حیا و عفاف سبک زندگی دختران علاقه مند به حضرت معصومه سلام الله علیها

دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علمیه گفت: حیا و عفاف در سبک زندگی زنان و دخترانی که به حضرت معصومه (س) تاسی می‌کنند، بسیار کلیدی است.
شنبه، 16 شهريور 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حیا و عفاف سبک زندگی دختران علاقه مند به حضرت معصومه سلام الله علیها

ویرایش عکس تیر 99

به گزارش راسخون محمد بهرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) مقامی بسیار والا دارد و از سوی اهل بیت (س) و علمای دین تمجید بسیاری از ایشان شده است.

وی خاطرنشان کرد: از دلایل عظمت مقام کریمه اهل بیت(س) این است که بهشت را پاداش زیارت با معرفت کریمه اهل بیت(س) دانسته‌اند.

دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علمیه با بیان اینکه به برکت وجود حضرت معصومه(س) در قم این شهر را حرم اهل بیت(س) نامیده‌اند، گفت: قم مرکز علم، تقوا، نهضت، شهادت و شهامت است، این ویژگی‌ها به برکت وجود بارگاه حضرت معصومه (س) است.

وی با بیان اینکه شفاعت مقام بسیار بزرگی است که نصیب اهل بیت (ع) و اولیای خاص خداوند می‌شود عنوان داشت: شفاعت یکی از صفات برجسته حضرت فاطمه معصومه(س) است، به طوری که در متون دینی مقام شفاعت ایشان تصریح شده است.

بهرامی طهارت، پاکی و مقام معنوی را از ویژگی‌های دیگر حضرت معصومه(س) ذکر کرد و افزود: بسیاری از علما و بزرگان حضرت معصومه(س) را دارای مقام عصمت می‌دانند و امام رضا (ع) زیارت حضرت معصومه (س) را مانند زیارت خودش معرفی می‌کند.

وی با اشاره به ویژگی محدثه بودن حضرت معصومه (س) گفت: بزرگان علم حدیث بدون هیچ درنگى احادیث و روایات رسیده از آن حضرت را قبول داشته و به آن استناد مى‌کنند، چرا که حضرت جز از افراد مورد اطمینان حدیث نقل نمى‌کند.

دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ولایت مداری ویژگی دیگر حضرت فاطمه معصومه (س) بود، زیرا ایشان به محض اینکه امام رضا (ع) به عنوان امام عصر از درخواست می‌کند که به نزد وی برود، اجابت امر می‌کند و بدون درنگ راهی سفری طولانی و پرمشقت می‌شود و در مسیر همین ولایتمداری نیز جان خود را فدا می‌کند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه (س) الگویی نمونه و استثنایی برای انسان‌هاست گفت: حیا و عفاف از موضوعات مهم دیگری است که در سبک زندگی زنان و دخترانی که به حضرت معصومه (س) تاسی می‌کنند، بسیار کلیدی است./7432/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.