جام جهانی والیبال 2019/

چشم بادامی ها پیروز دوئل آسیایی/پنجمین شکست ایران مقابل ژاپن رقم خورد

تیم ملی والیبال ایران مقابل ژاپنِ میزبان، پنجمین شکست خود را در جام جهانی 2019 تجربه کرد.
يکشنبه، 21 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
چشم بادامی ها پیروز دوئل آسیایی/پنجمین شکست ایران مقابل ژاپن رقم خورد
تیم ملی والیبال ایران مقابل ژاپنِ میزبان، پنجمین شکست خود را در جام جهانی 2019 تجربه کرد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، تیم ملی والیبال ایران در نهمین بازی خود در جام جهانی والیبال 2019 ژاپن ساعت 13:50 ظهر امروز مقابل میزبان صف آرایی کرد که در پایان 3 بر یک مغلوب شد تا پنجمین شکست خود را در این رقابت ها تجربه کند.
 
کولاکوویچ برای مصاف با چشم بادامی ها از ترکیب سعید معروف، پویا فیاضی، میلاد عبادی پور، علی اصغر مجرد، پوریا یلی و حضرت پور(لیبرو) استفاده کرد.
 
ست اول: ایران 16– ژاپن 25
شروع ست با امتیازگیری ژاپنی ها همراه بود. میزبان توانست خیلی زود از جو ایجاد شده سود ببرد و 4 بر صفر پیش بیافتد تا کولاکوویچ درخواست استراحت کند. سرمربی ایران مجرد را بیرون کشید و مسعود غلامی را به زمین فرستاد. بعد از این وقفه ایران 2 امتیاز پیاپی گرفت اما بازهم ژاپنی ها اختلاف 4 امتیازی خود را پس گرفتند و با برتری 8 بر 4 به وقت استراحت فنی اول رفتند.

پس از ورود دو تیم بازهم چشم بادامی ها عملکرد خوب خود را ادامه دادند و اختلاف به 5 امتیاز رسید. در ادامه با بیرون رفتن آبشار بازیکن حریف، نتیجه 11 بر 7 شد و امتیاز هشتم ایران با دفاع عالی غلامی به دست آمد و اختلاف به 3 امتیاز کاهش یافت. ژاپن اما دو امتیاز پیاپی گرفت و با گرفتن امتیاز 14، اختلاف را بار دیگر به 5 رساند. ژاپنی ها با برتری 16 بر11 به وقت استراحت فنی دوم رفتند.

بعد از این وقفه بازهم ژاپنی ها 2 امتیاز پیاپی گرفتند و نتیجه 18 بر 11 شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. بعد از این وقفه ایران یک امتیاز گرفت اما فیاضی با از دست دادن سرویس امتیاز نوزدهم را به حریف داد. با ناهماهنگی سعید معروف و یار سرعتی زن ایران، نتیجه 22 بر 14 شد و اختلاف به 8 امتیاز رسید. در نهایت ست نخست با برتری 25 بر 16 ژاپنی ها رقم خورد.
 چشم بادامی ها پیروز دوئل آسیایی/پنجمین شکست ایران مقابل ژاپن رقم خورد
ست دوم: ایران 28– ژاپن 26
شروع ست دوم با امتیازگیری ایران همراه بود و سرویس حریف به بیرون رفت. ژاپن کار را به تساوی کشاند اما ایران پس از چند بار ردو بدل کردن توپ با حریف، به دومین امتیاز رسید. دو تیم در این ست تا امتیاز 4 پا به پا پیش رفتند اما یک امتیاز سرویس و یک دفاع از ژاپنی ها باعث شد تا نتیجه 6 بر 4 شود و حریف 2 امتیاز پیش بیافتد. حریف در وقت استراحت فنی اول با برتری 8 بر 5 به نیمکت رفت.

پس از ورود دو تیم به زمین، روند امتیازگیری حریف پاره شد و یلی با دفاع عالی روی تور، اختلاف را به حداقل رساند تا نتیجه 8 بر 7 شود. در ادامه اما ژاپنی ها از ضعف دریافت های عقب زمین ایران استفاده کردند و توانستند نتیجه را 11 بر 7 کنند تا کولاکوویچ، اسفندیار را جای عبادی پور به بازی بیاورد. ایران در یک رالی زیبا توسط یلی به دهمین امتیاز رسید تا این بار سرمربی ژاپنی ها برای از دست ندادن برتری، درخواست وقت استراحت کند. این وقفه به کار حریف آمد و دوباره اختلاف به 4 امتیاز رسید. مجرد آبشار خود را به تور کوبید تا با ثبت نتیجه 15 بر 10 کولاکوویچ درخواست وقت استراحت دهد. این وقفه امتیاز یازدهم را برای ما در پی داشت. در نهایت ژاپن شانزدهمین امتیاز را گرفت و با برتری 16 بر 12 به وقت استراحت فنی دوم رفت.

