پلی آف لیگ قهرمانان آسیا/

جشنواره ی گل شاگردان مجیدی در دوحه/استقلال با 5 گل الریان را در هم کوبید

تیم فوتبال استقلال با بردی پرگل الریان قطر را در هم کوبید و به مرحله ی گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.
سه‌شنبه، 8 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
جشنواره ی گل شاگردان مجیدی در دوحه/استقلال با 5 گل الریان را در هم کوبید
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، دو نماینده ی فوتبال ایران در مرحله ی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا عصر امروز در بازی دوم این مرحله به مصاف حریفان قطری خود رفتند.
 
الریان قطر یک-استقلال 2؛ جشن صعود شاگردان مجیدی در قطر
 
تیم فوتبال استقلال که شنبه موفق شده بود در بازی اول مرحله ی پلی آف، الکویت کویت را با 3 گل در هم بکوبد، عصر امروز ساعت 18:45 در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه با قضاوت داور ژاپنی به مصاف الریان رفت که در پایان با 5 گل این حریف خود را نیز در هم کوبید و به مرحله ی گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد تا در گروه اول قرار بگیرد.
 
گل های استقلال را دیاباته(9)، مهدی قائدی (41 و 47) و امیرارسلان مطهری(83 و 91) به ثمر رساندند.
 
ترکیب الریان قطر:
فهد یونس، محمد جمعه(55-خالد مفتاح)، لی جائه‌ایک، دامی تراواری، گابریل مرکادو، احمد عبدالمقصود(75-الکواری)، فرانک کوم، عبدالعزیز حاتم، موفق عوض(46-الهرازی)، رودریگو تاباتا و یاسین براهیمی
 
ترکیب استقلال ایران:
سید حسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، شاهین طاهرخانی، وریا غفوری، هرویه میلیچ، مسعود ریگی(81-مسعود ریگی)، فرشید باقری، علی کریمی، مهدی قائدی(73-امیر ارسلان مطهری) و شیخ دیاباته(88-مرتضی تبریزی)

شرح بازی:
در نیمه ی اول استقلال بازی را بهتر شروع کرد و در همان ابتدای بازی برای زدن گل به میزبان فشار آورد. بازیکنان گران قیمت تیم الریان در مقابل حملات دامنه دار آبی ها نتوانستند کاری از پیش ببرند. آنها برای رهایی از این حملات، مدام به خطا متوصل می شوند.
 
دقیقه 8 حرکت خوب بازیکنان استقلال پشت محوطه ی جریمه ی الریان، با خطای مدافعان حریف روی مسعود ریگی همراه شد. وریا غفوری پشت این توپ ایستاد. او با ضربه ای فنی و زیبا تیر عمودی حریف را لرزاند اما در برگشت شیخ دیاباته دقیقه (9) کار را تمام کرد و گل اول بازی را به ثمر رساند.
 
بعد از این گل بازهم استقلال فرصت زدن گل دوم را داشت تا میزبان بیشتر به شوک برود اما بی دقتی قائدی باعث شد این موقعیت هدر برود. در ادامه الریانی ها سعی داشتند با شوت های از راه دور دروازه ی استقلال را تهدید کنند که اکثر توپ ها را حسینی به آغوش کشید. استقلال که به نتیجه ی دلخواه خود رسیده بود، عقب نشینی کرد تا با بستن فضا، دل به ضد حملات خوش کند. چند فرصت نصف و نیمه ی تیم حریف هم با دخالت به موقع مدافعان خنثی شد.
 
اما شاگردان مجیدی در دقیقه 41 در یک ضد حمله ی سریع توپ را به دیاباته رساندند. این مهاجم گلزنی با ارسالی دقیق، مهدی قائدی را در موقعیت گلزنی قرار داد که این بازیکن ریز نقش این بار با ضربه ی سری زیبا توپ را از بالای سر دروازه بان الریان به گل دوم آبی ها تبدیل کرد. تلاش الریانی ها برای جبران یکی از گل های خورده هم فایده ای نداشت تا استقلال با برد 2 بر صفر در نیمه ی اول به رختکن برود.
 جشنواره ی گل شاگردان مجیدی در دوحه/استقلال با 5 گل الریان را در هم کوبید
در شروع نیمه ی دوم تیم الریان برای جبران نتیجه ی از دست رفته، پا به میدان گذاشت اما این استقلال بود که بازهم به گل رسید. حرکت خوب بازیکنان ما در ضد حمله با اشتباه مدافعان حریف همراه شد که مهدی قائدی قدر این فرصت را دانست دقیقه (47) گل دوم خود و سوم استقلال را به ثمر رساند تا در ادامه با خیال راحت تری کار برای آبی ها دنبال شود.
 
در ادامه تیم میزبان حملات خود را بیشتر کرد اما بیشتر موقعیت های نصف و نیمه با هوشیاری مدافعان به کرنر رفت. تیم حریف اما نتوانست از کرنرهای متعدد خود سودی ببرد و اکثر ارسال های این تیم با عکس العمل های حسینی دفع شد.
 
ارسلان مطهری که در دقیقه 75 به جای قائدی به زمین آمده بود، دقیقه 83 موفق شد گل چهارم استقلال را به ثمر برساند.
 
در ادامه تیم الریان که تمام تلاش های خود را از دست رفته دیده بود، بازهم گل دریافت کرد. داور ژاپنی که 2 دقیقه وقت تلف شده اعلام کرده بود، در دقیقه (91) ارسلان مطهری گل دوم خود و پنجم استقلال را به ثمر رساند تا در نهایت این بازی با برتری قاطع 5 بر صفر آبی ها به پایان برسد.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.