با نفرات درجه 2و 3 قهرمان کشتی آزاد آسیا شدیم

کاوه در گفتگو با راسخون: شکست هادی مقابل حریف قزاقی غیرمنتظره بود/روی حسن یزادنی ریسک نمی کنیم

مدیرفنی تیم ملی کشتی آزاد ایران با بیان اینکه با نفرات درجه 2و 3 توانستیم قهرمانی آسیا را در هند بگیریم، گفت: شکست پرویز هادی مقابل حریف قزاق غیرمنتظره بود.
شنبه، 10 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
کاوه در گفتگو با راسخون: شکست هادی مقابل حریف قزاقی غیرمنتظره بود/روی حسن یزادنی ریسک نمی کنیم
محسن کاوه در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: کیفیت مسابقات آزاد خیلی بالا بود. با اینکه اوزان دهگانه در این مسابقات شرکت داشتند اما وزن های المپیکی هم آمده بودند. مسابقات قهرمانی آسیا در هند محکی بود برای کشتی گیران آزادکار جوان ما که خود را نشان دهند. فرصت خیلی خوبی به جوان ها داده شد تا خود را نشان دهند. میدان دادن به جوان ها از سوی کادر فنی هدفمند بود و فقط در حد شعار نبود که می خواهیم جوانگرایی کنیم.
 
وی افزود: مطمئن باشید که از این کشتی گیران جوان ما در آینده بیشتر خواهید شنید. این جوانها پشتوانه ی خیلی خوبی برای قهرمان های آزادکار هستند. کادر فنی در این مسابقات به اهدافی که داشت رسید. کشتی گیرانی که در این مسابقات رفته بودند، کسانی بودند که در جام تختی میدان دیده بودند. برخی ها اولین بار بود که به عضویت تیم بزرگسالان در آمده بودند و فارغ از بحث مدال نمایش خیلی خوبی داشتند.
 
مدیرفنی تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: مثلا امیرحسین حسینی نائب قهرمان شد ولی نمایشی که داشت روبه جلو و راضی کننده بود. نقطه ضعفی که برای سرلک به عنوان کشتی گیر آینده دار در این مسابقات نمایان شد، او باید برای پیشرفت و برنده شدن حتما باید به حریف یورش ببرد و زیر گیری کند. ما تک تک نفرات را زیر ذره بین داشتیم. یا مجید داستان پنجم شد اما کادر فنی به خاطر کشتی های جسورانه اش رضایت کامل داشت. پرونده ی جدیدی برای این کشتی گیران باز شد تا در آینده در تمرینات روی نقاط ضعف و قوت این مجموعه بیشتر کار شود.
 
محسن کاوه گفت: هدف ما برای مسابقات آسیایی این بود که بتوانیم بچه ها را محک بزنیم. علاوه بر آن دغدغه ی کسب سهمیه المپیک هم داشتیم. ما یکسری نیروها را حفظ کردیم تا برای کسب سهمیه به میدان بفرستیم. ما اگر دنبال مدال گیری بودیم، کامران قاسم پور را به جای احمد بدری می فرستادیم. هرچند بدری هم اگر خودش بود می توانست بگیرد. قاسم پور چون در جام تختی شرکت نکرده بود، بدری را فرستادیم. هدف ما این بود که نیروهای درجه ی 2 و 3 را به سمت تقویت کردن ببریم و آنها را برای قهرمانی آسیا فرستادیم.
 
وی تاکید کرد: کشتی ما در آسیا یک سروگردن بالاتر از همه ی کشورهاست. در خیلی از وزن ها شاید نفرات سوم را فرستادیم اما دیدید که بازهم ما قهرمان شدیم. سالی که قبل از المپیک بود و هندی ها هم به عنوان میزبان خیلی هزینه کرده بودند اما قهرمانی را گرفتیم. ما باید این امید را در دل کشتی گیران ایجاد کنیم که همه می توانند دوبنده ی تیم ملی را برتن کنند.
 
مدیرفنی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به شکست پرویز هادی از حریف قزاقستانی خود افزود: شکست هادی برای ما هم غیرمنتظره بود. اتفاقات ورزشی همیشه در مسابقات می افتد. پرویز اگر صدبار با آن کشتی گیر سرشاخ شود هیچ وقت نمی بازد. در آن لحظه هادی اشتباه کرد و حریف هم تیری در تاریکی انداخت و توانست هادی را ضربه کند. اگر در حالت عادی بود واقعا پرویز به راحتی این کشتی گیر قزاق را شکست می داد.
 
محسن کاوه در خصوص اینکه آیا ترکیب المپیکی مشخص شده است؟ گفت: هنوز هیچ تیمی برای المپیک تعیین نشده است. بچه ها مدام در حال تمرین هستند. هر فدراسیون و هر مربی ای یقینا دوست دارد بهترین و شایسته ترین فرد خود را به المپیک بفرستد. مهمترین نکته ای که در کشتی می توانم بگویم این است که همه ی بچه ها با همدلی و تمرین و تلاش زیاد دارند کار می کنند. کسی که صاحب دوبنده ی تیم ملی در المپیک می شود قطعا شایسته ترین خواهد بود و برای ما فرقی نمی کند.
 
وی ادامه داد: 3 سهمیه ی ما قطعی شده است و تلاش می کنیم تا 3 سهمیه ی دیگر را هم قطعی کنیم. امید زیادی داریم که با سهمیه ی کامل به المپیک برویم و شایستگی آن را هم داریم. 2 مسابقه ی گزینشی برای کسب سهمیه داریم. اولین انتخابی المپیک در فروردین ماه سال آینده در قزقیزستان خواهد بود که اعلام شد به دلیل بیماری کرونا به تعویق افتاده است و دومین انتخابی هم که همه ی کشورها برای کسب سهمیه می آیند، دهه ی اول اردیبهشت در بلغارستان خواهد بود. ما امید زیادی داریم تا در قرقیزستان کار را تمام کنیم و در ادامه برنامه ریزی بهتری برای المپیک داشته باشیم.
 
مدیر فنی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به وضعیت مصدومیت حسن یزدانی و کریمی تاکید کرد: حسن یزدانی و علیرضا کریمی روند روبه رشد خوبی داشته اند. خدا را شکر به تمرینات اضافه شده اند و در کنار بچه ها در تلاشند تا آماده شوند. ما باید شرایط مصدومان را ببینیم. اولویت ما ابتدا سلامتی کامل مصدومان است. روی یزدانی و کریمی ریسک نخواهیم کرد. مطمئن باشید با شرایطی که دارند به المپیک خواهند رسید. امیدوارم بتوانیم با تلاشی که در تمرینات می کنیم نتیجه اش را در المپیک ببینیم و بار دیگر کشتی گیران ما دل مردم را با مدال های خود شاد کنند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما