نماینده سازمان بهداشت جهانی: مدیریت شرایط بیماری کرونا توسط نظام سلامت ایران در این مدت شگفت انگیز است

مدیر برنامه های اورژانس منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی با بیان اینکه ما با همکاری فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، برنامه های ایران در زمینه مقابله با ویروس کرونا را مرور کردیم،گفت: مدیریت شرایط بیماری کرونا توسط نظام سلامت ایران در این مدت شگفت انگیز است.
پنجشنبه، 15 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نماینده سازمان بهداشت جهانی: مدیریت شرایط بیماری کرونا توسط نظام سلامت ایران در این مدت شگفت انگیز است
به گزارش راسخون، در دیدار دکتر علیرضا زالی با دکتر کریستف هلمن نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران و دکتر ریچارد برنان مدیر برنامه های اورژانس منطقه مدیترانه شرقی و ۲ کارشناس از سازمان بهداشت جهانی؛ دکتر ریچارد برنان کرونا را ویروس جدیدی دانست و سیستم بهداشت جهانی را دانش آموز آن خواند و گفت: قدرت بالای شیوع و گسترش این ویروس باعث شده است حوزه بهداشت سرعت عمل بالایی داشته باشد که البته مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیاری نیز بر جای گذاشته است.

وی ادامه داد: ما اینجا هستیم تا تجارب خود را به خصوص در مورد چین و تلاش آن ها برای ایجاد سیر نزولی در منحنی نمودار میزان شیوع کرونا، با شما در میان بگذاریم. البته از اقدامات بی نظیر شما درس های بسیاری آموختیم.

برنان با اشاره به اهمیت حفظ کیفیت ارائه خدمات درمانی، چه قبل از ابتلا و چه بعد از درمان، تصریح کرد: مورد مهم دیگر حمایت از پرسنل بیمارستانی است که باید شامل تمام پرسنل بهداشتی به خصوص درمانگاه ها و مراکز بهداشتی دور افتاده شود.

مدیر برنامه های اورژانس منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی بیان کرد: نظام سلامت ایران ۱۶ روز پیش از اولین مورد ابتلا مطلع شد، اقدامات به عمل آمده و مدیریت شرایط در این مدت بسیار شگفت انگیز است.
 

برنان: دانش کافی برای مبارزه با کرونا را در اختیار داریم

برنان در حاشیه این دیدار اظهار کرد: ما با همکاری فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، برنامه های ایران در زمینه مقابله با ویروس کرونا را مرور کردیم و تجارب خود را در اختیارشان گذاشتیم.

وی ادامه داد: این ویروس به سرعت در حال گسترش است و با اقدامات همه جانبه می توان آن را کنترل کرد. البته دست یافتن به پیروزی ممکن است چند ماه طول بکشد. 

مدیر برنامه های اورژانس منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی ضمن ابراز امیدواری در موفقیت ایران برای ریشه کنی ویروس کرونا، اقدامات نظام سلامت کشور را مطلوب خواند و گفت: دانش پا به پای این بیماری نوظهور پیش می رود و خوشبختانه تمام لوازم و علم مورد نیاز مبارزه با آن در دسترس است، فقط باید جوامع و دولت ها دست به دست هم دهند تا در این مسیر موفق شویم.
 
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در دیدار با نمایندگان سازمان بهداشت جهانی گزارشی از اقدامات پیشگیرانه و آموزشی در کلانشهر تهران و استفاده از ظرفیت های بین بخشی برای مقابله با بیماری کرونا ارائه داد.

وی ضمن تشکر از این تیم به علت سفر به ایران در راستای مقابله با ویروس کرونا و اقدامات قابل تامل در جهت پیشرفت نظام سلامت جهانی، گفت: در ایران نظام آموزشی و درمانی ادغام شده و این مهم از خانه های سلامت تا بیمارستان ها و دانشگاه ها قابل مشاهده است.

