پارس جنوبی برای سقوط نکردن می جنگد

نوری در گفتگو با راسخون: مهندسی؟ داخل زمین تراکتور را بردیم/حق پرسپولیس است امسال هم قهرمان شود

مربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم با رد مهندسی لیگ برتر گفت: ما داخل زمین تراکتور را بردیم و نباید کار بزرگ پرسپولیس را زیر سوال ببرند چون آنها با اختلاف 10 امتیازی صدرنشین هستند و حقشان است امسال هم قهرمان شوند.
سه‌شنبه، 27 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
نوری در گفتگو با راسخون: مهندسی؟ داخل زمین تراکتور را بردیم/حق پرسپولیس است امسال هم قهرمان شود
مهدی نوری در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به تعطیلی تمرینات تیم پارس جنوبی جم اظهار داشت: تیم ما بعد از پنج شنبه ی دو هفته ی گذشته که با نساجی بازی دوستانه داشت، تمریناتش را تعطیل کرد. البته می خواستیم پنج شنبه ی گذشته تمرینات را دوباره از سر بگیریم اما به دلیل تمدید تعطیلی لیگ تا پایان فروردین، ما هم دیگرتمرینات را لغو کردیم و باید ببینیم این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد یافت. چون تمرینات تیم در تهران برگزار می شود، ما نمی توانیم در اینجا کار کنیم.
 
وی افزود: صبح روز بازی با نساجی تیم را به ایفمارک بردیم تا وزن و چربی بازیکنان را اندازه گیری کنیم. این کار لازم بود تا بعد از اینکه تمرینات از سر گرفته شد، وزن و چربی بازیکنان کنترل شود و مشخص شود بازیکنان در تعطیلات تمرین کرده اند یا نه. فوتبالیست نمی تواند وسط فصل بدون تمرین بماند. اگر 2، 3 روز تمرین نکند، کلی اضافه وزن می آورد. گذشته از این مسائل امیدوارم این ویروس هر چه زودتر ریشه کن شود و همه چیز به حالت عادی برگردد.
 
مربی پارس جنوبی جم تصریح کرد: از روزی که تمرینات تیم تعطیل شده، من تمام وقت در خانه بودم و شاید در 10 روز گذشته یکی بار آن هم به خاطر کار ضروری بیرون رفتم. طبق نظر کارشناسان و وزارت بهداشت خودمان را قرنطینه کردیم. واقعا بیرون رفتن خطرناک است. مشخص نیست آدم وقتی بیرون می رود و برمی گردد ناقل است یا نه. نمی توان ریسک کرد و سلامتی خودش و خانواده را به خطر انداخت. برای ما که هر روز سر تمرین می رفتیم، سخت است که از خانه بیرون نرویم. ولی باید برای حفظ سلامتی خود این کار را انجام دهیم.
 
مهدی نوری با اشاره به وقفه ی به وجود آمده در فوتبال، گفت: ما تابع تصمیمات مسئولان هستیم. به هر حال نمی شود ریسک کرد. اگر در تمرینات یک نفر بیمار باشد، به بقیه منتقل می کند و ما هم می توانیم هرکدام برای خانواده های خود خطرناک باشیم. این زنجیره ای می شود تا همه آلوده شوند. خوشحالم که سریع مسئولان تصمیم به توقف لیگ گرفتند. از همه مهمتر سلامت بازیکنان و عوامل فوتبال بود.
 
وی افزود: فارغ از این بیماری، هر وقفه ای در فوتبال به ضرر برخی تیم هاست. این وقفه هم برای تیم ما تاثیر منفی داشت چرا که روند خوبی در پیش گرفته بودیم و توانستیم در بازی آخر تیم مدعی تراکتور را شکست دهیم. آنها تیم فوق العاده دارند اما با یک بازی منسجم و قدرتمند توانستیم 3 امتیاز مهمی را بگیریم. این وقفه فقط برای تعدادی از تیم ها می تواند خوب باشد. برای تیم هایی که مصدوم داشتند یا از لحاظ روحی دچار مشکل بودند.
 
