حجت الاسلام خاموشی:

انقلاب اسلامی از مرزهای خود فراتر رفته است | وظیفه داریم میراث دار خوبی برای انقلاب باشیم

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروز انقلاب اسلامی توسعه جغرافیایی پیدا کرده و از مرزهای خود فراتر رفته بنابراین بر ما وظیفه است که حافظ و میراث دار خوبی برای انقلاب اسلامی باشیم.
شنبه، 26 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمد رضا فرزین
موارد بیشتر برای شما
انقلاب اسلامی از مرزهای خود فراتر رفته است | وظیفه داریم میراث دار خوبی برای انقلاب باشیم
به گزارش راسخون، حجت‌الاسلام دکتر سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان  اوقاف و امور خیریه در هفتمین سخنرانی از سلسله سخنرانی های خود در مساجد شاخص تهران به مناسبت دهه فجر در مسجد علی بن حسین (ع) حاضر شد و طی سخنانی با اشاره به آیات سوره حاقه به بیان مباحثی پیرامون روز قیامت پرداخت و گفت: الحاقه یعنی حقیقت، شما نمی دانید قرار است چه اتفاقی به وقوع بپیوندد، آیات این سوره اشاره به روزی می کند که مادر شیرده، بچه اش را رها می‌کند و مردم را مست می‌بینی در حالی که مست نیستند. 

وی اظهار کرد: در قرآن درمورد قیامت، سخنان عجیبی آمده است، مثلاً در سوره معارج می‌فرماید: یک روز قیامت برابر با ۵۰ هزار سال است که تصور این موضوع برای من و شما به سادگی میسر نیست. البته برای شیعیان که اهل ولا هستند، این بحث فرق می کند اما اکثر مردم، فهم درخوری درباره قیامت ندارند و عذاب را انکار می کنند. 

خاموشی عنوان کرد: در ادامه آیات سوره حاقه آمده است: فَأَمَّا ثَمُودُ فَأُهْلِکُوا بِالطَّاغِیَةِ، با عذاب سرکش ثمود را از بین بردیم. وَأَمَّا عَادٌ فَأُهْلِکُوا بِرِیحٍ صَرْصَرٍ عَاتِیَةٍ و اما عاد به [وسیله] تندبادی توفنده و سرکش هلاک شدند، سَخَّرَهَا عَلَیْهِمْ سَبْعَ لَیَالٍ وَثَمَانِیَةَ أَیَّامٍ حُسُومًا فَتَرَی الْقَوْمَ فِیهَا صَرْعَی کَأَنَّهُمْ أَعْجَازُ نَخْلٍ خَاوِیَةٍ، آن را هفت‏ شب و هشت روز پیاپی بر آنان بگماشت در آن مدت مردم را فرو افتاده می‏ دیدی گویی آنها تنه ‏های نخلهای میان تهی‏ اند، فَهَلْ تَرَی لَهُمْ مِنْ بَاقِیَةٍ،  آیا از آنان کسی را بر جای می ‏بینی و مثال فرعون را می زند و بعد می فرماید ما شما را در کشتی حمل کردیم تمام اینها را به عنوان تذکر برای من و شما مطرح می کند، انسان هایی که در راه خدا نیستند، منتظر عذاب دنیایی و عقبایی باشند.

وی ادامه داد: فَإِذَا نُفِخَ فِی الصُّورِ نَفْخَةٌ وَاحِدَةٌ، پس آنگاه که در صور یک بار دمیده شود، وَحُمِلَتِ الْأَرْضُ وَالْجِبَالُ فَدُکَّتَا دَکَّةً وَاحِدَةً، زمین و کوه‌ها از جا کنده می شود و یکباره در هم کوبیده و متلاشی می شود، فَیَوْمَئِذٍ وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ، آن زمان قیامت برپا شده، وَانْشَقَّتِ السَّمَاءُ فَهِیَ یَوْمَئِذٍ وَاهِیَةٌ، آسمان شکافته می شود و آیات به پیش می رود تا به این آیه می رسد، فَأَمَّا مَنْ أُوتِیَ کِتَابَهُ بِیَمِینِهِ فَیَقُولُ هَاؤُمُ اقْرَءُوا کِتَابِیَهْ، اما کسی که کارنامه‏ اش به دست راستش داده شود، می گوید بیایید و کتابم را بخوانید، شهیدان نیز همین گونه هستند آنها شفیعان روز جزا هستند، إِنِّی ظَنَنْتُ أَنِّی مُلَاقٍ حِسَابِیَهْ، من یقین داشتم که خدا را می بینم، یقین بسیار مهم است، امروزه علم به گونه ای پیشرفت کرده که با قرار دادن یک سنسور تمام حرکات انسان را می توانند ضبط کنند، در قیامت هم دست و پا و صفحه وجودی شما صحبت می کند، قرآن می گوید بر دهان‌ها مهر زده می شود و دست و پا حرف می زند و زمین به گناه یا عمل خیر شهادت می دهد.  

