفت: درنص صریح و آیات مؤکد قرآن کریم و کلمات اولیای خدا به آن اشاره شده است.

حاج علی اکبری با بیان اینکه، حجاب و عفاف مرزهای خصوصی و عمومی را در جامعه تعریف می‌کند، تاکیدکرد: این حکم الهی پشتوانه بسیار محکمی برای سالم سازی محیط اجتماعی و حفظ، صیانت و تعالی خانواده‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: در قرآن کریم موضوع عفاف و حجاب در مجموعه‌ای از تأکیدات لفظی و معنوی پیچیده شده است به طوری که علاوه براینکه حکم گفته شده است حکمت حکم نیز بیان شده است.

حاج علی اکبری ادامه داد: از مجموعه این تأکیدات در قرآن و در کلمات اولیای خدا و در فرهنگ عمومی اسلام ناب جایگاه شگرف و تعیین کننده وسرنوشت ساز موضوع حجاب و عفاف در زیست جمعی جامعه بشری به خصوص جامعه مؤمنان و ا سلامی فهمیده می‌شود.

وی افزود: اگر به حکم مترقی و برجسته حجاب و عفاف توجه شود، این حکم تأمین کننده احترام و حق شرافت و منزلت انسانی زنان و بانوان در محیط بیرونی و نقش آفرینی حضور مؤثر آنان در جامعه و همچنین زیبایی‌های جسمی و اخلاقی آنان و احترام به حریم خصوصی است.

خطیب موقت جمعه تهران با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف مرزهای خصوصی و عمومی را در جامعه تعریف می‌کند، زندگی مردم از سطح مبادلات حیوانی به سطح عالی مبادلات انسانی ارتقا می‌دهد، افزود: حجاب از هوش معنوی بانوان حمایت و از طهارت ملکوتی آنها صیانت و آتش هیجانات جنسی دختران و پسران را مهار می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به تعریف مرزهای خصوصی و عمومی در جامعه با رعایت حجاب، تاکیدکرد: این حکم الهی پشتوانه بسیار محکمی برای سالم سازی محیط اجتماعی و حفظ، صیانت و تعالی خانواده‌ها محسوب می‌شود.

به گفته وی، تعالی خانواده گره خورده به موضوع عفاف و حجاب است و اگر بخواهیم خانوده از گزند مخاطرات حفظ شود و تعالی خانواده حفظ شود، حجاب و عفاف نقش بسیار اساسی و پیش برنده دارد.

خطیب جمعه تهران در ادامه تاکید کرد: کسانی که مسئله حجاب و عفاف را در حد مسئله سلیقه‌ای شخصی جلوه می‌دهند در مسیر دشمن حرکت می‌کنند.

علی اکبری با بیان اینکه، دستگاه استکباری برای شکستن و رخنه در اراده راسخ ملت ایران که تصمیم گرفته به لطف خدای متعال به سوی حیات طیبه قدم بردارد و سایر ملت‌ها را به حیات طیبه دعوت کند، وارد یک نبرد هویتی با ملت ایران شده است.

وی گفت: استکبار با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و فناوری خود برای به مخاطره انداختن هویت ملت ایران نمادهای هویتی کشور را نشانه رفته است و در بین نمادهای هویتی ما سرمایه گذاری فوق العاده عظیم و شگفت انگیزی را برای ترویج ولنگاری و بی عفتی انجام داده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید براینکه، سرمایه ویژه هویتی ملت ما حیا و نجابت ایرانی است، اظهارکرد: ملت ایران در جهان بعنوان ملتی عفیف و نجیب و خانواده دار و خانواده دوست شناخته می‌شود، دشمن می‌داند اگر حیای ایرانی را هدف قرار دهد خانواده را تضعیف کرده و در ادامه مؤلفه اصلی اراده و قدرت ملی ایرانیان را تضعیف کرده است.

وی با بیان اینکه، دشمنان ما ولنگاری فرهنگی، بی عفتی و گسترش هرزگی جنسی را در جامعه ما دامن بزنند و در دستور کار قرار دارند افزود: مسئله اینجاست که شیاطین و اتاق فکرهای شیطانی در این زمینه فوق تخصص دارندو طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب دشمن درصدد آندولسی کردن ایران است.

علی اکبری در ادامه از دختران و پسران جوان کشور خواست، به مسئله حجاب و عفاف بعنوان میراث مادری بنگرند چراکه آرامش روانی، سلامت و بهداشت عاطفی و شکوفایی تنها در پرتو رعایت این مصداق ویژه تقوی الهی است.

وی از خانوده ها نیز درخواست کرد که در این زمینه این حکم محکم الهی را بدون سهل انگاری دست کم نگیرند و نخبگان و فرزنگان و هنرمندان وشعرا و اهل قلم و گویندگان شایسته به وظیفه خود عمل کنند و رسانه ملی نیز در این زمینه محصولات درجه یک تولید کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با طرح این سوال که آیا روحانیون نیز و ائمه جمعه نیز آیا خود را برای مواجهه با موج سعادت سوز و بنیان کن بدحجابی که نسل جوان بی دفاع را اینگونه آسیب می‌زند مجهز کرده‌اند گفت: این بخش نیز باید وارد میدان شده و وظیفه خود عمل کنند.

وی همچنین از بخش‌های گوناگون مانند آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و ائمه جمعه و حوزه علمیه و بخش‌های تقنینی و امنیتی درخواست کرد به عملکرد خود مراجعه کنند و ببینند که آیا به وظایف خود در این بخش درست عمل کرده‌اند؟


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.