معضل بی‌خانمانی در آمریکا؛ معضلی که تبدیل به بحران در این کشور شده است

آمارها نشان می‌دهد 550 هزار آمریکایی تجربه بی‌خانمانی حداقل یک شب را دارند!
پنجشنبه، 23 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
معضل بی‌خانمانی در آمریکا؛ معضلی که تبدیل به بحران در این کشور شده است
به گزارش راسخون به نقل از واشنگتن پست؛ 550 هزار آمریکایی تجریه بی‌خانمانی در یک شب را دارند و 1.4 میلیون نفر نیز برخی زمان‌ها در یک سال در پناهگاهی زندگی‌شان را گذرانده‌اند.

نظرسنجی‌های دولتی به طور سالانه از جمعییت گرفته تا نرخ بیکاری را تخمین می‌زنند. اما آن‌ها بیشتر روی باخانمان‌ها تاکید می‌کنند و در برخی مواردِ محدود نیز به پناهگاه‌های بی‌خانمان‌ها نیز می‌پردازند. آنها از 200 هزار و یا شاید بیشتر فرد بیرون از خانه (بی‌خانمان) چشم‌پوشی می‌کنند!

معضل بی‌خانمانی در آمریکا؛ معضلی که تبدیل به بحران در این کشور شده است

مطابق آمار وزارت مسکن و توسعه شهری آمریکا، شمار بی‌خانمانان این کشور از سال 2010 به طور پیوسته کاهش داشته است، اما از سال 2016 تا سال سال 2018 دوباره روند صعودی به خود گرفته است. به بیان دیگر شمار بی‌خانمان‌های نیویورکی و لس آنجلسی بسیار رشد داشته است. طبق آمارها، این دو شهر حدود 6 درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، این در حالی است که یک‌‌سوم جمعیت بی‌خانمان‌ها را در سال 2018 این دو شهر در خود جای داده‌اند.

معضل بی‌خانمانی در آمریکا؛ معضلی که تبدیل به بحران در این کشور شده استچ
 
شمار بی‌خانمانان در نیویورک در حال افزایش یافته است، برخی کارشناسان بر این باورند که ممکن است دلیل این اتفاق تسریع در سر و سامان دادن آنها باشد!

از طرف دیگر، در لس آنجلس، افزایش جمعیت این گونه افراد به طور عمده در خیابان‌ها مشاهده می‌شود. این یک بحران جدی در این شهر را نشان می‌دهد که مقامات دولت ترامپ را مجبور کرده است تا اقدامات جدی مانند جمع کردن چادرهای بی پناهان و جابه‌جایی آن‌ها به مراکز موقت دولتی اسکان داده شوند.

در بسیاری از شهرهای دیگر به گفته وزارت مسکن و توسعه شهری آمریکا، مانند واشنگتن، که شمار بی‌خانمانان در سال‌ها اخیر روند کاهشی داشته است. این در حالی است که بین سال‌های 2016 تا 2018، شمار افراد مانده در خیابان در شهرهای مثل واشنگتن، شیکاگو، دنور و فیلادلفیا روند افزایشی به خود گرفته است.

در آمار وزارت مسکن و توسعه شهری آمریکا افرادی که به طور موقت با شخص دیگری زندگی می‌کنند گنجانده نشده است. داده‌ها نشان می‌دهد که بیشتر افرادی که بی‌خانمانی را به وفور تجربه کردند بیشتر مردان، سیاه‌پوستان، بیماران روانی، سوءمصرف کنندگان مواد مخدر هستند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما