آیا فوت سحر خدایاری بازتاب جهانی هم داشته است؟

خبر فوت تلخ دختر طرفدار استقلال که چندی پیش در مقابل دادگاه اقدام به خودسوزی کرده بود، واکنش‌‌ های خارجی را نیز در پی داشته است.
شنبه، 23 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
آیا فوت سحر خدایاری بازتاب جهانی هم داشته است؟
به گزارش راسخون؛ مرگ «سحر خدایاری» پس از خودسوزی، بازتابی جهانی پیدا کرد و تعدادی از شخصیت‌ها و رسانه‌های بین‌المللی به مرگ این دختر واکنش نشان دادند.


ابراز تاسف وزارت خارجه آمریکا از مرگ سحر خدایاری!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۲۱ شهریور در توئیتی، ضمن ابراز تاسف از درگذشت سحر خدایاری، که در اعتراض به قوانین حاکم بر ایران اقدام به خودسوزی کرده بود، از مبارزه مردم ایران علیه جمهوری اسلامی حمایت کرد.

مورگان اورتگاس نوشت: «ما از شنیدن خبر درگذشت سحر خدایاری، #دختر آبی، پس از به آتش کشیدن خود در اعتراض به تبعیض‌ رژیم اسلامی علیه زنان، از جمله در مورد رویدادهای ورزشی، غمگین و خشمگین شده‌ایم.»
وی اضافه کرد که ایالات متحده از «مبارزه مردم ایران در برابر این رژیم سرکوبگر» حمایت می‌کند.

پیشتر توئیتر فارسی وزارت خارجه آمریکا با انتشار پیامی نسبت به جان باختن «سحر خدایاری» یا «دختر آبی» نوشت: «درگذشت غم انگیز سحر خدایاری، دختر آبی، شاهد دیگری بر این حقیقت است که بزرگترین قربانیان این رژیم خود مردم ایران هستند.»


پیام فیفا در واکنش به مرگ دختر آبی بعد از اقدام به خودسوزی

خبرنگار یورونیوز با مسئولان فیفا تماس گرفت تا نظر آن‌ها را درباره این اتفاق جویا شود و واکنش این نهاد فوتبال ایران را پی‌گیری کرد.

فدراسیون جهانی در پاسخ به پرسش این سایت خارجی ابراز تاسف کرده و توضیحاتی را درباره ورود زنان به ورزشگاه‌های ایران ارائه داده است. در نامه فیفا در این خصوص آمده است: «فیفا ضمن اعلام مراتب تسلیت خود به خانواده و دوستان سحر، بار دیگر مقامات ایران را به تأمین آزادی ورود زنان به ورزشگاه‌ها فرا می‌خواند.»


بیانیه فیفا

ما از این تراژدی آگاه و عمیقا متاسفیم. به خانواده و دوستان سحر تسلیت می‌گوییم و دوباره تاکید می‌کنیم که مسئولان ایران باید امنیت و آزادی زنانی را تامین کنند که برای رفع ممنوعیت حضورشان در ورزشگاه‌ها مبارزه مشروع می‌کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، شبکه خبری فاکس، وبسایت معتبر ورزشی «ای‌اس‌پی‌ان»، واشنگتن پست، و نشریات دیگری از جمله گاردین به مرگ تراژیک دختری پرداخته‌اند که در شبکه‌های اجتماعی و در میان کاربران ایرانی به «دختر آبی» معروف شده است.

اما از میان شخصیت‌ها «گری لینه کر» چهره سرشناس فوتبال جهان توییت کرد: «به طرز تاسف باری غم انگیز است. و چه قدر تاسف بار که زنان نمی توانند به ورزشگاه فوتبال بروند.»

آیا فوت سحر خدایاری بازتاب جهانی هم داشته است؟

 
دو تن از بازیکنان تیم ملی زنان سوئد هم واکنش نشان دادند و از فیفا خواستند تا وارد عمل شود.

کاپیتان تیم ملی زنان سوئد ممنوعیت ورود زنان ایرانی به ورزشگاه ها را «آپارتاید جنسی» دانست:
آیا فوت سحر خدایاری بازتاب جهانی هم داشته است؟
 
دروازه بان این تیم هم به یاد سحر عکس یادگاری تیم ملی ایران و سوئد را به اشتراک گذاشت.

آیا فوت سحر خدایاری بازتاب جهانی هم داشته است؟

عمر مومنی، کاریکاتوریست اردنی که یکی از معروفترین کاریکاتوریست های ورزشی دنیا محسوب می‌شود، این طرح را در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت.

آیا فوت سحر خدایاری بازتاب جهانی هم داشته است؟

 


تغییر رنگ لوگوی باشگاه رم ایتالیا به خاطر ⁧دختر آبی

آیا فوت سحر خدایاری بازتاب جهانی هم داشته است؟
 
باشگاه آ اس رم ایتالیا: لقب ما جالوروسی به معنای زرد و قرمز است، اما امروز قلب ما به خاطر سحر خدایاری به رنگ آبی خواهد تپید


مچ‌بند آبی فوتبالیست باشگاه کلن به یاد «دختر آبی»

باشگاه ورزشی کلن آلمان روز جمعه تصویر یکی از بازیکنان تیم فوتبال زنان این باشگاه را منتشر کرد که با بستن مچ‌بندی آبی یاد سحر خدایاری، معروف به «دختر آبی» را گرامی داشته است.

باشگاه کلن در توییت خود همراه این تصویر نوشته است: «برای آزادی، گوناگونی و آزادی جنسیتی در فوتبال ایران و هر کجا.»
آیا فوت سحر خدایاری بازتاب جهانی هم داشته است؟


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما