وزیر ارشاد: هنوز فیلمنامه مولانا برای طی مسیر به وزارت ارشاد نیامده است/ قضاوت درباره آن زود است

وزیر ارشاد گفت: هنوز فیلمنامه مولانا برای طی مسیر به وزارت ارشاد نیامده است و قضاوت زودرسی خواهد بود مسیر فیلمنامه در مسیری نیست که ما از آن اطلاع داشته باشیم.
پنجشنبه، 4 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وزیر ارشاد: هنوز فیلمنامه مولانا برای طی مسیر به وزارت ارشاد نیامده است/ قضاوت درباره آن زود است
به گزارش راسخون؛ اخیراً استفتائی از حضرات آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی درباره ساخت فیلم سینمایی با محوریت شمس و مولانا گرفته شده که این مراجع معظم تقلید در پاسخ، ترویج فرقه صوفیه را جایز ندانسته‌اند و ساخت چنین فیلمی را حرام دانسته اند. این در حالی است که فتحی کارگردان این پروژه هنوز برای این فیلم درخواست پروانه ساخت نداده است. 

سیدعباس صالحی در گفت‌وگو با قدس آنلاین در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: همانطور که مطلع هستید پروانه ساخت فیلم‌هایی که در خود ایران ساخته می‌شود مراحلش در داخل طی شده و به مرحله پروانه نمایش می‌رسد. این فیلم (مست عشق) در حال حاضر به این علت که ساختش در ایران اتفاق نمی‌افتد، مسیر خودش را طی نکرده است تا در فضای سازمان سینمایی تحلیل شود.

وی با اشاره به اینکه هنوز فیلمنامه برای طی مسیر به وزارت ارشاد نیامده است، تأکید کرد: بنابراین قضاوت، اکنون قضاوت زودرسی خواهد بود چون ساخت فیلم در فضای ایران اتفاق نیفتاده، مسیر فیلمنامه در مسیری نیست که ما از آن اطلاع داشته باشیم و البته اینکه گفته شده نقش مولانا را یک بازیگر ترک بازی می‌کند منتفی شده و هم نقش مولانا و هم نقش شمس را بازیگران ایرانی ایفا می‌کنند اما فیلمنامه چون مراحلش در اینجا طی نشده داوری خاصی نداریم. 

وزیر ارشاد تصریح کرد: گفت‌وگوها با مراجع وجود دارد اما هرکسی می‌تواند از مرجع تقلید خودش سوال کند و مراجع نظرات مختلفی را بر مبنای فقه مطرح می‌کنند اما مسیری که در چهارچوب حکومت و قانون طی می‌شود مسیر خودش است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.