کرونا در جهان | نزدیک به ۱۵ میلیون بیمار کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند / شمار قربانیان کرونا در هند از ۵۱ هزار نفر گذشت

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۱ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۴۴۷ نفر رسیده و مرگ ۷۷۳ هزار و ۷۲ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.
دوشنبه، 27 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
کرونا در جهان | نزدیک به ۱۵ میلیون بیمار کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند / شمار قربانیان کرونا در هند از ۵۱ هزار نفر گذشت
به گزارش راسخون، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۴ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۱۸۳ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

از میان شش میلیون و ۴۸۹ هزار و ۱۹۲ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۴۲۴ هزار و ۸۶۳ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۴ هزار و ۳۲۹ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۵ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۲۵۵ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۴ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۱۸۳ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۷۳ هزار و ۷۲ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۵.۵ میلیون مبتلا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، تنها کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا پنج میلیون و ۵۶۶ هزار و ۶۳۲ مبتلا، ۱۷۳ هزار و ۱۲۸ قربانی

 ۲. برزیل سه میلیون و ۳۴۰ هزار و ۱۹۷ مبتلا، ۱۰۷ هزار و ۸۷۹ قربانی

۳. هند دو میلیون و ۶۴۷ هزار و ۶۶۳ مبتلا، ۵۱ هزار و ۴۵ قربانی

 ۴. روسیه ۹۲۲ هزار و ۸۵۳ مبتلا،  ۱۵ هزار و ۶۸۵ قربانی

 ۵. آفریقای جنوبی ۵۸۷ هزار و ۳۴۵ مبتلا، ۱۱ هزار و ۸۳۹ قربانی

 ۶. پرو ۵۳۵ هزار و ۹۴۶ مبتلا، ۲۶ هزار و ۲۸۱ قربانی

 ۷. مکزیک ۵۲۲ هزار و ۱۶۲ مبتلا، ۵۶ هزار و ۷۵۷ قربانی

۸. کلمبیا ۴۶۸ هزار و ۳۳۲ مبتلا، ۱۵ هزار و ۹۷ قربانی

۹. شیلی ۳۸۵ هزار و ۹۴۶ مبتلا، ۱۰ هزار و ۴۵۲ قربانی

۱۰. اسپانیا ۳۵۸ هزار و ۸۴۳ مبتلا، ۲۸ هزار و ۶۱۷ قربانی

پس از آن ایران با ۳۴۳ هزار و ۲۰۳ مبتلا و ۱۹ هزار و ۶۳۹ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.

سپس کشورهای انگلیس با ۳۱۸ هزار و ۴۸۴ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۹۸ هزار و ۵۴۲ مبتلا، آرژانتین با ۲۹۴ هزار و ۵۶۹ مبتلا، پاکستان با ۲۸۹ هزار و ۲۱۵ مبتلا، بنگلادش با ۲۷۶ هزار و ۵۴۹ مبتلا، ایتالیا با ۲۵۳ هزار و ۹۱۵ مبتلا، ترکیه با ۲۴۹ هزار و ۳۰۹ مبتلا، آلمان با ۲۲۴ هزار و ۹۹۷ مبتلا، فرانسه با ۲۱۸ هزار و ۵۳۶ مبتلا، عراق با ۱۷۶ هزار و ۹۳۱ مبتلا، فیلیپین با ۱۶۱ هزار و ۲۵۳ مبتلا، اندونزی با ۱۳۹ هزار و ۵۴۹ مبتلا، کانادا با ۱۲۲ هزار و ۸۷ مبتلا، قطر با ۱۱۵ هزار و ۸۰، قزاقستان با ۱۰۳ هزار و ۳۳ مبتلا، اکوادور با ۱۰۱ هزار و ۵۴۲ مبتلا و بولیوی با ۱۰۰ هزار و ۳۴۴ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.
 

 شمار قربانیان کرونا در آمریکا از 170 هزار نفر عبور کرد

دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (دوشنبه) اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته دستکم ۴۲ هزار و ۹۳۶ مورد جدید به مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده افزوده شدند تا آمار کلی این افراد در این کشور به پنج میلیون و ۴۰۳ هزار و ۲۱۳ نفر برسد.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در بازه زمانی مذکور، دستکم ۵۷۷ مورد جدید بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست دادند و شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در ایالات متحده به ۱۷۰ هزار و ۵۲ نفر افزایش یافت.
 
مقایسه آمار جدید دانشگاه «جانز هاپکینز» با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به «کووید-۱۹» و قربانیان این ویروس در ایالات متحده تاحدودی کاهش داشته است.

