رضایت از زندگی در بین کدام یک از پیروان ادیان بیشتر دیده می‌شود؟

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد مسلمانان به نسبت دیگر ادیان و اقشار جامعه رضایت بیشتری به زندگی دارند؛ چراکه مسلمانان به وحدانیت و یگانگی خدا معتقدند.
يکشنبه، 25 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
رضایت از زندگی در بین کدام یک از پیروان ادیان بیشتر دیده می‌شود؟
به گزارش راسخون به نقل از دیلی‌میل؛ میزان رضایت افراد از زندگی با میزان «شاد بودن» در زندگی رابطه تنگاتنگی وجود دارد و روانشناسان آلمانی نیز در مطالعه جدید به این نتیجه رسیدند که اعتقاد به وحدانیت و یگانگی خدای متعال موجب رضایت عمومی افراد می‌شود.

زمانی که محققان به مطالعه پاسخ 67562 نفر پرداختند و در پایان آنها را با توجه با دینشان تقسیم کردند، متوجه شددند مسلمانان بیشترین افرادی بودند که اعتقاد به خدا یگانه و بی‌همتاست و در نتیجه بیشترین رضایت از زندگی را داشتند.

به گزارش اسلام21؛ مطالعه‌ای نیز در سال 2016 انجام گرفت که در آن نشان داد افرادی «مذهبی‌تر» باشند به نسبت زندگی «شادمانه‌تری» دارند.در این مطالعه، 90 درصد افرادی که زندگی شادتری داشتند مسیحی بودند؛ اگرچه هم‌اکنون رواشناسان آلمانی اذعان می‌کنند که اعتقاد به «وحدانیت» خصلت مشترک میان افراد با سطح بالاتری از معنویت در ادیان مختلف است.

بیش از 67 هزار غیردانشجو از سوی محققان دانشگاه مانهایم آلمان مورد مطالعه قرار گرفتند تا مشخص شود چقدر اعتقاد به «وحدانیت» می‌تواند بر زندگی افراد در ادیان مختلف تاثیر بگذارد. این تفکر و اعتقاد که آنها به موجودی بزرگتر و قدرتمندتر از خود وصل هستند، نشان داد که بیشتر مسلمانان با رضایت بیشتری نسبت به دیگر ادیان زندگی می‌کنند.

در این مطالعه مشخص شد اعتقاد به وحدانیت خداوند نیز یکی از باورهای مهم دین مسیحیت است؛ بنابراین پس از مسلمانان در رتبه دوم و بوداییان و هندوها در رتبه‌های بعدی این مطالعه قرار گرفتند. آنچه که در این مطالعه قابل توجه است این است که منکران خدا (آتئیست‌ها) در پایین‌ترنی رتبه از نظر رضایت از زندگی قرار گرفتند.

بنابراین مسلمانان با اعتقاد به توحید، به عنوان بنیادی‌ترین اصل اعتقادی اسلام، معتقد به وحدانیت خداوند است؛ حس و اعتقادی که موجب ارتقا سلامت روانی و جسمی افراد می‌شود. علاوه بر این مزیت، این حس و اعتقاد حتی در افزایش ارتباط با جامعه، همدلی بیشتر با دیگران و کاهش افسردگی نقش قابل توجه‌ای دارد.

دیلی میل می‌نویسد علی‌رغم اینکه بیشترین حملات در طول تاریخ به اسلام و مسلماننان شده است و علی‌رغم اینکه کشورهای مسلمان به طور معمول مورد تهاجم قرار گرفته‌اند و قربانی جنگ و امپریالیسم شده‌اند ولی کمترین خودکشی و افسردگی در بین این افراد است. این در حالی است که شمار افرادی که خودکشی می کنند و یا دچار افسردگی هستند در کشورهای ثروتمندتر و امن‌تر، بیشتر است.



 
مطالب مرتبط
تصویبfatf چه تاثیری بر روند فعالیت سپاه دارد؟
از نحوه استقبال و پذیرایی ایرانیان غافلگیر شدم | توانایی بیان اقتدار ایران اسلامی را ندارم
جورج گالوی: تحریم‌های جدید علیه ایران مردم را با حکومت و سپاه متحدتر می‌کند


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.