کرونا در جهان| بیش از ۸۲۰۰۰ قربانی در جهان

طبق آخرین آمار جهانی، تاکنون یک میلیون و ۴۳۱ هزار و ۹۷۳ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که ۸۲ هزار و ۹۶ نفر به کام مرگ کشیده شدند.
چهارشنبه، 20 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کرونا در جهان| بیش از ۸۲۰۰۰ قربانی در جهان
به گزارش راسخون؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا این لحظه یک میلیون و 431 هزار و 973 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 82 هزار و 96 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع مبتلایان در جهان، تاکنون 82 هزار و 96 نفر بهبودیافته و توانسته‌اند این ویروس را شکست بدهند.

کشور آمریکا که بیشترین تعداد مبتلایان را در جهان دارد، با افزایش 32 هزار و 911 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 400 هزار و 540 مبتلا رسیده است؛ در این کشور 12 هزار و 857 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

 دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد که نزدیک به دو هزار نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. طبق آمار این دانشگاه تا ساعت هشت عصر سه شنبه یک هزار و ۹۳۹ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند. طبق این گزارش، تا صبح امروز شمار قربانیان در ایالات متحده به ۱۲ هزار ۷۲۲ نفر رسیده است. ایتالیا با ۱۷ هزار و ۱۲۷ نفر و اسپانیا نیز با ۱۳ هزار و ۷۹۸ نفر بیشترین قربانیان کرونا را در جهان دارند.

کشور اسپانیا به عنوان دومین کشور مبتلای جهان، با افزایش 5 هزار و 267 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 141 هزار و 942 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 14 هزار و 45 اسپانیایی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

کشور ایتالیا که بعد از اسپانیا در رده سوم جهان قرار دارد، با افزایش 3 هزار و 39 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 135 هزار و 586 مبتلا رسیده است؛ تعداد قربانیان این کشور 17 هزار و 127 نفر است.

همزمان با لغو قرنطینه شهر ووهان که نخستین کانون همه‌گیری کرونا محسوب می‌شود، شهر «سوایفنه» (Suifenhe) استان «هِیلونگجیانگ» واقع در شمال چین، از امروز چهارشنبه درگیر محدودیت‌های سخت تردد شد. گفتنی است شیوع بیماری در این شهر که مرزی زمینی با روسیه دارد، ناشی از ورود دست‌کم ۲۵ تبعه خارجی آلوده به کرونا است که بیم تبدیل شدن شهر به کانون جدید بیماری را افزایش می‌دهد.

کشورهای فرانسه، آلمان و چین نیز به ترتیب با 109 هزار و 69، 107 هزار و 663 و 81 هزار و 802 مبتلا در رده‌های چهارم تا ششم جهان جای گرفته‌اند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای چین، اسپانیا و آلمان به ترتیب با 77 هزار و 279، 43 هزار و 208 و 36 هزار و 81 بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم جهان قرار دارند.

کرونا در جهان| بیش از ۸۲۰۰۰ قربانی در جهان


منبع: تسنیم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.