با اینحال، دانشگاه «جانز هاپکینز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا را پنج میلیون و ۵۶۶ هزار و ۶۳۲ نفر و مجموع قربانیان این ویروس در آمریکا را ۱۷۳ هزار و ۱۲۸ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد، گزارش کرد که ایالت کالیفرنیا با ۶۲۳ هزار و ۸۷۳ مورد ابتلا و ۱۱ هزار و ۲۴۳ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده است. پس از آن ایالت فلوریدا با ۵۷۳ هزار و ۴۱۶ مورد ابتلا و ۹ هزار و ۴۵۲ مورد فوتی و تگزاس با ۵۵۵ هزار و ۳۹۴ مورد ابتلا و ۱۰ هزار و ۳۹۶ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم ایالات آمریکا با بیشترین آمار مبتلایان به کروناویروس قرار دارند.

ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا بود هم‌اکنون با ۴۲۵ هزار و ۵۰۸ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار گرفته است اما با ۳۲ هزار و ۸۴۰ قربانی، همچنان بیشترین تعداد فوتی کووید-۱۹ در آمریکا را دارد.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم ۲۱ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۱۸۳ نفر از مردم سراسر جهان به کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان ۷۷۴ هزار و ۲۸۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۳ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۱۹۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد و پس از آن برزیل با سه میلیون و ۳۴۰ هزار و ۱۹۷ مورد ابتلا و ۱۰۷ هزار و ۸۵۲ مورد فوتی و هند با دو میلیون و ۵۸۹ هزار و ۶۸۲ مورد ابتلا و ۴۹ هزار و ۹۸۰ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار گرفته‌اند.
 

از افزایش چشمگیر آمار مبتلایان روزانه در فرانسه تا هجوم توریست‌های انگلیسی برای بازگشت

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد شمار موارد ابتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی همچنان در حال افزایش است و تا به حال حدود 358843 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 28617 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

کرونا در اروپا همچنان جولان داده و با نزدیک شدن به فصل پاییز پیش بینی هایی برای وقوع موج سخت دوم شیوع این بیماری در کشورهای اروپایی انجام می شود.

جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا حاکی از آن است که شهردار برلین می خواهد مجازات ها برای نقض کنندگان قواعد کرونایی را تشدید کند.

وی در این باره گفته است: انکار کنندگان کرونا جان خیلی ها را به خطر می اندازند، از این رو ما باید سختگیرانه تر عمل کنیم.

وی همچنین درباره نقض قواعد کرونایی به برگزار کنندگان تجمعات ضد محدودیت ها هشدار داد.
 
هشدار هلند به شهروندان برای سفر به کشورهای اسپانیا، فرانسه و بلژیک
کشور هلند هم به شهروندان خود درباره سفر به اسپانیا، فرانسه و بلژیک هشدار داده است. بخصوص دولت هلند به شهروندان خود توصیه کرده به برخی مناطق پر خطر در این کشورها سفر نکنند. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مسافرانی که از این کشورها به هلند سفر می کنند باید در قرنطینه 14 روزه قرار گیرند.
 
هجوم توریست های انگلیسی از فرانسه برای بازگشت به کشور
توریست های انگلیسی هم به دلیل طرح دولت انگلیس برای قرنطینه اجباری مسافران از کشور فرانسه این کشور را ترک می کنند. هزاران توریست انگلیسی در فرانسه سفر خود را نیمه کاره رها کرده اند تا قبل از شروع اجرایی شدن این طرح به کشور خود بازگردند. هواپیماها، قطارها و مسیرهای بازگشت به انگلیس پر شده است.

در انگلیس هم برای پنجمین روز متوالی بیش از هزار نفر در عرض 24 ساعت به کرونا مبتلا شده اند.
 
پیش بینی ابتلای روزانه 20 هزار آلمانی به کرونا در پاییز
یک کارشناس آماری در آلمان پیش بینی کرده است که شمار مبتلایان جدید روزانه به کرونا در آلمان در پاییز به 20 هزار نفر در روز هم افزایش پیدا کرده و نهادهای بهداشتی را شدیدا تحت فشار قرار دهد.

"کاترینا شولر" از کارشناسان آمار در شهر مونیخ آلمان درباره پیش بینی روند مبتلایان به کرونا گفته است: آمار مبتلایان روزانه فعلی چندان چشمگیر به نظر نمی رسد، اما اگر این روند صعودی پایدار بماند در 10 هفته آینده آمار مبتلایان روزانه می تواند به بیش از 5 هزار نفر برسد که تقریبا مشابه شکل گیری موج اول کرونا است.