خاموشی در ادامه سخنان خود با اشاره به عظمت خلقت و آفریده های خداوند گفت: اخیراً کهکشانی کشف شده که عمر این کهکشان به اندازه عمر گیتی است و بیش از ۳ میلیارد سال نوری از زمین فاصله دارد. بشر هنوز نتوانسته بسیاری از چیزها را در دنیا بشناسد و این عظمت پروردگار است. 

وی افزود: نفس بهشت، وجود مقدس اباعبدالله(ع) است، اما او که نامه اعمال را بدست چپش می دهند می گوید ای کاش این روز فرا نمی رسید، مال و ثروت به درد نخورد و سلطنت از بین رفت. خطاب می شود در جهنم بیافکنیدش. معیار آدم خوب و بد دو چیز بیشتر نیست، یکی ایمان موحدانه با ابراز موحدانه مثل نماز خواندن و ... دوم به مسکین و فقیر کمک کردن هرکس باید به اندازه خود به نیازمندان کمک کند. امام راحل در کتاب چهل حدیث می فرمایند: «عزیز سعی کن خدا را با انگیزه ملاقات کنی»، اگر بی انگیزه صحرای محشر را درک کنی به چهره انسان محشور نمی شوی.  

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به نظام پویا و فعال انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: اگر انقلاب ایران میرا بود، مثل خیلی از انقلاب ها که صوری بودند از بین می رفت. غربیها گمان می کردند این انقلاب چهلم خود را نمی بیند و روزشمار افول انقلاب را می نوشتند . وجود حی، یعنی بازگشت انسان به فطرت الهی، یعنی خاستگاه عملیاتی فردی و اجتماعی بر اساس رضایت الهی باشد و امام راحل با انقلاب اسلامی، این بازگشت را برای ما رقم زد و هرچه از این مسیر منحرف شویم ضربه می خوریم. امام راحل خالصانه و برای خدا قیام کرد. هر رسولی که خدا می فرستد دو پیام دارد، خدا را اطلاعت کنید و از طاغوت دوری کنید.  

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی توسعه جغرافیایی پیدا کرده و از مرزهای خود فراتر رفته است این توسعه اتفاقاتی را در دنیا رقم زده که باید برای تمدن سازی و توسعه این نظام بیش از پیش تلاش کنیم. اخبار ایران را تمامی کشورها پیگیری می کنند. ایران پرچم اسلام ناب را بلند کرده است و در این میان دشمنان قسم خورده با اسلام های دروغین هم پیمان شده اند، در این جاست که رهبر معظم انقلاب اسلامی می گویند باید قدرتمند شوید و قدرتمندی با عزتمندی هم خانواده است. بنابراین بر ما وظیفه است که حافظ و میراث دار خوبی برای انقلاب اسلامی باشیم.

خاموشی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه را در اختیار ما قرار دادند و از چهل سالگی انقلاب به عنوان بلوغ تاریخی انقلاب یاد کردند و در این بیانیه، مهمترین ظرفیت کشور را نیروی انسانی کارآمد با زیربنای عمیق دینی معرفی می کنند و می گویند: جمعیت جوان زیر ۴۰ سال فرصت ارزشمندی برای کشور است، وجود ۳۶ میلیون نفر در سنین میانی ۱۵ و ۴۰ سالگی و ۱۴ میلیون نفر دارای مدارج علمی عالی و انبوه جوانان با روحیه انقلابی که آماده تلاش جهادی برای کشور هستند و جمع استعدادها در کشور که قابل شمارش نیستند، ظرفیت هایی هستند که مسئولان باید به آنها توجه کنند.  

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به مدیران توصیه می کند که درآمدهای ملی را با جهشی فراوان افزایش داده و کشور را ثروتمند به معنای واقعی و دارای اعتماد به نفس کنید. ایران موقعیت جغرافیای خوبی دارد، بازار بزرگ ملی و منطقه ای و حاصل‌خیزی زمین با محصولات متنوع، اقتصاد بزرگ و متنوع بخش هایی از ظرفیت کشور است که البته بسیاری از ظرفیت ها دست نخورده مانده است. همچنین ایشان توصیه هایی در زمینه علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، توسعه روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی دارند که این ها باید در مدارس به عنوان شعار و نقشه راه آینده آموزش داده شود.


منبع: خبرگزاری مهر


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.