حجت الاسلام شیری:

حفظ و احیای موقوفات، نیازمند حمایت دستگاه های دولتی است

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اهمیت حفظ و احیای موقوفات در کشور گفت : وقف نامه ها تابلوی آینده بشریت هستند.
چهارشنبه، 16 تير 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: اخبار و تحلیل راسخون
موارد بیشتر برای شما
حفظ و احیای موقوفات، نیازمند حمایت دستگاه های دولتی است

ویرایش عکس آذرماه 98

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اهمیت حفظ و احیای موقوفات در کشور گفت : وقف نامه ها تابلوی آینده بشریت هستند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه،حجت الاسلام و المسلمین 'شوزب شیری' در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه در هر منطقه و استانی که امامزادگان وجود دارند در آن مکان همه ابعاد امنیتی و بویژه اخلاقی و دینی حاکم است تصریح کرد: هر کجا امامزادگان حضور دارند آنجا مزین به علم اهل بیت (ع) بوده و اعتقادات شیعه هم رواج یافته است.
 
وی با اشاره به اینکه در هر کدام از شهرستان های استان یزد، امامزادگانی وجود دارد تصریح کرد: هر کدام از این بزرگوران تاریخ درخشانی دارند و وقف نامه ها تابلوی آینده بشریت هستند.
 
حجت الاسلام شیری اضافه کرد: اگر کسی بخواهد به عمق اعتقادات و ریشه های عقیدتی هر شهری پی ببرد به اماکن متبرکه ای که از گذشتگان در آن منطقه مانده است نگاه می کند.
 
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه به وقف نامه های واقفین اشاره کرد و گفت: اگر بخشی از وقف نامه را مطالعه کنید به عمق اعتقادات و اخلاص گذشتگانی که این جاده توحید را باز کردند پی خواهیم برد.
 
حجت الاسلام شیری همچنین بر اجرای نیات واقفین تاکید کرد و افزود: وقف نامه ها امانت و حق الناس هستند.
 
وی در بخشی از سخنان خود از قوه قضاییه به خاطر حمایت در احیای موقوفات و صدور احکام برای حفظ و حراست از این امانت الهی قدردانی کرد .
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: تمام مسئولان و کسانی که در امر وقف فعالیت دارند به حساسیت موضوع وقف آگاه هستند.
 
محمد علی طالبی افزود: حفظ موقوفات و توسعه آنها در زندگی اجتماعی و فرهنگی امروز جامعه ما ضروری است و وظیفه نگهداری آنها بر عهده ماست.
 
وی اظهار داشت: امیدواریم در کنار گسترش فرهنگ وقف ، بسیاری از معضلات و مشکلات امروز جامعه به ویژه در ابعاد فرهنگی و اجتماعی کاهش یابد.
 
در این مراسم حجت الاسلام حسین زارع زاده به عنوان مدیر کل جدید اوقاف و امور خیریه استان یزد معرفی و از خدمات حجت الاسلام غلامرضا عادل که به مدت چهار مسولیت این اداره کل را برعهده داشت قدردانی شد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما