ایران بزرگترین های استارت آپ خاورمیانه را دارد

ستاری گفت: ایران با توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری رهایی از اقتصاد نفتی را دنبال می‌کند.
چهارشنبه، 22 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ایران بزرگترین های استارت آپ خاورمیانه را دارد
به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری وارد شهر «شنزن» در چین شد و مورد استقبال چن روگی شهردار این شهر قرار گرفت.

 در این دیدار چن روگی، شهردار شنزن اظهار کرد: شنزن شهری مبتنی بر نوآوری است که پایه و اساس ایجاد آن در شرکت‌های خصوصی شکل می‌گیرد.

او افزود: مقاومت ایران در مقابل تحریم‌ها  ستودنی است. چین نیز همچون ایران در حال مبارزه با تحریم‌ها است و تمام ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی و فناوری خود را برای پیروزی در این مهم بسیج کرده ایم.
 
شهردار شنزن یا بیان اینکه  از هر گونه همکاری در حوزه‌های مختلف علمی با ایران استقبال می‌کنیم، گفت: فناوری زیستی، فین تک، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی به سرعت در چین در حال توسعه هستند. با افتتاح «نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته چین» دستارود‌های شرکت‌های چینی در این حوزه‌ها نمایش داده می‌شود.
 

توسعه فناورانه چین قابل الگوبرداری برای ایران

در ادامه سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اظهار کرد:  «شنزن» می‌تواند خواهر خواننده برخی شهر‌های ایران باشد. توسعه فناورانه چین قابل الگوبرداری برای ما است.

او افزود: ایران نیز با توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری رهایی از اقتصاد نفتی را دنبال می‌کند. به گونه‌ای که به زودی شرکت‌های نفتی و فولاد توسط شرکت‌های فناور کنار زده می‌شوند.

ستاری بیان کرد: در این سفر فرصت تقویت روابط و همکاری‌ها میان شرکت‌های فناور دو کشور و تعریف پروژه‌های علمی و فناوری مشترک دنبال می‌شود.
 
رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به وضعیت فناوری نانو، زیست فناوری و فناوری اطلاعات در کشورمان گفت: تحریم‌ها باعث تقویت توان تولید داخل در ایران شده است به گونه‌ای که اکنون ۹۸ درصد دارو‌های ما ساخت داخل است. همچنین بزرگترین استارتاپ‌های خاورمیانه در برخی حوزه‌ها ایرانی است.
 
او افزود: ارتباط و همکاری در حوزه فناوری به تعامل افراد و مدیران شرکت‌ها با یکدیگر بستگی دارد و موضوعی فراتر از روابط میان کشور‌ها است. دولت‌ها تنها باید در ایجاد زیرساخت‌ها و تقویت آن کمک کنند.
 

ارتقاء جایگاه ایران در شاخص جهانی نوآوری

ستاری در نشست تجاری و فناوری شرکت‌های چینی و ایرانی با بیان اینکه ایران و چین روی شرکت‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری می‌کنند، گفت:  چین به عنوان دومین اقتصاد قدرتمند جهان پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری و نوآوری داشته است.

او افزود: امیدواریم با تلاش مقامات دو کشور و در راستای منافع دو ملت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، شاهد گسترش و تعمیق بیش از پیش همکاری‌‏های دو کشور در تمام زمینه ‏ها باشیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بیان کرد: شهر «شنزن»، دارای پتانسیل‌های فراوانی در حوزه فناوری‌های پیشرفته فناوری است. این فرصت ارزشمند راه شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران را برای ایجاد و بسط همکاری‌های تجاری و فناوری با این صنایع هموار می‌کند.

ستاری تصریح کرد: طی ۵ سال گذشته جایگاه ایران در شاخص جهانی نوآوری،  ۵۵ پله ارتقا یافته است و رشد فزاینده‌ای در توسعه فناوری‌های پیشرفته در حوزه‌هایی نظیر فناوری نانو تکنولوژی، زیست فناوری، انرژی‌های تجدید پذیر، علوم شناختی، سلول‌های بنیادی و فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته‌ایم.

او در پایان گفت: ایران، با تکیه بر توانایی‌های خود، در حال تلاش برای ایجاد روابط و همکاری‌های سازنده و پویا در سطح جهانی است. در همین راستا، همکاری گسترده با چین برای ما از اهمیت ویژه‏ای برخوردار است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.