روایت تلاش سردار شهیدقاسم سلیمانی برای نجات مسیحیان از چنگ داعش

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت:سردار سلیمانی در ایامی که مسیحیت شرقی در خطر قرار گرفته بود و وقتی که حتی ایزدی‌ها مورد تهاجم بودند تنها کسی در جهان بود که به صورت سیستماتیک و تشکیلاتی با داعش می‌جنگید و از حمایت مردم اجتناب نمی‌کرد.
چهارشنبه، 25 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روایت تلاش سردار شهیدقاسم سلیمانی برای نجات مسیحیان از چنگ داعش
به گزارش راسخون، سیامک مره‌صدق در نشست تخصصی "حقوق اقلیت‌های دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران الگوی تحقق عدالت اجتماعی" گفت: روزهای گذشته برای ملت ایران زیاد خوشحال کننده نبوده است، انعکاس شهادت سردار سلیمانی در گوشه و کنار کشور  نقش توسعه و افزایش وحدت ملی را ایفا کرد و این موضوع  شاید بتواند تا حدی ضرر و زیان از دست دادن این سردار بزرگ را جبران کند.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: خود شهید سلیمانی یکی از نمونه‌های عدالت اجتماعی در رابطه با کل انسانها بود. من به این موضوع در منزل ایشان پس از شهادتشان اشاره کردم. انسان ممکن است براساس تعلقات مذهبی و یا کشوری برای دفاع از میهن جانفشانی کند اما اینکه انسان در خارج از کشور خود و در دفاع از کسانی غیر هم‌کیش خود فعالیت کند تنها از افرادی برمی‌آید که روحی بزرگ و الهی دارند.

وی افزود: سردار سلیمانی در ایامی که مسیحیت شرقی در خطر قرار گرفته بود و وقتی که حتی ایزدی‌ها مورد تهاجم قرار گرفته بودند تنها کسی در جهان بود که  به صورت سیستماتیک و تشکیلاتی با داعش می‌جنگید و از حمایت مردم اجتناب نمی‌کرد. کمک‌هایی که سردار سلیمانی به دوستان ارمنی و آشوری در عراق و سوریه کرد به نحوی بود که من در یک جلسه پارلمانی در بروکسل به آن اشاره کردم و گفتم اروپایی‌ها باید از این خجالت بکشند که تنها کسی که از مسیحیان شرقی دفاع می‌کند سردار سلیمانی به عنوان یک مسلمان است. در حالی که نمایندگان پارلمان اروپا پا روی پا انداخته بودند و آب معدنی‌شان را میل می‌کردند.

مره‌صدق خاطرنشان کرد: اولین فتوای آیت‌الله خامنه‌ای بعد از اینکه به عنوان رهبر انتخاب شدند در رابطه با پاک بودن اهل کتاب است. این نمایانگر رویکرد مثبت ایشان بود، ایشان در موارد دیگر نیز همین رویکرد را داشتند به طوری که مواقعی ما تظلم‌هایمان را به دفتر ایشان ارجاع می‌دادیم و جوابهای مثبت می‌گرفتیم. مثلا مشکلاتمان با صدا و سیما را طی یک نامه‌نگاری حل کردیم. ایشان همواره تاکید کردند که جمهوری اسلامی نسبت به هیچکدام از اقلیت‌های دینی موضع تبشیری ندارد.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: موضوعی که در رابطه با قانون اساسی نسبت به دوران مشروطه تغییر کرده این است که اقلیت‌های دینی در حال حاضر هویت ملی یافته‌اند و دیگر به آنها اقلیت‌های مقیم ایران اطلاق نمی‌شود. از این جهت مسئله شهروندی آنان حل شده است. گام بزرگ دیگری که در دوره انقلاب اسلامی محقق شده، قبولی حل مسائل داخلی اقلیت‌های دینی براساس قوانین خودشان است. جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که این قانون به طور کامل در آن اجرا می‌شود و این به یک اصل تاریخی برمی‌گردد که همواره اقلیت‌های دینی در یک جامعه شیعی زندگی راحت‌تری نسبت به بقیه جوامع مسلمان داشتند.از طرف دیگر بعد از انقلاب اسلامی علاوه بر وطن، منافع و زبان مشترک، 3 اصل توحید، نبوت و معاد نیز به اشتراکات ما افزوده شده است.

مره‌صدق افزود: کشوری که چنین افراد بزرگ و شایسته‌ای را پرورش می‌دهد حتما جایی برای تحقق عدالت اجتماعی خواهد بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز ایام رهبری مقام معظم رهبری رویکرد نسبت به اقلیت‌های دینی روز به روز مثبت‌تر شده است. امیدواریم ثمره خون شهید سلیمانی باعث شود مقاومت در سطح جهان به پیروزی برسد وعده‌ای که به همه ادیان الهی داده شده مبنی بر اینکه ضعیفان و ستمدیدگان وارثان زمین خواهند بود به تحقق برسد و حکومت عدل الهی برقرار شود و دنیا به صلح کامل برسد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.