شولر همچنین پیش بینی کرد که آمار مبتلایان روزانه در این کشور در اواخر اکتبر حتی به بیش از 20 هزار نفر هم برسد که سه برابر بیشتر از اوایل آوریل خواهد بود.

وی تاکید کرد : اگر بر خلاف شرایط فعلی سالخوردگان بیشتری به این بیماری مبتلا شوند این بحران می تواند ظرفیت های مراقبت های بهداشتی ما را به شدت کاهش دهد.
 
برگزاری تجمعات ضد محدودیت ها در آلمان
روز گذشته در برخی شهرهای آلمان تجمعاتی علیه محدودیت های ضد کرونایی اعمال شده از طرف دولت و ایالات مختلف آلمان برگزار شد.

از آنجایی که اکثر شرکت کنندگان در این تجمعات اعتراضی ماسک نداشتند و در جریان برگزاری این تجمع فاصله ایمنی را رعایت نمی کردند پلیس از برگزار کنندگان خواست که به اعتراضات پایان دهند.

برگزار کنندگان این تجمع اعتراضی اعلام کردند که محدودیت های کرونایی اعمال شده در آلمان متناقض با بسیاری از بندهای قانون اساسی در این کشور است.
 
بیشترین آمار مبتلایان روزانه به کرونا در فرانسه از ماه می
فرانسه هم در روز شنبه بیشترین آمار مبتلایان روزانه به کرونا از ماه می را ثبت کرد. نهادهای بهداشتی فرانسه از ابتلای 3310 مبتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند که بیشترین آمار روزانه مبتلایان از ماه می بوده است. همچنین آمار بیماران بستری در بخش های مراقبت های ویژه که از اوایل جولای تقریبا ثابت باقی مانده بود با اندکی افزایش به 376 مورد افزایش پیدا کرده است.

از زمان پایان محدودیت های کرونایی در فرانسه آمار مبتلایان در این کشور همچنان روند صعودی را طی می کند. فرانسه از جمله کشورهای اروپایی به شمار می رود که بیشترین آسیب ها را از عواقب شیوع بحران کرونا دیده است.
 

شمار قربانیان کرونا در هند از ۵۱ هزار نفر گذشت

وزارت بهداشت هند اعلام کرد که تعداد جان‌باختگان ویروس کووید ۱۹ در این کشور از ۵۰ هزار نفر گذشته است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۵۱ هزار و ۴۵ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان‌باخته‌اند.

همچنین بنابرگزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، آمار رسمی مبتلایان در هند در حال حاضر دو میلیون ۶۴۷ هزار و ۶۶۳ نفر اعلام شده است.

هم‌اکنون هند سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین تعداد مبتلایان کرونا پس از ایالات متحده و برزیل است و این سه کشور فعلا تنها کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

هند همچنین از نظر آمار قربانیان و مبتلایان کرونا در حال حاضر رکورددار کشورهای آسیایی است.

این کشور به رغم اجرای یکی از گسترده‌ترین قرنطینه‌های جهان در پایان ماه مارس و زمانی که کمتر از ۱۰۰۰ مبتلا به کرونا در این کشور وجود داشت، در توقف روند مبتلایان جدید ناکام مانده است. نارندرا مودی، نخست وزیر هند مجبور به رفع محدودیت‌ها در ماه ژوئن شد تا اقتصاد کشور را که در بیش از چهار دهه برای نخستین بار تحت فشاری این چنینی قرار گرفته بود، نجات دهد.

با ادامه روند تغییرِ کانون شیوع جهانی کرونا، هند به یکی از کشورهایی که به شدت درگیر شیوع کرونا شده، تبدیل شده است.
 

افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در سایه پیامدهای بهداشتی انفجار بیروت

روزهای اخیر و در اثر پیامدهای ناشی از انفجار مهیب بندر بیروت٬ شمار مبتلایان به کرونا در لبنان به شکل چشمگیری در حال افزایش است.

طی 24 ساعت گذشته با افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در این کشور 439 مورد جدید ابتلا و 6 مورد مرگ و میر ثبت شده است.

بر این اساس آمار کل مبتلایان به کووید 19 در لبنان به 8881 نفر و جان باختگان به 103 مورد رسید.

همچنین تاکنون 407 نفر از کارکنان بخش بهداشت نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کردکه در خلال 24 ساعت گذشته 6364 تست کرونا انجام شده که 4739 مورد داخلی و 1625 مورد در فرودگاه بوده است.

