کمک 20 میلیارد تومانی خیرین به دانشگاه فنی و حرفه ای

تاکنون 140 خیر با تأمین زیرساخت ها، تجهیز و اهدای زمین به دانشگاه کمک کرده اند که اطلاعات آنها در کتابچه ای به عنوان یادمان خیرین دانشگاه ثبت شده است.
دوشنبه، 25 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کمک 20 میلیارد تومانی خیرین به دانشگاه فنی و حرفه ای
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای؛ مشاور رئیس دانشگاه در بنیاد حامیان و خیرین دانشگاه فنی و حرفه ای با تأکید بر این که این بنیاد نوپا با توجه به گستردگی بالای واحدهای فنی و حرفه ای در کشور می تواند از بنیادهای پیشرو در جذب خیرین آموزش عالی باشد اعلام کرد: بنیاد حامیان و خیرین دانشگاه فنی و حرفه ای با نگاه ویژه و تأکیدات ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای در 14 ماهی که از تاسیس آن می گذرد بیش از 20 میلیارد تومان کمک از خیرین حامی دانشگاه فنی و حرفه ای جذب کرده است.

 فوژان صباحی در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار داشت: بنیاد مذکور در آبان ماه 1396 تأسیس شده و از تیرماه 97 با افتتاح دفتر بنیاد و دفتر مشاور امور حامیان و خیرین دانشگاه فعالیت جدی خود را  آغاز کرده است. نظر به وسعت دانشگاه فنی و حرفه ای در 31 استان کشور این بنیاد بزگترین بنیاد خیرین دانشگاه ها است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 140 خیر با تأمین زیرساخت ها، تجهیز و اهدای زمین به دانشگاه کمک کرده اند که اطلاعات آنها در کتابچه ای به عنوان یادمان خیرین دانشگاه ثبت شده است.

صباحی تصریح کرد: سعی داریم طی برنامه ای کوتاه مدت شعبات استانی بنیاد را توسعه دهیم. در این راستا تاکنون دفاتر بنیاد در استانهای یزد، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است.

صباحی گفت: هر جا می رویم چه مسئولان نظام و چه صاحبان صنایع و  دیگر دلسوزان بر توسعه آموزش های فنی حرفه ای تاکید داشته و برای کمک به دانشگاه از ابعاد مختلف اعلام آمادگی می کنند. این فرصتی طلایی برای ماست که ظرفیت ها و چشم اندازهای توسعه مراکز را شناسایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر دروس این دانشگاه کارگاهی و آزمایشگاهی است لذا تجهیز و روزآمد سازی این فضاها از اهمیت بسیاری برخوردار است در این راستا از رؤسای واحدها خواسته ایم با صنایع منطقه خود صحبت کرده و نام گذاری آزمایشگاه ها و کارگاه ها ی فنی و حرفه ای را مشروط بر تجهیز و به روز رسانی آن پیشنهاد دهند.

مشاور رئیس دانشگاه در بنیاد حامیان و خیرین دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: اصلاح هرم تحصیلی دانشگاه از اهداف دیگر است به طوری که کف یا قاعده هرم که تکنسین ماهر و بعد مهندسان هستند گسترش یابد. در دنیا به ازای هر مهندس بیش از پنج تکنسین وجود دارد ولی در ایران این نسبت به دلیل هدایت ناصحیح تحصیلی کاملا معکوس است و همین مساله علل بیکاری فارغ التحصیلان به شمار می آید.

صباحی با بیان این که در راستای اصلاح این وضعیت شمار مراکز فنی و حرفه ای و جذب دانشجو در آنها باید برخلاف سایر دانشگاه ها به سرعت توسعه یابد اظهار داشت: با توجه به  سیاست گسترش دانشگاه، دو واحد جدید فنی و حرفه ای در رفسنجان در حال احداث است که دو میلیارد تومان از سوی خیرین برای تأمین زیرساختهای آن ها اهدا شده است.

در سیستان و بلوچستان هم با توجه به طرح توسعه سواحل مکران، که پیش بینی شده حدود دو میلیون فرصت شغلی ایجاد کند، موافقت اصولی راه اندازی دو واحد دانشگاه فنی و حرفه ای در ایرانشهر و چابهار کسب شده است و امید می رود گامی در تربیت تکنسین های مورد نیاز برای توسعه منطقه و ایجاد عدالت آموزشی در جنوب استان سیستان و بلوچستان باشد.

مشاور رئیس دانشگاه در بنیاد حامیان و خیرین دانشگاه فنی و حرفه ای در ادامه با اشاره به اهمیت موقوفات و خیرین حامی دانشگاه ها در دنیا گفت: دانشگاه هاروارد با وجود دریافت بودجه از دولت فدرال آمریکا تنها در سال 2015 بالغ بر 6.7 میلیارد دلار کمک مردمی جذب کرده و ارزش کل موقوفات آن بالغ بر 37 میلیارد دلار است. بحث دیگر کمک دانش آموختگان به دانشگاه محل تحصیلشان است به طوری که 70 درصد دانش آموختگان هاروارد پس از فراغت از تحصیل حداقل یک بار به دانشگاه خود کمک کرده اند و دانشگاه فنی و حرفه ای با توجه به گذشت بیش از نیم قرن از ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه ای و انبوه فارغ التحصیلان که بسیاری از آنها در سطوح بالای مدیریتی شاغل هستند، ظرفیت بسیار خوبی از این لحاظ دارا می باشد.

صباحی در پایان افزود: بنیاد حامیان با کمک خیرین حدود 200 دانشجوی برتر مراکز شهر تهران را بورسیه کرده با راه اندازی دفاتر جدید بنیاد در استانها این بورس های تحصیلی دانشجویان سایر استانها را نیز شامل خواهدشد


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.