ربیعی: بهترین راه برای هدایت نقدیگی در کشور، بازار بورس است

سخنگوی دولت بورس را بهترین راه برای هدایت نقدینگی در کشور عنوان کرد و گفت: دولت از تداوم شادابی و نشاط بورس غفلت نخواهد کرد.
دوشنبه، 8 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ربیعی: بهترین راه برای هدایت نقدیگی در کشور، بازار بورس است
به گزارش راسخون، «علی ربیعی» بعد از ظهر روز دوشنبه در نشست خبری با رسانه‌ها که در ساختمان ریاست جمهوری برگزار شد، اظهارداشت: از خداوند متعال خواهانیم به برکت این ماه همه ما را کمک کند. ضمن اینکه در این ماه تلاش‌هایی را سامان می‌دهیم برای اداره جامعه زندگی و خانواده و برای اینکه مردم بتوانند راحت‌تر زندگی کنند و با کمک خدا بر این بیماری غلبه کنیم.

 وی با بیان اینکه این هفته‌ها برای دولت و همه مردم روزها و هفته‌های طاقت فرسایی است، گفت: دولت هفته گذشته در بخش بین الملل، اقتصاد و اجتماعی تصمیمات مهمی را اتخاذ کرد و مباحث مهمی را در جلسات خود گذراند. در بخش اقتصاد سرپا نگه داشتن اقتصادآسیب خورده از کرونا و تمرکز بر رسته‌های ‌آسیب دیده و کاهش تاثیرهای ثانویه بر سایر رسته‌ها و نیز حفظ تلاش و فعالیت در رسته‌هایی که کمتر از رسته‌های اول ‌آسیب دیدند.

ربیعی اضافه کرد: حفظ وضعیت اقتصادی در دوران کرونا، تاب آوری اقتصاد، بخصوص حفظ شغل و جلوگیری از اخراج کارگران در کانون فعالیت دولت بوده ‌است. علاوه بر این برنامه ریزی تلاش برای جبران‌ آسیب‌های کرونا در روزهای پساکرونایی از دستور کار عمده ستاد ملی کرونا و ستادهای اقتصاد مقاومتی متعدد به ریاست معاون اول و همچنین هیات وزیران بوده است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت:‌ بدون  اینکه پیش بینی داشته باشیم که جامعه چه وقت می‌تواند جامعه حالت عادی برگردد ناگزیر بودیم برای حالت‌های مختلف سناریوهای مختلف داشته باشیم. در دنیا هم شرایط و نظم جدیدتری پیش بینی می‌شود. ما باید به عنوان نقطه عطف در تاریخ از این فرصت استفاده کنیم و اقتصاد را بازسازی کنیم در پساکرونا بازار صادراتی به دست بیاوریم.

وی با اشاره به عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بورس گفت: شادابی بورس در هر جلسه دولت مورد گفت و گو  بررسی قرار می‌گیرد؛ تداوم شادابی و نشاط در بورس موضوعی است که مورد غفلت دولت قرار نخواهد گرفت. 

 سخنگوی دولت تصریح کرد: بهترین راه برای هدایت نقدیگی مردم بازار بورس است و این هم نوعی سودآوری برای افرادی است که در بورس مشارکت می‌کنند و هم نگاه ملی است که کمک می‌کند از محل عرضه سهم مبالغی که از نقدینگی مردم جمع آوری می شود مجددا در چرخه سرمایه گذاری های جدید قرار بگیرد و به جهش تولید کند و هم اشتغال جدید بوجود بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: رفتن پول به سمت بازار مسکن و سکه و ارز به جز آثار منفی و نابودی بر اقتصاد کشور ، ارمغان دیگری ندارد، اما رفتن پول به سمت بورس علاوه بر کمک به بازار سرمایه به رشد کشور کمک می کند


منبع: ایرنا


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.