اکثریت مردم آمریکا با استیضاح ترامپ موافق هستند

نظرسنجی جدید که از طریق شبکه خبری CBS آمریکا منتشر شد، نشان می‌دهد اکثریت مردم آمریکا با استیضاح ترامپ موافق هستند و می‌گویند این کار «ضروری» است.
دوشنبه، 8 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
اکثریت مردم آمریکا با استیضاح ترامپ موافق هستند
به گزارش راسخون به نقل از نیوزویک؛ طبق نظرسنجی جدید، اکثریت آمریکایی‌ها با طرح اخیر کنگره درباره تحقیق در خصوص استیضاح دونالد ترامپ حمایت می‌کنند و گفته‌اند این اقدام «ضروری» است.

شبکه خبری CBS آمریکا، صبح روز یکشنبه خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه  55 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی این شبکه گفته‌اند با آغاز تحقیقات کنگره برای استیضاح ترامپ موافق هستند، که در این بین 35 درصد با قاطعیت این اقدام را تایید می‌کنند و 20 درصد نیز گفتند تا حدودی با این کار کنگره موافق هستند. بدین ترتیب، 45 درصد از شرکت‌کنندگان با این اقدام مخالفت کردند و 14 درصد اظهار داشتند تا حدودی با آغاز روند تحقیق درخصوص استیضاح ترامپ مخالف هستند و 31 درصد ابراز کردند که به شدت با این کار مخالف هستند.

با توجه به آنچه تاکنون در مورد سوءاستفاده ترامپ از قدرت برای کسب اطلاات عیه جو بایدن، از طریق رئیس جمهور اوکراین گفته شده است،  41 درصد شرکت‌کنندگان معتقدند، رئیس جمهور آمریکا به طور غیرقانونی عمل کرده است. 31 درصد احساس می‌کنند، درست است که کار ناشایستی انجام داده است، اما اقدامش قانونی است و همچنین 28 درصد نیز گفته‌اند کار کاملا درستی انجام داده است.

علاوه بر این، 55 درصد بزرگسالان آمریکایی معتقدند که تحقیق درباره ترامپ ضروری است، در حالی که 45 درصد اعلام کردند که این کار غیرضروری است. این نظرسنجی میان 2059 بزرگسال آمریکایی در تاریخ 26 و 27 سپتامبر انجام شده است.

این نظرسنجی حاکی از افزایش حمایت عمومی از روند تحقیق درباره استیضاح رئیس جمهور آمریکا دارد.

کنگره آمریکا، که اکثریت اعضای آن دموکرات هستند، ترامپ را متهم به سوء استفاده از قدرت کردند. ترامپ برای کسب اطلاعات علیه جو بایدن، رقیب انتخاباتی‌اش، رئیس‌جمهور اوکراین را تحت فشار قرار داده است. وی با این کار، در واقع یک رئیس‌جمهور خارجی را وارد روند انتخاباتی آمریکا کرده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.