مربی پارس جنوبی جم ادامه داد: ما چاره ای نداشتیم و این تعطیلی دست تیم نبود. هر برنامه ای که مسئولان اعلام کنند، تابع هستیم. این وقفه برای سلامتی ما و خانواده های ما و مردم کشورمان بود. شاید اگر قرار شود دوباره لیگ را برگزار کنند بدون تماشاگر باشد. ما بازی آخر هم مقابل تراکتور بدون تماشاگر بازی کردیم. هوادار لذت و هیجان فوتبال است. بازی رسمی بدون تماشاگر مثل تمرین است. هیچ انگیزه و شور و شوقی بازیکنان ندارند. اگر هم تصمیم بر بازی بدون تماشاگر باشد، مجبوریم برای حفظ سلامتی تماشاگران این کار را انجام دهیم. به شخصه دوست دارم بازی ها زمانی از سر گرفته شود که کرونا ریشه کن شده باشد و هوادار بتواند به ورزشگاه بیاید تا تیم ما هم با حضور تماشاگرانش بازی کند.
 
مهدی نوری در خصوص اعتراض تراکتوری ها بعد از شکست مقابل پارس جنوبی مبنی بر اینکه لیگ مهندسی شده است، گفت: اتفاق خاصی نیفتاده که بخواهیم از مهندسی لیگ حرف بزنیم. تراکتوری ها سر یک صحنه معتقد بودند که باید داور اعلام پنالتی می کرد. داور یک روز برای ما پنالتی می گیرد یک بازی هم نمی گیرد. انسان ممکن است اشتباه کند. چه مهندسی ای؟ ما داخل زمین فوتبال تراکتور را بردیم نه بیرون زمین. ارتباطی با تیم های بالای جدول نداریم. تیم پارس برای بقا در لیگ برتر و دور شدن از منطقه ی خطر می جنگد.
 
وی ادامه داد: تراکتور تیم خیلی قدرتمند و بازیکنان خیلی خوبی دارد ولی در آن بازی تیم ما عالی کار کرد. نباید آنها این باخت را بهانه کنند و قدرت پرسپولیس را زیر سوال ببرند. از این نباید بگذرند که پرسپولیس تیم قدرتمندی است و نصف بازیکنانش ملی پوش هستند. آنها 3، 4 سال است کنار هم بازی می کنند و 3 سال پیاپی قهرمان شده اند. اگر امسال هم قهرمان شوند، حقشان است. چون امسال هم عالی بودند و این را وضعیت جدول و اختلاف 10 امتیازی آنها با تیم دوم می گوید. پرسپولیس خیلی عالی کار کرده است و در حالی که فقط 9 هفته مانده، جبران این فاصله کار سختی برای دیگر مدعیان خواهد بود.
 
مربی پارس جنوبی جم افزود: تراکور تیم شهرم است و فوتبالم را در این تیم شروع کردم. توصیه ام به بازیکنان تراکتور و طرفداران خوب و فهیم این تیم و مردم شهرم این است که بیشتر فکر و تمرکز خود را روی نتیجه گرفتن تراکتور بگذارند تا اینکه بخواهند زحمات یک تیم دیگر را زیر سوال ببرند. اگر تیمی چندین سال پشت سر هم موفق می شود، دلیلش تلاش و زحمت بازیکنان و عوامل تیم است و نباید کار خوب آنها را لوث کرد.
 
مهدی نوری در پایان گفت: امیدوارم هرچه زودتر تمام مردم دنیا به خصوص مردم عزیز ایران از شر این ویروس خلاص شوند. ما هم جزئی از این مردم هستیم و با آنها فرقی نداریم. وضعیت استان های شمالی خوب نیست. از مردم خواهش می کنم در این تعطیلات به سفر نروند و در خانه بمانند. همه منتظر بودند تا نزدیک های عید بتوانند با رونق کسب و کار پولی به دست بیاورند اما متاسفانه نشد. امیدوارم دولت حداقل به کارگران روز مزد کمک کند. می تواند با دوسه برابر کردن یارانه ها تا خردادماه سال آینده، کمک حال مردم باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما