وزارت علوم برای مقابله جدی با تحریم وارد عمل شد

مدیرکل دفترحمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم از طرحی برای ورود جدی دانشگاه ها برای مقابله با تحریم و جبران کمبودها در کشور خبر داد.
دوشنبه، 27 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وزارت علوم برای مقابله جدی با تحریم وارد عمل شد
به گزارش راسخون به نقل از تسنیم، عبدالساده نیسی در گفتگو با مهر از تشکیل کمیته ای برای چگونگی ورود دانشگاه ها برای مقابله با تحریم و رفع نیاز صنعت، خبر داد و اظهار کرد: قرار است بررسی شود به واسطه تحریم ها، چه کالا و محصولاتی به کشور وارد نمی شوند و به دنبال آن دانشگاه ها با کمک پارک ها و شرکت های دانش بنیان این مساله را حل کنند.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم افزود: براساس این طرح قرار است نیاز صنعت احصا و به دانشگاه ها اعلام شود تا دانشگاه ها نسبت به رفع آن با کمک اساتید، هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی اقدام کنند.

نیسی اضافه کرد: در جلسه ای که اخیرا با دانشگاه های بزرگ کشور داشتیم، تاکید کردیم که نسبت به این موضوع به عنوان یک پروژه نگاه نکنند و ابعاد مالی آن را در اولویت قرار ندهند.

وی با بیان این مطلب که دانشگاه های بزرگ در این طرح الگویی برای کل دانشگاه های کشور هستند، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همچنین تقاضا محور کردن پایان نامه های رساله ارشد و دکتری در این طرح مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل دفترحمایت و پشتیبانی امورپژوهشی و فناوری وزارت علوم تصریح کرد: در نمایشگاه هفته پژوهش امسال تقاضامحوری را مبنا قرار داده ایم تا با اعلام نیاز صنعت، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی به واسطه تحقیق و پژوهش نسبت به رفع آن اقدام کنند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.