پیش از این نیز «حمد حسن» وزیر بهداشت لبنان درخصوص افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اثر پیامدهای ناشی از انفجار بیروت ابراز نگرانی کرده بود.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در ترکیه/ وجود ۱۲ هزار بیمار فعال

وزیر بهداشت ترکیه نوشت: تعداد مبتلایان نسبت به روز گذشته کاهش یافته است. تا الان ۱۲۳۶۶ نفر دچار بیماری فعال هستند و می توانند آن را منتقل و منتشر کنند.

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور در صفحه توئیتر خود نوشت: طی 24 ساعت گذشته 65 هزار و 956 تست کرونا گرفته شده که از بین آنها 1192 نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند و 19 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: به این ترتیب در مجموع 5 میلیون و 725 هزار و 242 تست گرفته شده که 249309 نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند. همچنین 5974 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر بهداشت ترکیه ادامه داد: تعداد مبتلایان نسبت به روز گذشته کاهش یافته است. تا الان 12366 نفر دچار بیماری فعال هستند و می توانند آن را منتقل و منتشر کنند
 

ادامه روند صعودی ابتلا در عراق؛ افزایش آمار مبتلایان در عربستان به بیش از ۲۹۸ هزار نفر

منابع خبری از ادامه روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا و مبتلا شدن بیش از ۴۳۰۰ نفر در یک روز خبر دادند.

وزارت بهداشت عراق از ثبت 4348 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

وزارت بهداشت عراق، ثبت این تعداد ابتلا به کرونا در این کشور را رکورد جدید عنوان کرد.

در بیانیه وزارت بهداشت عراق آمده است امروز یکشنبه 19278 تست کرونا در تمام آزمایشگاههای ویژه در عراق انجام شده تا به این ترتیب تعداد کل آزمایشهای انجام شده در خصوص این بیماری از ابتدای شیوع آن در عراق به یک میلیون و 282 هزار و 928 مورد برسد.

این بیانیه از بهبود یافتن 2674 مبتلای جدید طی 24 ساعت اخیر خبر داد. با ثبت این موارد بهبود یافته، آمار کل بهبودیافتگان به 125 هزار و 374 نفر یعنی 73 درصد رسیده است.

بیانیه وزارت بهداشت عراق آمار کل مبتلایان به کرونا تا امروز یکشنبه را 176 هزار و 931 نفر اعلام کرده است، 572 نفر از مبتلایان تحت مراقبت ویژه قرار دارند.
بر اساس بیانیه وزارت بهداشت عراق با جان باختن 75 مبتلای دیگر، آمار کل جان باختگان به 5860 نفر رسیده است.
 
همچنین با جان باختن 39 نفر دیگر آمار کل جان باختگان هم به 3408 نفر رسیده است.


منبع:
1.ایسنا /آمار جهانی همه‌گیریِ کرونا / نزدیک به ۱۵ میلیون بیمار کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند
2.تسنیم / کرونا در اروپا|از افزایش چشمگیر آمار مبتلایان روزانه در فرانسه تا هجوم توریست‌های انگلیسی برای بازگشت
3.تسنیم / آخرین آمار مبتلایان به کرونا در ترکیه/ وجود ۱۲ هزار بیمار فعال
4.فارس / جانز هاپکینز: شمار قربانیان کرونا در آمریکا از 170 هزار نفر عبور کرد
5.ایسنا / 
6.تسنیم / لبنان| افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در سایه پیامدهای بهداشتی انفجار بیروت
7.تسنیم / کرونا|ادامه روند صعودی ابتلا در عراق؛ افزایش آمار مبتلایان در عربستان به بیش از ۲۹۸ هزار نفر


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
نحوه کاشت و نگهداری از گل ربوتیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل ربوتیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سنبل: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سنبل: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از ختمی چینی گلسرخی (خیری): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از ختمی چینی گلسرخی (خیری): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نیلوفر: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نیلوفر: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سرخس بوستون: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سرخس بوستون: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل مریم: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل مریم: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل استاپیلیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل استاپیلیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گیاه کاکتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گیاه کاکتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
کلیپ شهادت امام صادق علیه السلام / ای فقیه بی بدیل روزگار
play_arrow
کلیپ شهادت امام صادق علیه السلام / ای فقیه بی بدیل روزگار
استوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام / حسین سیب سرخی
play_arrow
استوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام / حسین سیب سرخی
نظر جالب تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
play_arrow
نظر جالب تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
وقتی شهید نادر مهدی با قایق به جنگ با ناوهای آمریکایی رفت!
play_arrow
وقتی شهید نادر مهدی با قایق به جنگ با ناوهای آمریکایی رفت!
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
play_arrow
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکاست
play_arrow
رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکاست
روش جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین در تابستان
روش جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین در تابستان