بعد از این وقفه، ایران تنها یک امتیاز گرفت اما ژاپنی ها با گرفتن یک امتیاز سرویس و یک دفاع، 2 امتیاز گرفتند. ایران و ژاپن در یک رالی زیبا بارها توپ را رد و بدل کردند که بالاخره این امتیاز به بلندقامتان ما رسید. این روند ادامه پیدا کرد و ایران با سرویس اسفندیار به امتیاز شانزدهم رسید تا اختلاف به 3 کاهش یابد. بلافاصله سرمربی ژاپنی ها درخواست وقت استراحت داد. این وقفه هم به کار حریف نیامد و فیاضی با دفاعی عالی امتیاز هفدهم را برای ما به ارمغان آورد. در ادامه ژاپنی ها دوباره به اختلاف 3 امتیازی رسیدند و نتیجه 21 بر 18 شد. مجرد امتیاز نوزدهم را برای ایران گرفت و در ادامه بلندقامتان کشورمان نتیجه را 21 بر 20 کردند تا اختلاف به حداقل برسد. ژاپنی ها امتیاز 22 را گرفتند. فیاضی برای ایران امتیاز 21 را گرفت اما امتیاز 23 را با بیرون زدن سرویس به حریف داد. ایران با گرفتن 2 امتیاز متوالی نتیجه را در امتیاز 23 با حریف مساوی کرد. ژاپن امتیاز 24 را گرفت تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. این وقفه به کار ما آمد و امیرحسین اسفندیار با دفاعی عالی بازی را دوباره به تساوی کشاند.
دو تیم تا امتیاز 26 مساوی پیش رفتند اما این بلندقامتان ایران بودند که 2 امتیاز پیاپی گرفتند و ست دوم را 28 بر 26 به سود خود رقم زدند.
 
ست سوم: ایران 13 – ژاپن 25
ست با امتیازگیری ژاپنی ها همراه شد. در ادامه دو تیم تا امتیاز 2 مساوی پیش رفتند اما حریف خیلی زود اختلاف ایجاد کرد و وقت استراحت فنی اول را با برتری 8 بر 4 به نیمکت رفت. بعد از این وقفه ژاپنی ها امتیاز نهم را گرفتند. ایران بالاخره امتیاز پنجم را بدست آورد و در ادامه با تک دفاع عالی مسعود غلامی نتیجه 10 بر 6 شد. چشم بادامی ها 2 امتیاز پیاپی گرفتند تا با ثبت نتیجه 12 بر 6، کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. این وقفه اما به کار ایران نیامد و حریف 2 امتیاز پیاپی گرفت و اختلاف به عدد 7 رسید. وقت استراحت فنی دوم را ژاپنی ها بابرتری 16 بر 8 به نفع خود رقم زدند.

پس از ورود دو تیم به زمین ایران 2 امتیاز گرفت اما ژاپنی ها با 3 امتیاز پیاپی به امتیاز 19 رسیدند. بازهم عملکرد خوب میزبان باعث شد تا آنها به امتیاز 21 برسند. ثبت نتیجه 21 بر 11 باعث شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. این وقفه باعث شد تا ایران امتیاز 12 را بگیرد. کریمی با زدن سرویس خود به بیرون، امتیاز 22 را به حریف داد. در نهایت عملکرد خوب ژاپن در ست سوم نیز منجر به برتری 25 بر 13 آنها شد تا در مجموع 2 بر یک پیش بیافتند.
 چشم بادامی ها پیروز دوئل آسیایی/پنجمین شکست ایران مقابل ژاپن رقم خورد
ست چهارم: ایران 21 – ژاپن 25
این ست با امتیازگیری بلندقامتان ایران آغاز شد. در ادامه دو تیم پا به پا پیش رفتند و امتیازات در عدد 5 مساوی شد. ژاپن اما وقت استراحت فنی اول را با نتیجه 8 بر 6 به سود خود رقم زد. بعد از این وقفه بازهم ژاپنی ها به روند خوب خود ادامه دادند و امتیاز نهم را گرفتند. اختلاف امتیاز دو تیم حفظ شد اما دو دفاع عالی و پیاپی از غلامی و عبادی پور، ایران را در امتیاز 12 با حریف به تساوی رساند. دو تیم تا امتیاز 14 مساوی پیش رفتند اما 2 امتیاز پی در پی از ژاپنی ها باعث شد تا آنها 16 بر 14 به وقت استراحت دوم بروند.

بعد از این وقفه بلندقامتان ایران امتیاز پانزدهم را گرفتند اما ژاپنی ها خیلی زود اختلاف روند کار را در دست گرفتند و با گرفتن 3 امتیاز پیاپی نتیجه را 19 بر 16 کردند. کولاکوویچ بلافاصله درخواست وقت استراحت داد. ایران به امتیاز 17 رسید. اما ژاپن بار دیگر 2 امتیاز پیاپی گرفت و 4 امتیاز اختلاف ایجاد شد. با از دست دادن یک آبشار و یک سرویس توسط ژاپنی ها، ایران به امتیاز 20 رسید. اما ثبت نتیجه 23 بر 20 کولاکوویچ را مجبور به درخواست وقت استراحت کرد. این وقفه باعث شد تا سرویس حریف خراب شود. در نهایت این ست نیز با برتری 25 بر 21 ژاپن به پایان رسید و شاگردان کولاکوویچ 3 بر یک این بازی را باختند.  
 
ایران در دهمین دیدار خود فردا مقابل ایتالیا صف آرایی می کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.