برکناری سه مدیر شهرداری کرمانشاه در واکنش به مرگ پیرزن کپرنشین

شهردار کرمانشاه گفت: رئیس اداره اجرائیات و قائم مقام وی، همچنین مسؤول امور حقوقی شهرداری منطقه سه برکنار شدند و شهردار منطقه سه نیز تعلیق شد.
شنبه، 10 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برکناری سه مدیر شهرداری کرمانشاه در واکنش به مرگ پیرزن کپرنشین
به گزارش راسخون؛ براساس گزارش تیم بازرسی استانداری کرمانشاه از حادثه مرگ زن حاشیه‌نشین در مورخه 30 اردیبهشت ماه که پس از تخریب محل سکونتش و انتقال به کمپ ترک اعتیاد «چشمه سفید» توسط ماموران اجرائیات شهرداری، جان خود را از دست می‌دهد، علی‌رغم اعمال اقدامات قانونی، بی‌تدبیری در نحوه برخورد عوامل شهرداری کاملا مشهود است.

براساس این گزارش، استاندار کرمانشاه خواستار برخورد جدی و قاطع با عاملان این حادثه شده و در همین راستا امروز به دستور وی سه مدیر شهرداری کرمانشاه برکنار شدند.

سعید طلوعی، شهردار کرمانشاه در این خصوص اظهار داشت: سه نفر از مدیران شهرداری به دنبال مرگ آسیه پناهی پس از تخریب آلونک غیرمجازش در حاشیه شهر، برکنار شدند.

وی ادامه داد: رئیس اداره اجرائیات و قائم مقام وی، همچنین مسؤول امور حقوقی شهرداری منطقه سه برکنار شدند و شهردار منطقه سه نیز تعلیق شد.

پرویز توسلی زاده، رییس کل دادگستری استان کرمانشاه نیز  روز شنبه در حاشیه بازدید از محل خانه تخریب شده آسیه پناهی، گفت: دستگاه قضایی خواستار برخورد با عواملی است که ممکن است نقض قانون کرده و این کار باعث مرگ خانم پناهی شده باشد.

وی با بیان اینکه این حادثه ۲ بُعد دارد، اظهار داشت: نخست اینکه آیا رابطه‌ای بین اقدام نیروهای اجراییات و مرگ خانم پناهی وجود دارد یا خیر؟ که در این باره باید پزشکی قانونی اعلام نظر کند و بی شک بدون اغماض، با جدیت و رعایت قانون و شرع و بدون هیچ کوتاهی موضوع را پیگیری می‌کنیم.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: موضوع دیگر این است که آیا عوامل اجراییات مرتکب تخلف قانونی شده اند یا خیر که طبق اعلام شهردار منطقه، زمین این محوطه اوقافی بوده و هرگونه تصرف بدون اجازه اداره اوقاف غیرقانونی است؛ همچنین محل ساخت خانه خانم پناهی در حریم فضای سبز و برق فشار قوی بوده است.

توسلی زاده گفت: اکنون سوال این است که آیا ماموران شهرداری می‌توانستند بهتر از این عمل کنند که اقدام آنان به نتیجه فعلی نرسد؛ در این باره هم دادسرای مرکز استان با جدیت در حال پیگیری است و بدون هیچ اغماضی با عوامل ناقض قانون برخورد می‌کند.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه همچنین سازمان بازرسی کل کشور هم به موضوع عملکرد شهرداری کرمانشاه در موضوع خراب کردن خانه خانم پناهی و درگذشت وی ورود کرده است و نتیجه تحقیقات و گزارشش را اعلام می‌کند.


منبع: 
1. ایسنا / رییس کل دادگستری استان کرمانشاه خبر داد؛ بازداشت رییس و قائم مقام اجرائیات شهرداری کرمانشاه در پی مرگ «آسیه پناهی»
2. فارس / سه مدیر شهرداری کرمانشاه در پی ماجرای مرگ پیرزن کپرنشین برکنار شدند


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.