خودکشی مرگبارتر از جنگ برای ارتش آمریکا!

به گفته کارشناسان، میزان خودکشی سربازان و مجروحین جنگی رو به افزایش است. در برخی موارد حتی، کسانی که از ارتش برای التیام روحی کمک می‌طلبند یا اخراج می‌شوند و یا شاید اتفاق بدتری برای طالبان کمک رخ می‌دهد.
دوشنبه، 13 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
خودکشی مرگبارتر از جنگ برای ارتش آمریکا!
به گزارش راسخون به نقل از نیویورک تامیز؛ در شش سال گذشته بیش از 45 هزار مجروحین جنگی و یا عضو فعال ارتش آمریکا خودکشی کرده‌اند؛ به عبارت دیگر، 20 خودکشی در هر روز! و یا به کلامی دیگر، شمار کشته‌شدگان خودکشی سالانه سربازان آمریکایی از آمار کشته‌شدگان نظامیان این کشور در افغانستان و عراق بیشتر است!

آخرین آمار پنتاگون نشان می‌دهد که میزان خودکشی سربازان آمریکایی در همه‌ی شاخه‌ها طی پنج سال گذشته بیش از یک‌سوم افزایش یافته است؛ از هر 100 هزار نفر 24.8 سرباز این کشور در سال 2018 خودکشی کرده‎اند. بیشتر این افراد مردان زیر سال معرفی شده‌اند.

آمار مجروحین جنگی آمریکایی نیز در گزارش پنتاگون نگران‌کننده بیان شده است. طبق گزارش کمیته نظارت و اصلاحات کنگره، در سال 2016  احتمال خودکشی مجروحین جنگی به میزان یک و نیم برابر بیشتر از افرادی بود که اصلا در ارتش خدمت نکرده بودند. احتمال خودکشی در بین افراد 18 تا 34 سال به میزان 80 درصد بین سال‌های 2005 تا 2016 رشد داشته است. کارشناسان بر این باورند، احتمال خودکشی مجروحین جنگی در سال اول ترک مسئولیت بیشتر است.

پنتاگون امسال نیز درباره خانواده‌های نظامی گزارش داد، تخمین زد در سال 2017 بیش از 186 خودکشی در بین زوج نظامی و وابستگان روی داده است.

کارشناسان می‌گویند خودکشی امری پیچیده است که از بسیاری از عوامل نشئت می‌گیرد. مقامات پنتاگون گفته‌اند اکثر سربازانی که در اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند، از بیماری روانی رنج نمی‌بردند. اگرچه بسیاری از کارشناسان بر این باورند که مبارزه خود دارای استرس زیادی است و همین ممکن است ریسک خودکشی را در بین سربازان افزایش دهد.

به گزارش وال استریت ژورنال، بر اساس آمارهای موسسه ملی بهداشت روان آمریکا، آمار خودکشی در بین جمعیت عمومی این کشور نیز به طور مداوم در حال افزایش است. میزان خودکشی در بین جمعیت عمومی آمریکا در سال 2016، از هر  100 هزار نفر 14 نفر بوده است، که همین آمار در سال 2017 از هر 100 هزار نفر 22.4 نفر شده است.

مورد دیگری که پنتاگون به افزایش آن اشاره کرده است مربوط به موضوع تجاوز جنسی در ارتش این کشور است. به گزارش آرمی تایمز، شیوع تجاوز جنسی در ارتش در میان زنان از 4.4 درصد در سال 2016 به 5.8 درصد در سال 2018 رسیده است. برای مردان این نیز، این میزان از 0.6 درصد به .7 درصد افزایش یافته است!


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.