مواد شیمیایی خانگی و ارتباط آن با سرطان سینه

دانشمندان معتقدند مواد شیمایی خانگی می‌توانند موجب سرطان سینه شوند.
چهارشنبه، 22 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
مواد شیمیایی خانگی و ارتباط آن با سرطان سینه
به گزارش راسخون به نقل از نیوزویک، دانشمندان بر این باورند که نوع شدید سرطان سینه می‌تواند به خاطر مواد شیمیایی خانگی باشد.

به گفته محققان که کار خود را در کنفرانس سالانه انجمن غدد درون ریز در شهر برایتون انگلیس ارائه دادند، بر این باورند موادی همچون مواد شوینده خانگی، ضدعفونی‌کننده‌ها و داروهای تجویزی شیمایی و همین طور آلودگی هوا با ابتلا افراد به سرطان سینه در ارتباط است.

کارشناسان این پژوهش اظهار کردند که این تحقیق می‌تواند در درمان‌های جدید برای آنچه آن را سرطان سینه سه گانه منفی می‌نامند، کمک کند. آنها در ادامه افزودند مردم از وسایل موجود در خانه خود نگران نباشند.

سرطان سینه سه‌گانه منفی حدود 10 تا 20 درصد سرطان‌های سینه را به خود اختصاص داده است.

این نوع از سرطان سینه نسبت به سایر انواع این سرطان، شدیدتر و سخت‌تر قابل درمان است. سرطان سه گانه منفی به این دلیل این نام را به خود اختصاص داده که رشد تومر توسط استروژن، پروژسترون یا پروتئین HER2 تغذیه نمی‌شود. این بدان معنا است که با استفاده از درمان‌های هورمونی یا درمان‌هایی که گیرنده‌های HER2 را مورد هدف قرار می‌دهد، نمی‌توان سرطان را درمان کرد. در عوض، از شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و جراحی استفاده می‌شود.

محققان در چکیده این پژوهش خود آورده‌اند: «تنها گزینه درمانی برای سرطان سینه سه‌گانه منفی، شیمی‌درمانی است، که البته دارای کارآیی محدودی است؛ بنابراین درمان جدید به شدت مورد نیاز است.»

محققان آنگلیسی برای کشف فاکتورهای خطر و درمان‌های جدید بالقوه برای این بیماری، آنچه آن را گیرنده هسته‌ای می‌نامند را مورد مطالعه قرار دادند. این سنسورهای محیطی، کنترل بافت سینه را بر عهده دارند و توسط هورمون‌هایی مانند استروژن و پروژسترون کنترل می‌شوند. به نظر می‌رسد این گیرنده‌ها توسط مواد شیمیایی موجود در محیط فعال می‌شوند.

یکی از پژوهشگران این مطالعه اظهار داشت: «این تحقیق چگونگی تاثیر مستقیم مواد شیمیایی بر روی افراد را مورد بررسی قرار نداده است؛ این تحقیق مبتنی بر پیش‌بینی‌های رایانه‌ای است.»

وی در ادامه افزود: «به جای اینکه نگران چیزهایی باشید که روزانه با آن در خانه سر و کار دارید، بهترین کار این است برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، دارای وزن مناسب باشید و الکل مصرف نکنید.»


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط