روایت حجت‌الاسلام رفیعی از توصیفات دقیق و عجیب آیت‌الله شبیری در خصوص رهبری

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان خاطره‌ای گفت: آیت‌الله شبیری توصیفات دقیق و عجیبی پیرامون شخصیت رهبر معظم انقلاب داشته‌اند.
يکشنبه، 29 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روایت حجت‌الاسلام رفیعی از توصیفات دقیق و عجیب آیت‌الله شبیری در خصوص رهبری
به گزارش راسخون، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در دوره آموزشی مبلغان فاطمیه که در مجتمع فرهنگی آموزشی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد با اشاره به اهمیت فرصت فاطمیه برای تبلیغ حقیقت دین اظهار کرد: ویژگی‌های برجسته زندگی فردی و اجتماعی حضرت زهرا(س) می‌تواند دستمایه تبلیغ قرار بگیرد.

وی افزود: خشم و رضای فاطمی یا به عبارتی مهر و غضب یکی از سوژه‌هایی است که اخیرا مورد توجه قرار گرفته و می‌توان از آن بهره فراوانی برد.

این کارشناس برجسته حوزه تبلیغ با اشاره به مهر فاطمی خاطرنشان کرد: روایات فراوانی پیرامون مسئله مهر و محبت وارد شده است، این روایات ناظر به آیات متعددی از قرآن کریم هستند و حقیقت کلام خداوند را شرح می‌دهند.

وی ادامه داد: مهر اصلی از آن خداوند است و او نسبت به بندگانش محبت فراوانی دارد، نبی مکرم اسلام(ص) هم رحمة للعالمین بوده‌اند و حضرت زهرا(س) نیز در همین راستا به مومنان محبت می‌ورزیدند چنانکه می‌بینیم در دعاهایشان همسایگان را مورد توجه قرار می‌دادند و در زمینه آموزش مسائل دینی به مردم کوشا بودند.

رفیعی افزود: لازم است مهر و محبت الهی را در کنار غضب خداوند به صورت متعادل برای مخاطبان منابر و دیگر رسانه‌ها مطرح کرد و مبلغان دینی در این زمینه وظیفه سنگینی دارند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خشم مقدس هم جزئی از دین است و می‌توان در راه رضای خداوند غضبناک شد عنوان کرد: انبیای الهی و پیروان راستین آنها این سیره را داشته‌اند و در هنگامه مناسب، خشمگین هم می‌شدند.

وی تصریح کرد: پیامبران الهی در زمینه تخلف از امور الهی بسیار دقیق بودند و خشمگین هم می‌شدند، چیزی که امروز آن را چنان که بایسته و شایسته است نمی‌بینیم و تخلفات بسیاری صورت می‌گیرد و دولتمردان نسبت به آنها بی توجه هستند.

رفیعی با اشاره به سیره امام خمینی(ره) و دیگر علمای معاصر در مبارزه با گناه و نفاق گفت: ایشان بعد از تصویب قانون کاپیتولاسیون برآشفتند و فریاد برآوردند که چرا عموم جامعه نسبت به این مسئله ساکت هستند.

این کارشناس برجسته حوزه تبلیغ خاطرنشان کرد: مقابله با افرادی که نسبت به مومنان بدگویی می‌کنند از دیگر ویژگی‌های سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) بوده و ایشان در برابر چنین حرف‌هایی خشمگین می‌شدند و اجازه نمی‌دادند بدگویی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: امروزه برخی در حوزه‌های گوناگون از جمله مباحث سیاسی رعایت امر را نمی‌کنند و به عبارتی شاخه‌ای را می‌برند که روی آن نشسته‌اند، ممکن ناست مردم از یک سخن خوششان بیاید و طرفداری کنند ولی باید رضای الهی را مد نظر داشت نه تشویق‌های موردی را؛ در این زمینه باید به شیوه صحیح نقد که از سوی رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گرفته رجوع کنیم.

رفیعی به خاطره‌ای از سخنان رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: روزی در مجلس رهبر معظم انقلاب بودیم و ایشان ذکر خیر آیت‌الله شبیری زنجانی را داشتند، در سفری که به قم داشتم این مسئله را به ایشان عرض کردم و او هم گفت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ممتاز هستند، بی نظیر هستند، بصیر هستند و بسیار دقیق.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.