آیت‌الله العظمی مکارم

عده‌ای منحرف، چادر را زشت‌ترین حجاب معرفی می‌کنند

امروز شاهدیم چادر مشکی که بهترین حجاب و‌ با وقار و سنگین است و جلب توجه نیز نمی‌کند، در نظر عده‌ای منحرف، زشت‌ترین نوع حجاب معرفی می‌شود!!
چهارشنبه، 26 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عده‌ای منحرف، چادر را زشت‌ترین حجاب معرفی می‌کنند

ویرایش عکس آبان ماه 98

راسخون: امروز شاهدیم چادر مشکی که بهترین حجاب و‌ با وقار و سنگین است و جلب توجه نیز نمی‌کند، در نظر عده‌ای منحرف، زشت‌ترین نوع حجاب معرفی می‌شود!! 

به گزارش راسخون به نقل از مرکز خبر حوزه حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، امروز پس از نماز ظهر و عصر در ادامه بررسی زندگی پیامبران اولوالعزم در قرآن، در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به برخورد مردم نسبت به دعوت این پیامبر الهی، اظهار داشتند: علاوه بر این که مردم درمقابل دعوت حضرت نوح(ع) فرار می‌کردند، نسبت به آن حضرت مکر بزرگ داشتند و ایشان را متهم به دورغ‌گفتن کردند، این پیامبر الهی را گمراه می‌دانستند.
 

معظم‌له با مطرح این پرسش که چگونه می‌شود افراد گمراه، نادان، بی خبر، بت‌پرست و ستمگر، یک فرد پاکدامن، عالم و دلسوز را گمراه می‌دانند، گفتند:‌ گاهی اوقات با توجه به خوی گرفتن به منکرات، منکر در نظر انسان‌ها معروف و معروف منکر می‌شود که به پیامبر الهی می‌گفتند: «قَالَ الْمَلأ مِنْ قَوْمِهِ إِنَّا لَنَرَاکَ فِی ضَلالٍ مُبِینٍ»(اعراف 60).
 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) که مردم را از روزی که امر به معروف ونهی از منکر رها می‌شود، رواج امر به منکر و نهی از معروف و این که معروف در نظر مردم منکر و منکر معروف می‌شود، خبر دادند،‌ خاطرنشان کردند: امروز شاهدیم چادر مشکی که بهترین حجاب است،‌ با وقار و سنگین می‌باشد و جلب توجه هم نمی‌کند، در نظر عده‌ای منحرف زشت‌ترین نوع حجاب محسوب می‌شود!
 

ایشان خاطرنشان کردند: دلیل چنین مسائلی هوای نفس است که شیطان اعمال زشت را در نظر انسان زیبا جلوه می‌کند و می‌گوید که لباس زن خوب است که در هر گوشه آن نقش و نگاری داشته باشد و همه هم حق دارند آن را ببینند!
 

این مرجع تقلید بااشاره به چنین جریان‌هایی در تاریخ اسلام، بیان داشتند: در زمان معاویه به گونه‌ای شده بود که مردم حضرت علی(ع) را لعن می‌کردند و با همین کار به دنبال تقرب جستن به خداوند بودند.
 

ایشان ادامه دادند:‌ برخورد دیگر مردم با حضرت نوح(ع) این بود که بر او ایراد می‌گرفتند که «فَقَالَ الْمَلأ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ قَوْمِهِ مَا نَرَاکَ إِلا بَشَرًا مِثْلَنَا...»(هود 27)؛ توبشری مانند ما هستی؛ البته این بهانه را نسبت به پیامبر اسلام(ص) نیز بیان می‌داشتند و می‌گفتند: «وَقَالُوا مَالِ هَذَا الرَّسُولِ یَأْکُلُ الطَّعَامَ وَیَمْشِی فِی الأسْوَاقِ لَوْلا أُنْزِلَ إِلَیْهِ مَلَکٌ فَیَکُونَ مَعَهُ نَذِیرًا»(فرقان7).
 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی دلیل این که پیامبران وائمه اطهار(ع) بشری مانند ما هستند را الگو قرار گرفتن آنها دانسته و گفتند:‌مگر می‌شود چیزی الگو و سرمشق باشد، ولی هم نوع نباشد؟ زمانی که پیامبران و ائمه معصوم(ع) می‌خواهند انسان را به شجاعت، زهد و تقوا دعوت کنند،‌ اگر خود بشر باشند، می‌توانند در این عرصه الگویی در مقابل انسان‌ها قرار دهند.
معظم‌له افزودند: این که حضرت یوسف(ع) که جوانی زیبا و مجرد بود و در مقابل زلیخا که زنی زیبا بود، خود را حفظ می‌کند، به جوانان درس عفت در برابر طغیان شهوت می‌دهد؛ در صورتی که اگر فرشته بود، چگونه می‌توانست چنین درسی به انسان بدهد.
 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: این که حضرت نوح(ع) این رفتار‌ها را تحمل می‌کرد، الگویی برای انسان‌ها است.
ایشان با قرائت آیه «فَقَالَ الْمَلأ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ قَوْمِهِ مَا هَذَا إِلا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ یُرِیدُ أَنْ یَتَفَضَّلَ عَلَیْکُمْ وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لأنْزَلَ مَلائِکَةً مَا سَمِعْنَا بِهَذَا فِی آبَائِنَا الأوَّلِینَ»(مؤمنون24) خاطرنشان کردند: دیگر رفتاری که مردم در برابر دعوت نوح نبی(ع) داشتند، این بود که می‌گفتند، هوای سلطنت به سرت زده است و پیامبر بودن و رسالت داشتن از سوی خدا مقدمه‌ای برای مسخر کردن مردم و حکومت بر آنها است.
 

این مرجع تقلید با بیان این که مردم جاهل عربستان نیز چنین تهمت‌هایی را به پیامبر اسلام(ص) روا داشتند،‌ خاطرنشان ساختند: ‌جمعیتی از عربستان که اهل دنیا بودند، برای منصرف کردن پیامبر(ص) از دعوت اسلام، به او پیشنهاد مال و ثروت و مقام دادند؛ فکر می‌کردند رسول اکرم(ص) برای این مردم را به سوی خدا دعوت می‌کند.
 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه دادند: پیامبران الهی(ع) می‌گفتند؛ اجر و مزدی از شما نمی‌خواهیم، ولی با این حال مردم بهانه جویی که ناشی از تعصب است و آن نیز ناشی از تقلید کورکورانه است،‌ موجب این تهمت‌ها و رفتارها می‌شد.
 

* بر سر مسائل کم ارزش فوری عصبانی نشوید
ایشان در ادامه با گرامی‌داشت سالروز ولایت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، تمام زندگی این امام همام را الگو و درسی برای انسان دانسته و گفتند: یکی از نشانه‌های مهم عظمت امام حسن(ع) حلم ایشان بود که رفتارهای او با مردم درسی برای مسلمانان و خانواده‌ها می‌باشد که بر سر مسائل کم ارزش فوری عصبانی می‌شوند.
این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان ساختند: خداوند می‌داند که چه کسی به درد امامت می‌خورد و می‌تواند الگو واسوه برای مردم باشد.
 

شما می توانید آخرین اخبارایران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رسانی راسخون"مشاهده نمایید.

997

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.