دکتر زالی ادامه داد: در کشور به دلیل کمبود اطلاعات و آگاهی های کافی در این زمینه با مشکلات چالش  برانگیز اقتصادی و اجتماعی مواجهیم، بنابراین نیاز است برنامه دقیقی طراحی شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا ضمن اعلام مشارکت جامعه، دولت و دانشگاه های علوم پزشکی تهران و ایران با ستاد، عنوان کرد: کلیه مردم و دولتمردان را مطلع کردیم و آموزش های لازم در خصوص ضدعفونی کردن و رعایت بهداشت فردی صورت گرفت.

 زالی در خصوص جمعیت ساکن و جمعیت سیار، کاهش ۵۰ درصدی حمل و نقل، فعالیت ۵۰۰ هزار تاکسی های مجازی و وظایف هر سه دانشگاه علوم پزشکی کلانشهر تهران توضیحاتی ارائه داد.

وی از ایجاد ظرفیت پذیرش بیمار برای گذراندن دوران نقاهت و قرنطینه افراد مشکوک خارج از بیمارستان به منظور کاهش فشار کاری در بیمارستان ها خبر داد و افزود: در همین راستا در حال تجهیز ۵۰ سوله در نزدیکی مراکز هستیم.
 

دکتر زالی: بهترین راه مقابله، تشخیص، قرنطینه و اقدام زودهنگام است

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا، در خصوص اقدامات جاری در مراکز برای اطرافیان بیمار مبتلا، عنوان کرد: اگر تست کرونای فردی مثبت باشد، افراد خانواده او ایزوله و قرنطینه می شوند. این استراتژی فعلی دانشگاه برای کاهش ریسک ابتلاست.

زالی از ارسال روزانه اطلاعات و آمار مربوط به وزارت بهداشت خبر داد و گفت: تیمی از دانشمندان، اپیدمیولوژیست ها و میکروب شناسان مسوول جمع آوری آمار و اطلاعات مرتبط با شیوع این بیماری به منظور آمادگی و انجام تجزیه و تحلیل ها هستند.

وی در این دیدار از حمایت های سازمان بهداشت جهانی تشکر کرد و از گشودن دروازه های جدید برای اشتراک تجارب با این سازمان خبر داد.
 

ایجاد ظرفیت های جدید پذیرش بیماران پس از ترخیص از بیمارستان

 زالی در حاشیه این دیدار ضمن اشاره به مباحثی که در این جلسه مطرح شد، عنوان کرد: در این دیدار گزارشی از اقدامات پیشگیرانه و آموزشی که تاکنون در سطح شهر تهران انجام شده، ارائه شد. همچنین در خصوص اقدامات دانشگاه در راستای افزایش ظرفیت اجتماعی، استفاده بهینه از دستگاه های اجرایی داخل استان و ایجاد همگرایی بین دستگاه های اجرایی استان تهران به منظور افزایش تلاش های جمعی برای طراحی برنامه مقابله با این ویروس موضوعاتی مطرح شد.

وی ادامه داد: گزارش ملاقات های روزهای اخیر با مدیران ارشد دستگاه های مختلف، گزارش اقدامات انجام شده توسط دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری و تدوین برنامه راهبردی برای دستگاه های همکار از دیگر مباحثی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

زالی از ایجاد محیط های جدید به منظور ارائه خدمات به بیماران ترخیصی از بیمارستان ها با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی خبر داد و افزود: حدود ۱۰ مرکز از این مراکز فعال هستند و هدف ما گسترش آنهاست.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا نقش رسانه های اجتماعی را در افزایش سطح سواد سلامت مردم بی بدیل خواند و افزایش آموزش همگانی در قالب فضای مجازی را از برنامه های مستمر این ستاد دانست.

زالی، جداسازی هرچه سریعتر بیماران و انجام اقدامات درمانی مورد نیاز را راهبرد اصلی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد و گفت: تلاش می شود تمام برنامه های پیشگیری و درمانی بر اساس این استراتژی طراحی شود.


منبع: ایرنا


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.